WSBK Slowchat seizoen

Wie wordt er WSBK 2022 kampioen?

  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 24 26,1%
  • Johnathan Rea

    Stemmen: 13 14,1%
  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 43 46,7%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 4 4,3%
  • Scott Redding

    Stemmen: 2 2,2%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 2 2,2%
  • Michael Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Xavi Vierge

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iker Lecuona

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 4 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de 24 uur van lemans hebben ze op eens de snelste auto’s een flink extra gewicht gegeven om het veld naar elkaar toe te brengen
Alleen peugeot niet want die waren niet snel in de races dit jaar , er wordt gefluisterd dat ze dat expres hebben gedaan , want ze willen best het seizoen op offeren om le mans te winnen
Zo zie je maar dat dat regelen altijd nadelen heeft
Daarom dat ik geen voorstander ben van zo een regels, zo maak je het "kunstmatig" spannend. Bij het racen zou de snelste moeten winnen en iedereen zou dezelfde regels moeten volgen.
Zoals Peugeot nu doet is eigenlijk de regels buigen maar niet breken. En wat is er nu bekender dan de 24 van Le Mans of het wk endurance?
 
Perez crashed in monaco en niemand kan nog een tijd zetten, marquez heeft toegegeven dat hij min of meer hetzelfde gedaan heeft/doet en zo zijn er nogal wat mogelijkheden om het de anderen moeilijk te maken.
Heb het idee dat men ducati al jaren bevoordeeld met allerhande regeltjes zoals cylinderinhoud want 2 cylinders, toerentallen, gewicht, technische innovaties om maar eens wat te noemen. En nu hebben ze dan eindelijk een 4-pitter en na 3 mnd van overwinningen nauwelijks aanpassingen.
Ze doen het gewoon slim.. kan er weinig anders van maken maar 'mooi' is anders.
 
Leg jij me eens uit waarom je tegen een reglement bent dat niemand een voordeel geeft? Moeten ze in de motogp ducati restricties opleggen omdat ze momenteel domineren? Ik ben tegen elk reglement dat iemand bena- of bevoordeeld, ongeacht welk merk het is.
Bekijk het BSB reglement, dat is zelfs eerlijker dan dat van het SBK.
Moest je comment drie keer lezen maar volgens mij beweer ik nergens dat ik tegen een reglement ben dat niemand een voordeel geeft.

Mijn punt is nogmaals dat de combi Ducati/Bautista zeer sterk is. En dat echt niet alleen aan de Duc ligt. Net zoals de combi Rea/Kawasaki een paar jaar terug.
 
Moest je comment drie keer lezen maar volgens mij beweer ik nergens dat ik tegen een reglement ben dat niemand een voordeel geeft.

Mijn punt is nogmaals dat de combi Ducati/Bautista zeer sterk is. En dat echt niet alleen aan de Duc ligt. Net zoals de combi Rea/Kawasaki een paar jaar terug.
En wie zou er volgens jouw winnen als de combinatie ducati/Raza tegen yamaha/Bautista zou zijn? Want dan zou Bautista nog altijd even hard de bocht uitkomen.
 
ff wat anders dan Bautista/Ducati.

Volgend jaar Gerloff naast Toprak in het BMW fabrieksteam?
Dit is geen gerucht, maar zomaar een brainwave (of voorgevoel). ;)
 
Perez crashed in monaco en niemand kan nog een tijd zetten, marquez heeft toegegeven dat hij min of meer hetzelfde gedaan heeft/doet en zo zijn er nogal wat mogelijkheden om het de anderen moeilijk te maken.
Heb het idee dat men ducati al jaren bevoordeeld met allerhande regeltjes zoals cylinderinhoud want 2 cylinders, toerentallen, gewicht, technische innovaties om maar eens wat te noemen. En nu hebben ze dan eindelijk een 4-pitter en na 3 mnd van overwinningen nauwelijks aanpassingen.
Ze doen het gewoon slim.. kan er weinig anders van maken maar 'mooi' is anders.
Voor complottheorieën is er toch al een topic :+
Wat voor belang heeft men erbij om Ducati te bevoordelen?
 
Daarom dat ik geen voorstander ben van zo een regels, zo maak je het "kunstmatig" spannend. Bij het racen zou de snelste moeten winnen en iedereen zou dezelfde regels moeten volgen.
Zoals Peugeot nu doet is eigenlijk de regels buigen maar niet breken. En wat is er nu bekender dan de 24 van Le Mans of het wk endurance?
Nou zo spannend vindt ik het jammer genoeg helemaal niet.
Ik ben het qua regels volledig met je eens. Het is te bezopen, idioot, hoe het nu geregeld is.
Toerental, cc inhoud zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn.
Ik ben het voor het overgrote deel volledig met je stellingen eens.
Maar de combinatie Bautista en de Ducati vindt ik toch vnl succesvol dankzij Bautista. Op de Honda was hij niet heel erg geweldig, maar met de Ducati is hij supersnel. Dat kan he? Een coureur kan ineens met de ene machine meer dan met een andere. De rest van zíjn merkgenoten bevestigen dat naar mijn idee. Waar de 2e rijder van Yamaha en Kawasaki veel dichter bij de kop van het veld zitten hebben de andere Ducati rijders meer afstand. Dat bewijst toch echt voor mij dat het Bautista is die meer het verschil maakt.
Jammer genoeg moet ik zeggen, want momenteel is het gewoon weer erg saai. Als Dorna nu iig de regels gelijk trekt kan die discussie gesloten worden. Onbegrijpelijk dat ze dat zelf niet inzien.
 
Misschien een minder populaire mening maar ik vind dat de beide jongens die momenteel bij HRC rijden de grootste talenten van het sbk paddock.

Toprak is de beste remmer van het veld, by far
Bautista kan elk moment zn flow weer verliezen, al verwacht ik dat hij enige marge inbouwt.
Kawa ligt er uti de komende paar jaar, Rea gaat met pensioen
BMw moet het dan maar gaan doen de komende jaren samen met Honda ?!
 
Japanners lijken meer en meer het snelste segment in het westen te laten vallen ivm de tegenvallende verkoopcijfers.
Dit itt de verkoop van lichte motorfietsen in Azie.
 
Japanners lijken meer en meer het snelste segment in het westen te laten vallen ivm de tegenvallende verkoopcijfers.
Dit itt de verkoop van lichte motorfietsen in Azie.
Als je een japanse supersport koopt rij je exclusiever rond dan veel van de, popie jopie europese merken. :+
 
enige dat ze moeten doen is meer pk's zien te vinden, en daarvoor hebben ze een nieuw blok nodig. en dus een nieuwe straatfiets. hoe sneller hoe liever.
Vermogen schijnt niet het enige probleem te zijn, ding schijnt heel slecht af te stoppen voor de bochten en dan vooral met insturen.
En dan vreet ie ook nog ineens zn banden op..

Maargoed, ik hoop dat ze snel met een snellere fiets komen.
EN ik hoop dat BMW en Honda de stap gaan maken zodat het weer lekker druk word vooraan
 
Als ik kijk naar de specs van die nieuwe bmw zou vermogen niet het probleem moeten zijn
Denk dat ducati de elektronica beter voor elkaar heeft dan de andere merken
Als ik testen kijk op you tube hebben ze het er allemaal over hoe gemakkelijk zo’n Ducati v4 in de hand te houden is
 
Als ik kijk naar de specs van die nieuwe bmw zou vermogen niet het probleem moeten zijn
Denk dat ducati de elektronica beter voor elkaar heeft dan de andere merken
Als ik testen kijk op you tube hebben ze het er allemaal over hoe gemakkelijk zo’n Ducati v4 in de hand te houden is
Ja BMW houdt vast aan hun eigen Bosch(?) software en Ducati heeft al sinds jaar en dag Magnetti Marelli, net als veel andere fabrikanten.
Ik dnek dat de mechanische grip daar ook een onderdeel van is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan