ivan210674
MF veteraan
- 15 aug 2014
- 2.648
- 1.502
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Stoner en Lorenzo in de Superbike klasse zou wel te gek zijn.Dacht ff dat ze Bautista ingeruild hadden voor stoner aan zn kuif te zien
Toprak is een held hoor maar je doet net alsof hij niet op of over de limiet rijd..
Agostini?Laat die 2 aub een heel eind bij de motorsport vandaan blijven, ze hebben hun jaren gehad.
Vr46 vermaakt zich prima in zn autotje en af en toe met de vr46 academy, ik denk dat heel veel mensen verwacht hadden dat hij alle races zou blijven bezoeken en constant in the picture zou staan.
Plus dat het deelnemers veld in de breedte (veel) sterker is gewordenGat is gewoon niet te dichten !
VD mark, baz en redding zijn hele goede coureurs maar komen ook te kort op een Rea en Toprak.
Daarbij gaat de BMW wel vooruit maar de rest ook nog steeds, kijk maar eens wat voor tijde er gister zijn gereden door de toppers
wat dat betreft was afgelopen seizoen wel spannender dan de motogp. Hopelijk gaat Ziggo er meer van uitzenden want het zijn wel echte races inmiddels!Plus dat het deelnemers veld in de breedte (veel) sterker is geworden
Hoezo "inmiddels" ?Hopelijk gaat Ziggo er meer van uitzenden want het zijn wel echte races inmiddels!
Jaarabbo bij Discovery+ is soms in de aanbieding voor 20 euro geloof ik. Zenden BSB ook uit.wat dat betreft was afgelopen seizoen wel spannender dan de motogp. Hopelijk gaat Ziggo er meer van uitzenden want het zijn wel echte races inmiddels!
Ah zo zat dat dus, thanksVan de aprilia factory was enkel het probleem dat ze in hun race kit ( die iedereen kon kopen ) een distributie ombouw hadden van ketting naar tandwielen. Ze gebruikte dat ook in het sbk en daar waren andere fabrikanten (oa ducati) tegen.
Het lijkt mij dat de italiaans merken eerst race machine bouwen en daarna aanpassen voor straat gebruik waarbij de andere merken omgekeerd werken (wat in de oorspronkelijke geest van het sbk ligt).
Honda handelde gelijk vanaf het begin van de WSBK in 1988 niet naar de geest van de Superbike, met hun RC30.Van de aprilia factory was enkel het probleem dat ze in hun race kit ( die iedereen kon kopen ) een distributie ombouw hadden van ketting naar tandwielen. Ze gebruikte dat ook in het sbk en daar waren andere fabrikanten (oa ducati) tegen.
Het lijkt mij dat de italiaans merken eerst race machine bouwen en daarna aanpassen voor straat gebruik waarbij de andere merken omgekeerd werken (wat in de oorspronkelijke geest van het sbk ligt).
Net zoals ducati deed, hun 851 had ook meer cilinder inhoud. Suzuki zette daar de gsxr-r tegenover, kawasaki hun zxr 750r en yamaha hun OW01. Wat mij toen meer aantrok aan het kampioenschap was dat de tuners nog enige vrijheid hadden, zoals een Muzzy, dholda, en konden nog een verschil maken.Honda handelde gelijk vanaf het begin van de WSBK in 1988 niet naar de geest van de Superbike, met hun RC30.
Dat was ook een racer waar koplampen en knipperlichten op geschroefd waren. Tja als die ruimte er is binnen de reglementen moet je als organisatie in de eerste plaats beter je huiswerk doen.
Ik vindt het nog steeds zonde dat die aprilia zo dwars gezeten werd. Prachtig ding die V4.
Helemaal met je eens hoor. Maar ik bedoelde meer dat Honda van seizoen nr1 meteen een speciale motor had gebouwd voor dit nieuwe kampioenschap. En dat had niemand echt verwacht, iedereen stond op achterstand ook de organisatie.Net zoals ducati deed, hun 851 had ook meer cilinder inhoud. Suzuki zette daar de gsxr-r tegenover, kawasaki hun zxr 750r en yamaha hun OW01. Wat mij toen meer aantrok aan het kampioenschap was dat de tuners nog enige vrijheid hadden, zoals een Muzzy, dholda, en konden nog een verschil maken.
Ten Kate hoort daar zeker bij net zoals een Ferracci en er zijn er nog wel een paar.Helemaal met je eens hoor. Maar ik bedoelde meer dat Honda van seizoen nr1 meteen een speciale motor had gebouwd voor dit nieuwe kampioenschap. En dat had niemand echt verwacht, iedereen stond op achterstand ook de organisatie.
Maar idd Superbikes en Supersport voor 2000 was de mooiste periode naar mijn idee.
Naast Muzzy en D'holda verdiend Tenkate eigenlijk ook dezelfde positieve aandacht. Wel jaren later dan de andere 2 maar ook voortgekomen uit een "motorzakje".
Gewoon erg knap wat zij jaren lang gepresteerd hebben. En zeer indrukwekkend hoe zij honda's konden tunen.
het ligt kwasi enkel een de qualificatiebanden van WSBKValt weinig zinnigs over te zeggen zonder track conditions te analyseren.
Dat stond gewoon zo in de reglementen. een twin 750 zou nooit competitief zijnNet zoals ducati deed, hun 851 had ook meer cilinder inhoud.
Luchttemperatuur, baantemperatuur, hoeveel en welk rubber ligt er op de baan, windkracht, windrichting.het ligt kwasi enkel een de qualificatiebanden van WSBK
Ik weet ook dat het zo in de reglementen stond. Maar uiteindelijk gaat het voorbij aan het oorspronkelijke idee waaruit dit kampioenschap is ontsprongen.het ligt kwasi enkel een de qualificatiebanden van WSBK
Dat stond gewoon zo in de reglementen. een twin 750 zou nooit competitief zijn
Uiteraard indrukwekkend!Tuurlijk spelen omstandigheden en die SCQ-banden een grote rol. Maar dan nog blijft het indrukwekkend dat een 'straatfiets' die 11 kg zwaarder is en zo'n 50 pk minder heeft zo dichtbij een prototype racer komt. Het verschil was altijd een paar seconden. Dat is nu op sommige banen een paar tienden.