WSBK Slowchat seizoen

Wie wordt er WSBK 2022 kampioen?

  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 24 26,1%
  • Johnathan Rea

    Stemmen: 13 14,1%
  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 43 46,7%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 4 4,3%
  • Scott Redding

    Stemmen: 2 2,2%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 2 2,2%
  • Michael Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Xavi Vierge

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iker Lecuona

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 4 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Status
Niet open voor verdere reacties.
en over hoeveel hebben we het dan

250 minder. Dat zal ongetwijfeld impact hebben dan, anders is het geen restrictie en trekt men Ducati voor(?). Dat leek @g-flater misschien ook wel te insinueren.

Aangezien ik geen motorspecialist ben en niet geloof in voorkeursbehandelingen..,zal het effect gehad moeten hebben.
 
250 minder. Dat zal ongetwijfeld impact hebben dan, anders is het geen restrictie en trekt men Ducati voor(?). Dat leek @g-flater misschien ook wel te insinueren.

Aangezien ik geen motorspecialist ben en niet geloof in voorkeursbehandelingen..,zal het effect gehad moeten hebben.
Voor het toeren plafond gaat men uit van wat de straatversie kan draaien. De ducati kan in zijn eerste vijf versnellingen max 16 000 toeren draaien, enkel in zijn zesde 16 500 toeren draaien. Maar mag van CTI 16 100 toeren draaien in elke versnelling ( was 16350 ). De kawasaki kan in elke versnelling 15 100 toeren draaien. Maar omdat het CTI vindt dat er maar een aantal componenten van het blok zijn veranderd tov het vorige model beslissen zij dat hij maar 14 600 toeren mag draaien. Die 500 toeren maakt voor de racer veel uit omdat zij hun versnellingen moeten erop aan passen. Kawasaki vraagt enkel die 500 toeren terug maar krijgt ze niet.
 
250 minder. Dat zal ongetwijfeld impact hebben dan, anders is het geen restrictie en trekt men Ducati voor(?). Dat leek @g-flater misschien ook wel te insinueren.

Aangezien ik geen motorspecialist ben en niet geloof in voorkeursbehandelingen..,zal het effect gehad moeten hebben.
Mwa ik vindt dat Ducati vanaf het begin van het kampioenschap nooit benadeeld wordt. De Japanse merken worden echter niet bepaald voorgetrokken maar juist klein gehouden in mijn ogen. Neem alleen al het aantal motorfietsen wat zij moeten produceren om gehomologeerd te zijn.

Zoals @ivan210674 hierboven haarfijn uitlegd :t wordt er met 2 maten gemeten. Waarom? Toen Ducati nog met 2 cilinders reed hadden zij het voordeel van 250cc meer en een lager minimum gewicht. Prima dat viel binnen de reglementen. Dat zij dat moesten halen met gebruik van magnesium carters was ook binnen de reglementen.
Maar nu gebruikt ook Ducati een 4cilinder dus waarom nog steeds andere regels?
 
Mwa ik vindt dat Ducati vanaf het begin van het kampioenschap nooit benadeeld wordt. De Japanse merken worden echter niet bepaald voorgetrokken maar juist klein gehouden in mijn ogen. Neem alleen al het aantal motorfietsen wat zij moeten produceren om gehomologeerd te zijn.

Zoals @ivan210674 hierboven haarfijn uitlegd :t wordt er met 2 maten gemeten. Waarom? Toen Ducati nog met 2 cilinders reed hadden zij het voordeel van 250cc meer en een lager minimum gewicht. Prima dat viel binnen de reglementen. Dat zij dat moesten halen met gebruik van magnesium carters was ook binnen de reglementen.
Maar nu gebruikt ook Ducati een 4cilinder dus waarom nog steeds andere regels?
het zijn geen andere regels voor Ducati.
Kawa dacht door hier en daar "dingetjes" te wijzigen ze het konden claimen als een nieuw blok en zo meer toeren te mogen draaien, en dat is niet gelukt omdat het geen nieuw blok is. En ik kan ze (de controle-instanties) geen ongelijk geven, ondanks mijn avatar :P
Als ze Kawa wel gelijk hadden gegeven, zou iedere fabrikant aan ieder modeljaar wel een prul wijzigen om zo steeds meer toeren te kunnen draaien, en dat is ook weer niet de bedoeling van de regels.
 
het zijn geen andere regels voor Ducati.
Kawa dacht door hier en daar "dingetjes" te wijzigen ze het konden claimen als een nieuw blok en zo meer toeren te mogen draaien, en dat is niet gelukt omdat het geen nieuw blok is. En ik kan ze (de controle-instanties) geen ongelijk geven, ondanks mijn avatar :P
Als ze Kawa wel gelijk hadden gegeven, zou iedere fabrikant aan ieder modeljaar wel een prul wijzigen om zo steeds meer toeren te kunnen draaien, en dat is ook weer niet de bedoeling van de regels.
En wanneer spreken we dan over een nieuw blok? Bmw heeft hun blok ook aangepast op een aantal punten ( meer punten dan kawa ) en dat bekijken ze wel als een nieuw blok. Voor mij is het simpel, het zijn allemaal 4 cilinders 1000cc. Laat het toeren plafond open ofwel allemaal hetzelfde toerenplafond. Hoeft eigenlijk geen verschil te zijn . Zelfs bij motogp is er een toeren en boring plafond. En dat is dan prototype klasse.
 
Laatst bewerkt:
het zijn geen andere regels voor Ducati.
Kawa dacht door hier en daar "dingetjes" te wijzigen ze het konden claimen als een nieuw blok en zo meer toeren te mogen draaien, en dat is niet gelukt omdat het geen nieuw blok is. En ik kan ze (de controle-instanties) geen ongelijk geven, ondanks mijn avatar :P
Als ze Kawa wel gelijk hadden gegeven, zou iedere fabrikant aan ieder modeljaar wel een prul wijzigen om zo steeds meer toeren te kunnen draaien, en dat is ook weer niet de bedoeling van de regels.
O
 

De nieuwe kleuren van BMW. Ziet er allemaal geweldig uit. Nu nog geweldige resultaten.
Idd mooie kleurtjes.
Toch maar een magertjes seizoen met maar 11 (mogelijk 12?) WKSBK weekenden.

MotoGP daartegen 21 weekenden.
 
Ik kijk nu een jaar of tien, vijftien elke MotoGP race en elke WSBK race, en meestal ook elke Moto3 en Moto2 race. Ik moet toegeven, met het vooruitzicht van 21+21+21x2+11x3 = 117 races kan ik niet beloven dat ik alles weer netjes ga kijken hoor. :X

Maar ik heb er wel weer zin in. *O*
 
Ben eigenlijk beetje afgekickt, wilde vooral alles MotoGP en WSBK zien en dan live....
Zondagochtend vroeg je nest uit om een rondje te rijden en dan voor 11 terug zijn om MotoGP te gaan kijken, nou geef ik de voorkeur aan lekker zelf rijden, zal de leeftijd wel zijn 8-)
 
Vind het juist een uitkomst om alles terug te kunnen kijken wanneer ik wil..
Ga niet de hele dag voor de buis zitten als ik ook andere dingen te doen heb dus dan kijk ik in de avond nog even wat races.

Vond het ook altijd leuk om live te kijken maar het kostte mij gewoon teveel tijd.
 
je vergeet nog 11x2 WSSP600 :P
MotoE jonge. :+

Live kijken gebeurt alleen als het uitkomt, en anders zet ik 's avonds wel de races na elkaar op, terwijl ik ook halfslachtig aan het gamen ben ofzo... Zelf een potje racen en doen alsof ik het ook zelf kan. :+
 
Voor mij is het simpel, het zijn allemaal 4 cilinders 1000cc. Laat het toeren plafond open ofwel allemaal hetzelfde toerenplafond. Hoeft eigenlijk geen verschil te zijn . Zelfs bij motogp is er een toeren en boring plafond. En dat is dan prototype klasse.
Er moet natuurlijk wel een link zijn met de straatmotoren. Dat is de hele gedachte erachter. De MotoGP heeft geen straatmotoren waarop de machines gebaseerd moeten zijn. Daar worden de restricties grotendeels bepaald door kosten en veiligheid.
 
Ik kijk nu een jaar of tien, vijftien elke MotoGP race en elke WSBK race, en meestal ook elke Moto3 en Moto2 race. Ik moet toegeven, met het vooruitzicht van 21+21+21x2+11x3 = 117 races kan ik niet beloven dat ik alles weer netjes ga kijken hoor. :X

Maar ik heb er wel weer zin in. *O*
Hoe wanhopig kan je zijn :P :+
 
Er moet natuurlijk wel een link zijn met de straatmotoren. Dat is de hele gedachte erachter. De MotoGP heeft geen straatmotoren waarop de machines gebaseerd moeten zijn. Daar worden de restricties grotendeels bepaald door kosten en veiligheid.
De link is hoe ze eruit zien, wat er intern veranderd is zien wij toch niet visueel.
 
Ben eigenlijk beetje afgekickt, wilde vooral alles MotoGP en WSBK zien en dan live....
Zondagochtend vroeg je nest uit om een rondje te rijden en dan voor 11 terug zijn om MotoGP te gaan kijken, nou geef ik de voorkeur aan lekker zelf rijden, zal de leeftijd wel zijn 8-)
Nee hoor vertrek om 9 uur en ben pas om 21 uur terug.
Maar niet op een zondag
Zondag is voor watjes en wannabees :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan