WSBK Slowchat seizoen

Wie wordt er WSBK 2022 kampioen?

  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 24 26,1%
  • Johnathan Rea

    Stemmen: 13 14,1%
  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 43 46,7%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 4 4,3%
  • Scott Redding

    Stemmen: 2 2,2%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 2 2,2%
  • Michael Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Xavi Vierge

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iker Lecuona

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 4 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat die 2 aub een heel eind bij de motorsport vandaan blijven, ze hebben hun jaren gehad.
Vr46 vermaakt zich prima in zn autotje en af en toe met de vr46 academy, ik denk dat heel veel mensen verwacht hadden dat hij alle races zou blijven bezoeken en constant in the picture zou staan.
 
Laat die 2 aub een heel eind bij de motorsport vandaan blijven, ze hebben hun jaren gehad.
Vr46 vermaakt zich prima in zn autotje en af en toe met de vr46 academy, ik denk dat heel veel mensen verwacht hadden dat hij alle races zou blijven bezoeken en constant in the picture zou staan.
Agostini?:+

Vale heeft nog heel wat jaartjes om dat te gaan doen. _O-
 
Weer geen top 10 voor BMW in Portugal.
Baz op de 11e plek eerste bmw
 
Laatst bewerkt:
Gat is gewoon niet te dichten !
VD mark, baz en redding zijn hele goede coureurs maar komen ook te kort op een Rea en Toprak.
Daarbij gaat de BMW wel vooruit maar de rest ook nog steeds, kijk maar eens wat voor tijde er gister zijn gereden door de toppers
 
Gat is gewoon niet te dichten !
VD mark, baz en redding zijn hele goede coureurs maar komen ook te kort op een Rea en Toprak.
Daarbij gaat de BMW wel vooruit maar de rest ook nog steeds, kijk maar eens wat voor tijde er gister zijn gereden door de toppers
Plus dat het deelnemers veld in de breedte (veel) sterker is geworden
 
Van de aprilia factory was enkel het probleem dat ze in hun race kit ( die iedereen kon kopen ) een distributie ombouw hadden van ketting naar tandwielen. Ze gebruikte dat ook in het sbk en daar waren andere fabrikanten (oa ducati) tegen.
Het lijkt mij dat de italiaans merken eerst race machine bouwen en daarna aanpassen voor straat gebruik waarbij de andere merken omgekeerd werken (wat in de oorspronkelijke geest van het sbk ligt).
Ah zo zat dat dus, thanks👍🏻
 
Van de aprilia factory was enkel het probleem dat ze in hun race kit ( die iedereen kon kopen ) een distributie ombouw hadden van ketting naar tandwielen. Ze gebruikte dat ook in het sbk en daar waren andere fabrikanten (oa ducati) tegen.
Het lijkt mij dat de italiaans merken eerst race machine bouwen en daarna aanpassen voor straat gebruik waarbij de andere merken omgekeerd werken (wat in de oorspronkelijke geest van het sbk ligt).
Honda handelde gelijk vanaf het begin van de WSBK in 1988 niet naar de geest van de Superbike, met hun RC30.
Dat was ook een racer waar koplampen en knipperlichten op geschroefd waren. Tja als die ruimte er is binnen de reglementen moet je als organisatie in de eerste plaats beter je huiswerk doen.

Ik vindt het nog steeds zonde dat die aprilia zo dwars gezeten werd. Prachtig ding die V4.
 
Honda handelde gelijk vanaf het begin van de WSBK in 1988 niet naar de geest van de Superbike, met hun RC30.
Dat was ook een racer waar koplampen en knipperlichten op geschroefd waren. Tja als die ruimte er is binnen de reglementen moet je als organisatie in de eerste plaats beter je huiswerk doen.

Ik vindt het nog steeds zonde dat die aprilia zo dwars gezeten werd. Prachtig ding die V4.
Net zoals ducati deed, hun 851 had ook meer cilinder inhoud. Suzuki zette daar de gsxr-r tegenover, kawasaki hun zxr 750r en yamaha hun OW01. Wat mij toen meer aantrok aan het kampioenschap was dat de tuners nog enige vrijheid hadden, zoals een Muzzy, dholda, en konden nog een verschil maken.
 
Net zoals ducati deed, hun 851 had ook meer cilinder inhoud. Suzuki zette daar de gsxr-r tegenover, kawasaki hun zxr 750r en yamaha hun OW01. Wat mij toen meer aantrok aan het kampioenschap was dat de tuners nog enige vrijheid hadden, zoals een Muzzy, dholda, en konden nog een verschil maken.
Helemaal met je eens hoor. Maar ik bedoelde meer dat Honda van seizoen nr1 meteen een speciale motor had gebouwd voor dit nieuwe kampioenschap. En dat had niemand echt verwacht, iedereen stond op achterstand ook de organisatie.
Maar idd Superbikes en Supersport voor 2000 was de mooiste periode naar mijn idee.
Naast Muzzy en D'holda verdiend Tenkate eigenlijk ook dezelfde positieve aandacht. Wel jaren later dan de andere 2 maar ook voortgekomen uit een "motorzakje".
Gewoon erg knap wat zij jaren lang gepresteerd hebben. En zeer indrukwekkend hoe zij honda's konden tunen.
 
Helemaal met je eens hoor. Maar ik bedoelde meer dat Honda van seizoen nr1 meteen een speciale motor had gebouwd voor dit nieuwe kampioenschap. En dat had niemand echt verwacht, iedereen stond op achterstand ook de organisatie.
Maar idd Superbikes en Supersport voor 2000 was de mooiste periode naar mijn idee.
Naast Muzzy en D'holda verdiend Tenkate eigenlijk ook dezelfde positieve aandacht. Wel jaren later dan de andere 2 maar ook voortgekomen uit een "motorzakje".
Gewoon erg knap wat zij jaren lang gepresteerd hebben. En zeer indrukwekkend hoe zij honda's konden tunen.
Ten Kate hoort daar zeker bij net zoals een Ferracci en er zijn er nog wel een paar.
 
Tuurlijk spelen omstandigheden en die SCQ-banden een grote rol. Maar dan nog blijft het indrukwekkend dat een 'straatfiets' die 11 kg zwaarder is en zo'n 50 pk minder heeft zo dichtbij een prototype racer komt. Het verschil was altijd een paar seconden. Dat is nu op sommige banen een paar tienden.
 
het ligt kwasi enkel een de qualificatiebanden van WSBK

Dat stond gewoon zo in de reglementen. een twin 750 zou nooit competitief zijn
Ik weet ook dat het zo in de reglementen stond. Maar uiteindelijk gaat het voorbij aan het oorspronkelijke idee waaruit dit kampioenschap is ontsprongen.
Mij lijkt het dat ducati altijd een voordeeltje krijgt. Ze werken altijd in de grijze zone, en komen er altijd mee weg, en als een ander merk dat doet dan mag het niet.
 
Tuurlijk spelen omstandigheden en die SCQ-banden een grote rol. Maar dan nog blijft het indrukwekkend dat een 'straatfiets' die 11 kg zwaarder is en zo'n 50 pk minder heeft zo dichtbij een prototype racer komt. Het verschil was altijd een paar seconden. Dat is nu op sommige banen een paar tienden.
Uiteraard indrukwekkend!

Je hoort nu al een tijdje dat de limiterende factor in de MotoGP de michelin voorband is... en als de regelementen vrijer waren, met meer testdagen geloof ik dat de motogp het voordeel weer terugpakt. Momenteel zijn de regelementen natuurlijk vrij beperkend voor een prototype klasse om iedereen een redelijke kans te geven.

Volgens mij is alles verschrikkelijk ontwikkeld inmiddels, en is het niet meer 'hoe hard durf je/hoe ver over de grens rijd je' maar kun je daar aan toevoegen, 'hoe veel kan het menselijk lichaam aan' en 'hoeveel is er nog te halen voordat de natuurkunde het niet meer toelaat'..
Maar ik begrijp het ook goed als ze dat 20 jaar geleden al zeiden. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan