WSBK Slowchat seizoen

Wie wordt er WSBK 2022 kampioen?

  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 24 26,1%
  • Johnathan Rea

    Stemmen: 13 14,1%
  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 43 46,7%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 4 4,3%
  • Scott Redding

    Stemmen: 2 2,2%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 2 2,2%
  • Michael Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Xavi Vierge

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iker Lecuona

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 4 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Status
Niet open voor verdere reacties.
Er waren behalve de superbikes en de kleine broertjes daarvan ook nog anderen, met name de zijspannen die hun wk-race reden. Blijkbaar is daar weinig belangstelling voor, want het wordt al jaren niet meer uitgezonden door Eurosport.
Als je al ziet dat de tribunes al voor de zijspannen leeg lopen snap ik wel dat Eurosport er geen tijd aan besteed. Er is blijkbaar slechts beperkt publiek voor.
Nu moet ik zeggen dat de zijspannen nu met de 600cc motoren ook niet meer echt uitdagend zijn, daar kunnen de rijders echter niets aan doen, zij verdienen echt meer publiek.
 
Dat waren nog eens tijden, dikke L-twins en Bayliss! Jammer dat ik dat niet heb mee mogen maken.

Ik ben erg benieuwd of Oli dit weekend al wat beter mee kan komen in het veld!

Heb er zin in, sta in Beilen op een mini-camping👌🏽
Bekijk bijlage 1752859
Ik zat op de Ducati tribune in 2007, met volle teugen genoten toen!
29042007068.jpg

29042007067.jpg

29042007066.jpg
 
Vroegah kon je gewoon op donderdag naar de baan en praten met de coureurs, kreeg je handtekeningen en mochten er foto's gemaakt worden etc etc.
Toen was er nog een gevuld programma op de zondag omdat het onk ook reed.
 
En supersock 600 en 1000 en een merkenklasse.

Maar let maar op ,een ieder die nu zit te verkondigen dat ie volgend jaar niet meer gaat ,zit over een jaar weer gewoon op de tribune. 🙄 😜
Ben zelf enkele jaren niet geweest omdat ik het al niet eens was hoe de dorna het indeelde.
Dit jaar toevallig wel omdat ik zaterdag wat mocht knoeien op het midland circuit te lelystad, en dan is het nog maar 130 kilometer naar Assen
Broer zat er ook,dus zondag meegepikt....
 
ik ben zelf eerlijk gezegd wel weer meer te spreken over de huidige opzet. zaterdag en zondag races, voorheen had je alleen twee races op zondag.
De races zijn ook weer spannender, man wat waren voorgaande jaren boring met alleen Rea als hoofdpersoon. De 300 klasse vind ik ook erg leuk, geweldig groot startveld. Kortom veel races en motorsport voor relatief weinig geld. En hoe gaaf is het dat je nog gewoon op het paddock mag lopen.
Wat mij wel tegenviel is dat er heel weinig merchandise wordt verkocht. Alleen in het paddock was een kraampje. Vroegah had je veel meer keus in de merchandise van de verschillende teams.
 
  • Eens
Waarderingen: jbt
Het is ook een hoop geld, zeker als je met kinderen gaat. Ook in mijn geval. Maar ik vind wel dat je veel motorsport krijgt voor wat je betaalt.
Ik vind dat de tickets voor de Motogp (inmiddels boven de 100 euro) schikbarend duur zijn.
 
Ik zat op de Ducati tribune in 2007, met volle teugen genoten toen!
Bekijk bijlage 1753766
Bekijk bijlage 1753767
Bekijk bijlage 1753768
Ja in 2007 ging ik voor het eerst naar de WSBK. Tuurlijk de begintijden met Foggy, Corser, etc. heb ik net gemist. Maar ben blij dat ik Bayliss en Haga nog voorbij heb zien komen. Wat kon Troy rijden zeg, was een genot om te zien :Y En van 2007 t/m 2012 de WSBK gezien op Assen, de Nurbrugring en in 2012 op de Nurbrugring spontaan besloten om dat jaar ook naar Magny Cours te gaan. En laat daar nu net een toen voor het grote publiek nog onbekende Michael van der Mark kampioen superstock worden. En dan vergeet ik Silverstone en Jerez (2014) nog. Rea op de Ten Kate Honda zien boenjeren op de diverse circuits was ook gaaf. Waren mooie tijden :t

1650888852660.jpeg

1650888940128.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Het is ook een hoop geld, zeker als je met kinderen gaat. Ook in mijn geval. Maar ik vind wel dat je veel motorsport krijgt voor wat je betaalt.
Ik vind dat de tickets voor de Motogp (inmiddels boven de 100 euro) schikbarend duur zijn.
psst, entree voor kinderen was gratis 😉

Ik heb me trouwens ook verbaasd over de weinige merchandising stands.
 
Wat ik altijd grappig blijf vinden is dat mensen 5 minuten voor de race begint nog ff met het hele gezin een topplek willen scoren op de hoofdtribune recht voor het scherm,die vertwijfeling })
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
psst, entree voor kinderen was gratis 😉

Ik heb me trouwens ook verbaasd over de weinige merchandising stands.
Clinton was er vroeger toch ook of was dat alleen BSB? Die zijn iig failliet. Bij de BSB is er ook niet veel meer te koop.
Het verbaast me ook dat je bijv niet of naiwelijks merchandising van de Wereldkampioen kunt krijgen. Heeft die überhaupt een website?
 
psst, entree voor kinderen was gratis 😉

Ik heb me trouwens ook verbaasd over de weinige merchandising stands.
Idd vergeleken met de TT poeh.
Maar ik ben Zaterdag geweest ,genoten en koekeloeren op het paddock waar genoeg te zien was voor de liefhebbers.
Alleen die kutwind was 😒niet te genieten.
 
Ik ben zondag geweest en heb mij prima vermaakt. Zat lekker op de tribune bij de haarbocht uit de wind in de zon. Ik miste daar wel een scherm, hoe moeilijk kan dat zijn (het mag niks kosten waarschijnlijk :+). Waar ik mij wel mega aan kan irriteren is dat je 50 cent moet betalen om te mogen plassen. Manmanman, ik betaal 47 euro voor een kaartje wtf. Ook creëer je hiermee (deels) dat er weer allemaal volk tegen de hekken staat te zeiken. Ik ben slecht ter been maar vlak voor de tunnel mocht ik in een shuttle busje en werd bij het tankstation afgezet :t Paddock ben ik dit jaar niet geweest gezien het lopen naar de haarbocht al een aardig eind was dus daar maar de hele dag gebleven. Ook keiharde k muziek uit de speakers tijdens de interviews na de wedstrijd. Desalniettemin een prima dag gehad en mooie dingen op de baan gezien.
 
Dat waren nog eens tijden,hij had wel pech met zijn keuzes.
Stapt ie eindelijk over van de yammie naar de “onoverwinnelijke” Ducati van de vertrokken Bayliss,stapt meneer Spies op de vernieuwde cross plane yamaha en wordt direct WK.
Ik dacht dus echt Nitro+Ducati=WK

Scheelde destijds zeer weinig : 6 punten.
Dat Noriyuki,in 2009, op Donnington zijn ducati in zijn nek kreeg en gewond raakte hielp ook niet mee.
Nitro staat nog steeds in de top 4 meeste overwinningen in het WSBK.

He won 43 world championship superbike races during a 25 year racing career, making him one of the most accomplished competitors never to have won a Superbike World Championship. Haga was the runner-up in the championship three times and, four times finished in third place.[1] His 43 victories ranks fourth all time in the history of the Superbike World Championship behind Jonathan Rea, Carl Fogarty and Troy Bayliss.[2] Haga ranks fourth behind Troy Corser, Tom Sykes and Jonathan Rea in career World Superbike race starts with 313
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan