WSBK Slowchat seizoen

Wie wordt er WSBK 2022 kampioen?

  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 24 26,1%
  • Johnathan Rea

    Stemmen: 13 14,1%
  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 43 46,7%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 4 4,3%
  • Scott Redding

    Stemmen: 2 2,2%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 2 2,2%
  • Michael Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Xavi Vierge

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iker Lecuona

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 4 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat je klaar was *O* *O* *O* *O*
Waarom mocht aprilia dan hun tandwieltrein niet meer gebruiken? Zij volgden toen gewoon het reglement. Op een half jaar was het reglement aangepast.
De productiefietsen hadden ook geen tandwieltrein voor de nokkenassen.
Helemaal chique was het niet, maar het reglement kon wat stipter. :?

Het heeft wel wat mooie titels opgeleverd. :+
 
De productiefietsen hadden ook geen tandwieltrein voor de nokkenassen.
Helemaal chique was het niet, maar het reglement kon wat stipter. :?

Het heeft wel wat mooie titels opgeleverd. :+
Het reglement liet toe als het in de race kit zat. Dus niks verkeerd.
 
Het reglement liet toe als het in de race kit zat. Dus niks verkeerd.
Het is niet echt het uitgangspunt van racen met superbikes.
Beter in de standaard fiets stoppen, maar dat is helaas nooit gekomen.

Ik vind het dus wel terecht dat je een minimum aantal fietsen moet bouwen en dus gaat homologeren voor het WSBK en niet met racekits gaat vogelen.

De 'loophole' is er naar mijn idee terecht uitgehaald.
Ondanks dat ze tot mijn absolute favoriet behoorden, Max Biaggi, Laverty en Guintoli.

En waarom ga je Aprilia er bij slepen in dit hele verhaal, het lijkt ietwat uit de hand te lopen? :+
 
Het is niet echt het uitgangspunt van racen met superbikes.
Beter in de standaard fiets stoppen, maar dat is helaas nooit gekomen.

Ik vind het dus wel terecht dat je een minimum aantal fietsen moet bouwen en dus gaat homologeren voor het WSBK en niet met racekits gaat vogelen.

De 'loophole' is er naar mijn idee terecht uitgehaald.
Ondanks dat ze tot mijn absolute favoriet behoorden, Max Biaggi, Laverty en Guintoli.

En waarom ga je Aprilia er bij slepen in dit hele verhaal, het lijkt ietwat uit de hand te lopen? :+
Omdat PeeJay aprilia vernoemde.
En wat je nu ziet is eigenlijk niet de oorspronkelijke gedachten gang van superbike.
 
Omdat PeeJay aprilia vernoemde.
En wat je nu ziet is eigenlijk niet de oorspronkelijke gedachten gang van superbike.
Ok, ik zie nog niet alles, MF is nog een witte waas na mijn oogoperatie.
Point taken.

Ik ben opgegroeid met die gedachtengang van de Superbike. :+
 
Nu even lunchen met de supersport van zaterdag.
Gelijk verkeerd moment. :o

Baldassari nu ook iets later. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Zet meteen even de TV op z'n kant, dan past alles mooi in beeld.
O, en de thermostaat kan ook wel iets lager. :P
MF filmt niet in panorama geloof ik.
Of was dat nou achteraf dat je niet kan roteren. :?
Mis daar wat functies. Rekening mee gehouden. :+
De thermostaat staat uit?? 19°C.
 
Geen berichten over het weekend SBK te Phillip Island,dan ik maar als eerste.
Overdag bekeken via de Eurosport Player, prachtige races gezien zwaar onder invloed(net als in ons landje) van de matige natte weersomstandigheden.

Laverty die in zijn allerlaatste race 5 ronden voor het eind er af (en door dit een rode vlag ) ging en zijn bekken breekt of wat dan ook,hoe kan je het verzinnen '(
 
Door de wisselende omstandigheden heb ik heerlijke wedstrijden gezien. Mooie bandengamble van Bautista wat zich ook uitbetaalde.
Zo sneu voor Laverty, echt typisch iets voor hem. Wat heeft die man een pech gehad de laatste jaren.
Over pech gesproken, mooi afscheid van Jules Cluzel.
Domi the Dominator. Ik ben benieuwd wat hij kan laten zien op een Superbike. Het is hem niet vreemd, hij heeft vroeger al eens aan de 8h van Suzuka meegedaan. Het is een veelzijdige rijder die blijkbaar met alles wat 2 wielen heeft hard kan rijden.
 
Niet nu al verklappen! :+
Eerst de supersport kijken..
PSX_20221121_170309.jpg
 
Taco's.
Pijn in mijn buik _O- en als de race is afgelopen met vijftien rondjes komt mijn vriendin thuis voor het avondeten.
Een spaghetti schotel met groente en kaas uit de oven. :')

Wat is de Supersport spectaculair trouwens!
Aegeter doet deze race ook vooraan mee.
Maar mooi groepje van zeven man. :}
 
Mooi resultaat van Glenn van Stralen met zaterdag een elfde en nu een tiende plek, nog voor de afscheid nemende Jules Cluzel. -O-

Glenn lag ook nog een tijdje achtste.
Knap gereden. Volgend jaar vast nog vaker top vijf. :}
img_2_1669048280160.jpg
 
Mooi resultaat van Glenn van Stralen met zaterdag een elfde en nu een tiende plek, nog voor de afscheid nemende Jules Cluzel. -O-

Glenn lag ook nog een tijdje achtste.
Knap gereden. Volgend jaar vast nog vaker top vijf. :}

Dat vraag ik me af..., Ik heb ergens (Racesport ?) gelezen dan Glenn en EAB volgend jaar niet samen verder gaan en dan word het denk toch moeilijk om zonder grote zak geld bij een competitief team binnen te komen ?
Natuurlijk hoop ik dat hij het 2e zitje bij TKR "krijgt" maar ook daar moet het schoorsteentje wel kunnen blijven roken, de laatste jaren word er in de winter in Nieuwleusen steevast gesproken over een grote sponsor die echter nooit op de kuipen verschijnt en is uiteindelijk de tweede rijder bij TKR meest kapitaalkrachtiger als getalenteerd.. ??

Glenn heeft dit jaar echt hele mooie dingen laten zien maar gewoon ook nog wel te veel domme/onnodige crashes,10 nulscores op 22 races is gewoon te veel !
Ik hoop echt dat hij in 2023 bij een goed team terecht komt en nog iets zadelvaster wordt, dan kan hij zeker voor de Top5 meedoen !
 
Laatst bewerkt:
Puur uit chauvinisme zou ik Van Straalen graag bij TKR zien. Maar eerlijk is eerlijk, hij ligt er vaak naast, iets wat Aegerter niet doet.
 
Verhaaltje op Speedweek over de SS600 en verwachtte Line-up in 2023

Zoals ik gisteren al zei moet er al snel geld betaald worden om te mogen komen rijden in een goed team ipv dat er wat verdiend kan worden..
Manzi lijkt vervangen te gaan worden door Tuuli die dan waarschijnlijk gewoon met minder geld of puur met onkosten en premies op basis van prestaties genoegen neemt ?
Manzi is dan weer top-kandidaat bij Evans maar die willen graag dat de coureur geld meebrengt, de reden dat Manzi bij Triumph niet bijgetekent heeft tot nu toe is dat hij geld wil verdienen..
Wat verder opvalt, Pucetti gaat verder met maar 1 rijder (Öncü)
En Tarran MacKenzie eventueel bij MIE-Honda in de Supersport, ws dan als opstapje naar WSBK in de toekomst ??

Hele artikel :
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan