ivan210674
MF veteraan
- 15 aug 2014
- 2.651
- 1.502
en over hoeveel hebben we het danRPM (zoals vaak).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en over hoeveel hebben we het danRPM (zoals vaak).
en over hoeveel hebben we het dan
Voor het toeren plafond gaat men uit van wat de straatversie kan draaien. De ducati kan in zijn eerste vijf versnellingen max 16 000 toeren draaien, enkel in zijn zesde 16 500 toeren draaien. Maar mag van CTI 16 100 toeren draaien in elke versnelling ( was 16350 ). De kawasaki kan in elke versnelling 15 100 toeren draaien. Maar omdat het CTI vindt dat er maar een aantal componenten van het blok zijn veranderd tov het vorige model beslissen zij dat hij maar 14 600 toeren mag draaien. Die 500 toeren maakt voor de racer veel uit omdat zij hun versnellingen moeten erop aan passen. Kawasaki vraagt enkel die 500 toeren terug maar krijgt ze niet.250 minder. Dat zal ongetwijfeld impact hebben dan, anders is het geen restrictie en trekt men Ducati voor(?). Dat leek @g-flater misschien ook wel te insinueren.
Aangezien ik geen motorspecialist ben en niet geloof in voorkeursbehandelingen..,zal het effect gehad moeten hebben.
Mwa ik vindt dat Ducati vanaf het begin van het kampioenschap nooit benadeeld wordt. De Japanse merken worden echter niet bepaald voorgetrokken maar juist klein gehouden in mijn ogen. Neem alleen al het aantal motorfietsen wat zij moeten produceren om gehomologeerd te zijn.250 minder. Dat zal ongetwijfeld impact hebben dan, anders is het geen restrictie en trekt men Ducati voor(?). Dat leek @g-flater misschien ook wel te insinueren.
Aangezien ik geen motorspecialist ben en niet geloof in voorkeursbehandelingen..,zal het effect gehad moeten hebben.
het zijn geen andere regels voor Ducati.Mwa ik vindt dat Ducati vanaf het begin van het kampioenschap nooit benadeeld wordt. De Japanse merken worden echter niet bepaald voorgetrokken maar juist klein gehouden in mijn ogen. Neem alleen al het aantal motorfietsen wat zij moeten produceren om gehomologeerd te zijn.
Zoals @ivan210674 hierboven haarfijn uitlegd wordt er met 2 maten gemeten. Waarom? Toen Ducati nog met 2 cilinders reed hadden zij het voordeel van 250cc meer en een lager minimum gewicht. Prima dat viel binnen de reglementen. Dat zij dat moesten halen met gebruik van magnesium carters was ook binnen de reglementen.
Maar nu gebruikt ook Ducati een 4cilinder dus waarom nog steeds andere regels?
En wanneer spreken we dan over een nieuw blok? Bmw heeft hun blok ook aangepast op een aantal punten ( meer punten dan kawa ) en dat bekijken ze wel als een nieuw blok. Voor mij is het simpel, het zijn allemaal 4 cilinders 1000cc. Laat het toeren plafond open ofwel allemaal hetzelfde toerenplafond. Hoeft eigenlijk geen verschil te zijn . Zelfs bij motogp is er een toeren en boring plafond. En dat is dan prototype klasse.het zijn geen andere regels voor Ducati.
Kawa dacht door hier en daar "dingetjes" te wijzigen ze het konden claimen als een nieuw blok en zo meer toeren te mogen draaien, en dat is niet gelukt omdat het geen nieuw blok is. En ik kan ze (de controle-instanties) geen ongelijk geven, ondanks mijn avatar
Als ze Kawa wel gelijk hadden gegeven, zou iedere fabrikant aan ieder modeljaar wel een prul wijzigen om zo steeds meer toeren te kunnen draaien, en dat is ook weer niet de bedoeling van de regels.
Ohet zijn geen andere regels voor Ducati.
Kawa dacht door hier en daar "dingetjes" te wijzigen ze het konden claimen als een nieuw blok en zo meer toeren te mogen draaien, en dat is niet gelukt omdat het geen nieuw blok is. En ik kan ze (de controle-instanties) geen ongelijk geven, ondanks mijn avatar
Als ze Kawa wel gelijk hadden gegeven, zou iedere fabrikant aan ieder modeljaar wel een prul wijzigen om zo steeds meer toeren te kunnen draaien, en dat is ook weer niet de bedoeling van de regels.
Idd mooie kleurtjes.
De nieuwe kleuren van BMW. Ziet er allemaal geweldig uit. Nu nog geweldige resultaten.
Wel 33 races....Idd mooie kleurtjes.
Toch maar een magertjes seizoen met maar 11 (mogelijk 12?) WKSBK weekenden.
MotoGP daartegen 21 weekenden.
Alleen de laatste 4 WKSBK weekenden vallen samen met het Motogp gebeuren.Wel 33 races....
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens @EvelknievelEn de WSS300, BSB met bijprogramma, weer plaats nemen op de tribunes bij het IDM and so on, and so on...
MotoE jonge.je vergeet nog 11x2 WSSP600
Er moet natuurlijk wel een link zijn met de straatmotoren. Dat is de hele gedachte erachter. De MotoGP heeft geen straatmotoren waarop de machines gebaseerd moeten zijn. Daar worden de restricties grotendeels bepaald door kosten en veiligheid.Voor mij is het simpel, het zijn allemaal 4 cilinders 1000cc. Laat het toeren plafond open ofwel allemaal hetzelfde toerenplafond. Hoeft eigenlijk geen verschil te zijn . Zelfs bij motogp is er een toeren en boring plafond. En dat is dan prototype klasse.
En bij mijn Superbike kijken op Assen.En ama sbk en dan nog alle talent cups, ewc en evt wat cross.
Lekker toch ?!
Ook dat nog !! Was ik alweer bijna vergetenEn bij mijn Superbike kijken op Assen.
Hoe wanhopig kan je zijnIk kijk nu een jaar of tien, vijftien elke MotoGP race en elke WSBK race, en meestal ook elke Moto3 en Moto2 race. Ik moet toegeven, met het vooruitzicht van 21+21+21x2+11x3 = 117 races kan ik niet beloven dat ik alles weer netjes ga kijken hoor.
Maar ik heb er wel weer zin in.
De link is hoe ze eruit zien, wat er intern veranderd is zien wij toch niet visueel.Er moet natuurlijk wel een link zijn met de straatmotoren. Dat is de hele gedachte erachter. De MotoGP heeft geen straatmotoren waarop de machines gebaseerd moeten zijn. Daar worden de restricties grotendeels bepaald door kosten en veiligheid.
Nee hoor vertrek om 9 uur en ben pas om 21 uur terug.Ben eigenlijk beetje afgekickt, wilde vooral alles MotoGP en WSBK zien en dan live....
Zondagochtend vroeg je nest uit om een rondje te rijden en dan voor 11 terug zijn om MotoGP te gaan kijken, nou geef ik de voorkeur aan lekker zelf rijden, zal de leeftijd wel zijn