WSBK & WSS Aragón 2014

Wie wint Aragón?

  • 1-Tom Sykes

    Stemmen: 6 30,0%
  • 7-Chaz Davies

    Stemmen: 0 0,0%
  • 22-Alex Lowes

    Stemmen: 0 0,0%
  • 33-Marco Melandri

    Stemmen: 7 35,0%
  • 34-Davide Giugliano

    Stemmen: 3 15,0%
  • 50-Sylvain Guintoli

    Stemmen: 0 0,0%
  • 58-Eugene Laverty

    Stemmen: 2 10,0%
  • 65-Jonathan Rea

    Stemmen: 2 10,0%
  • 76-Loriz Baz

    Stemmen: 0 0,0%
  • 91-Leon Haslam

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20
[afbeelding]

[afbeelding]

Valt me op dat ze de laatste bocht op Aragon anders rijden in de SBK dan in de MotoGP. De trofeeën laten de 'standaard' versie zien zelfs. :+ SBK maakt er een harder rempunt van en een knikje extra voordat ze finishen. Iemand een idee waarom dat zo is?
Ze hadden het nu eenmaal gebouwd en is een extra aftrekpost voor het circuit als er op gereden wordt? Stukje extra afschrijvingen. :+ En de goden uit de GP's willen zich niet vermoeider maken dan nodig is, dus laten ze de wsbk jongens daar maar rijden.

TT Assen wordt derhalve ook op de junior track verreden! :+
 
Ik haat helemaal niks,ik vind melandri gewoonweg niks bijzonders.
Hij is geen constante rijder,en mis uitstraling bij die gast,that's it :)
Zie de smiley, was niet helemaal serieus bedoeld. Hij word alleen nog wel eens gebashed om z'n rem acties. :P Ieder z'n favorieten.
 
Ze hadden het nu eenmaal gebouwd en is een extra aftrekpost voor het circuit als er op gereden wordt? Stukje extra afschrijvingen. :+ En de goden uit de GP's willen zich niet vermoeider maken dan nodig is, dus laten ze de wsbk jongens daar maar rijden.

TT Assen wordt derhalve ook op de junior track verreden! :+
Haha dikke superbikes op de junior track _O-
 
Ik moest vreselijk lachen om Baz met die microfoon, toen hij na Melandri zijn praatje kwam doen _O- die gast heeft echt altijd een glimlach op zijn gezicht *D
 
Daar is Patrick van den Goorbergh ook een ster in hoor. _O- De la Rosa. _O-

Ik heb de seizoenen 2006/2007 in het Nederlands op DVD, de rest gelukkig in het Engels want ik word echt tureluurs van de fouten die v.d. Goorbergh maakt. Niet alleen qua namen maar ook zijn Nederlands is ver beneden peil om een fatsoenlijk verhaal te kunnen vertellen.

Echt, zijn kennis zal enorm zijn aangaande technische details omtrent motorfietsen, vering, banden e.d. maar laat hij die dan bij circuitdagen overbrengen of als onderdeel van een team een rijder helpen; commentariëren kan hij niet. En dat is niet erg, want iedereen heeft zijn eigen talenten, maar dan mag het toch zeker gezegd worden als iemand iets niet kan.

En "ga er dan zelf zitten"? Dat is een uitdaging die ik graag een keer aan zou durven gaan. Heb het zelfs al een keer gevraagd overigens, maar zonder reactie.

Is mij nooit opgevallen dat PvdG op dat gebied ook ZOVEEL fouten maakt, betrap hem wel eens op een fout, maar dat doen die Engelsen ook wel als je goed op let. Ik zie Patrick nou eenmaal graag op die commentaar stoel, omdat ik weet dat hij technisch zo goed is en heel dicht betrokken is bij de motorsport. Ik kan dan wel eens wat verhit reageren op al dat commentaar van de armleuning helden vanaf de bank, achter hun computer scherm.

Ik zou jou graag eens op die stoel zien/horen zitten Joris, ik weet dat je goed geinformeerd bent. ;)
 
De SSTK1000 mensen gaan hard... Eerste crash al op het rechte stuk in de warmup lap, nog voor er ook maar een bocht verreden is. Lompe actie van lullo achterin. :X
 
Goed debuut voor Valk, vind ik. Stock1000 is toch niet het minste kampioenschap om een P9 naar huis te rijden, zeker tijdens je eerste race.
 
Precies. Gewoon goed gedaan. Als hij zich van hieruit weet te verbeteren is hij goed bezig.

Eens kijken wat van Schoonhoven kan in zijn debuut in de EJC.
 
Daar lijkt het wel op. :( Belachelijk, want de race wordt later wel uitgezonden op MotorsTV dus wordt wel gewoon opgenomen en in toen ik ze schreef in februari werd mij toegezegd dat ze de EJC wel degelijk uitzenden. :(
 
Daar lijkt het wel op. :( Belachelijk, want de race wordt later wel uitgezonden op MotorsTV dus wordt wel gewoon opgenomen en in toen ik ze schreef in februari werd mij toegezegd dat ze de EJC wel degelijk uitzenden. :(
Vaag. Boze mail sturen!

Over een half uurtje beginnen ze in Amerika ook weer. WUP Moto3 voor Bryan en Scott. Dus dumpen deze SBK-threads, 't is tijd om de Grote Jongens wakker te maken! :+ *O*
 
Vaag. Boze mail sturen!

Over een half uurtje beginnen ze in Amerika ook weer. WUP Moto3 voor Bryan en Scott. Dus dumpen deze SBK-threads, 't is tijd om de Grote Jongens wakker te maken! :+ *O*
Been there done that. Had het heel graag willen zien omdat Max van Schoonhoven min of meer bij mij uit de buurt komt. En het was toegezegd... ben benieuwd of ze wat op de mail antwoorden, zou me niks verbazen als ze helemaal niet zouden antwoorden...

Misschien heeft MotorsTV eerste rechten of iets dergelijks achterlijks.
 
De live timing doet het ook lekker, laat alleen het einde van de race zien. _O- :(

Maar goed, de race is verreden:
1) Miralles
2) Orellana
3) Perez

Max van Schoonhoven is helaas gevallen en heeft dus geen goed debuut meegemaakt. Jammer. Maar hier leer je weer van, en kun je alleen maar meenemen naar de volgende race, op bekend terrein in Assen.

Mooi dagje racen geweest! Jammer dat ik de EJC niet heb kunnen zien, hopelijk duikt die nog ergens op, op YT of zo. :)

Op naar de Amerika. :P
 
De live timing doet het ook lekker, laat alleen het einde van de race zien. _O- :(

Maar goed, de race is verreden:
1) Miralles
2) Orellana
3) Perez

Max van Schoonhoven is helaas gevallen en heeft dus geen goed debuut meegemaakt. Jammer. Maar hier leer je weer van, en kun je alleen maar meenemen naar de volgende race, op bekend terrein in Assen.

Mooi dagje racen geweest! Jammer dat ik de EJC niet heb kunnen zien, hopelijk duikt die nog ergens op, op YT of zo. :)

Op naar de Amerika. :P

Geweest :?
Het echte werk gaat nu pas beginnen in Austin. *O*

Op de wss en stock600 na vond ik het tam vanochtend/middag
 
Zit er daar bij Eurosport NL 1 op de commentator stoel die er meer van snapt dan heel dit forum bij elkaar. Ongefundeerd gelul dit.
Patrick vd Goorbergh is technisch gezien gewoon heel goed onderlegt en betrokken bij de motorsport. Je kent z'n geschiedenis? Ga er anders zelf zitten.
:^..Iwan vd Valk doet het zeker niet verkeerd, is enthousiast ook.

Maar wat een geköt idd weer met dat Eurosport.. B|
Had de races opgenomen maar dan staat er eerst een uur autoracen op en vervolgens maar een paar ronden van SBK race2..

Anyway, mooie motorsport met een fraaie 2de plaats voor Michael! *D
Sykes is weer 'on track' en Baz kan 'em lekker volgen })
Laverty herhaalt z'n stunt niet maar scoort met een 5de en 6de plaats niet slecht, benieuwd naar de rest van het seizoen.
Was Aprilia sterk op Aragón, nu konden ze geen vuist maken (oké, race2 ging wel duidelijk beter dan race1).
Ten Kate Honda kan tevreden zijn over Rea (3 en 5) maar niet over Haslam (9 en 8).
Leon Camier maakte een mooie invalbeurt (2 X 12de) en de Bimota's deden het helemaal niet verkeerd.

@gRRaafie; Nocco reed na de 6de ronde de pits in, geen sterke start -O-

Op naar Assen! *O* :]
 
Laatst bewerkt:
t was een mooi weekend! 8-)

10253941_10152075707516872_5068979053249931286_n.jpg


1538802_10152075708196872_2238388765290944603_n.jpg


10172688_10152075709741872_168754171959289981_n.jpg


10157219_10152075710281872_6357004919998492700_n.jpg


10173715_10152079627126872_4267783612112247196_n.jpg


10155207_10152079629256872_1336581170458848394_n.jpg


1926801_10152079629936872_5259028906659152517_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan