WSBK/WSS RND 01 - Phillip Island, Australië

Michael van der Mark op het podium?

  • Ja, P1

    Stemmen: 13 31,7%
  • Ja, P2

    Stemmen: 21 51,2%
  • Ja, P3

    Stemmen: 5 12,2%
  • Nee

    Stemmen: 2 4,9%

  • Totaal aantal stemmers
    41

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
Over precies twee weken zit 'ie er alweer op: de allereerste ronde van het nieuwe World Superbike en World Supersport seizoen en is het nog precies een maand wachten tot de eerste MotoGP race van het seizoen en net iets langer tot de tweede ronde van het WSBK/WSS kampioenschap, de eerste op Europese bodem.

First things first en dus kijk ik alweer reikhalzend uit naar de start van wat een heel mooi seizoen beloofd te worden! Een enkeling is gestopt met racen of uit het kampioenschap gestapt, een ander debuteert dit seizoen en voor de reguliere rijders dossen velen zich uit in andere kleuren en rijden op andere merken. 27 coureurs maken hun opwachting in Australië voor de tests en later de start van ook hun 2014 kampioenschap.

Ducati, Aprilia, Suzuki, Honda, Kawasaki, EBR, Bimota, MV Agusta en BMW zijn de negen merken die dit jaar in twee kampioenschappen, een 'gewoon' en een EVO kampioenschap acte de présence geven en gaan uitmaken welk merk met welke rijder als eerste over de streep komt.

In de World Supersport kunnen we dit jaar genieten van niet één, maar twee Nederlandse coureurs die de honneurs waarnemen: Michael van der Mark en Tony Covena. Kan van der Mark zijn debuut van vorig jaar verbeteren en zal Covena de prestatie van van der Mark vorig jaar kunnen herhalen? Over precies twee weken weten we het en spreken we er over na!

Nog 13 nachtjes slapen en één nachtje opblijven en kan er weer serieus genoten worden van het racegeweld! En wat heb ik er een zin in!

phillip%20island.jpg


Circuit info

Length: 4.448 m / 2.764 miles
Width: 13m
Left corners: 7
Right corners: 5
Longest straight: 900 m / 0.559 miles
Constructed: 1956
Modified: 1988

Uitzendtijden:

Zondag 16 februari 2014
11:30 - 12:00 uur: Voorbeschouwing WK Superbike 2014
Herhalingen zijn er zondag 16 februari om 17:00 uur en 19:30 uur. Op maandag 17 februari heb je nog een kans om 00:30 uur, 16:00 uur en 19:30 uur. Ook op dinsdag 18 februari en woensdag 19 februari zendt Eurosport op zowel het eerste als het tweede net nog een paar herhalingen uit. Kortom, het is echt je eigen schuld als je de voorbeschouwing mist…

Zondag 23 februari 2014 (voor de diehards…)
2:00 - 3:00 uur: Race 1 WK Superbike Phillip Island live
3:15 - 4:15 uur: Race WK Supersport Phillip Island live
4:45 – 5:45 uur: Race 2 WK Superbike Phillip Island live

Zondag 23 februari 2014 (voor de uitslapers…)
10:00 - 10:45 uur: Samenvatting race 1 WK Superbike Phillip Island
10:45 - 11:15 uur: Samenvatting race WK Supersport Phillip Island
11:15 - 12:00 uur: Samenvatting race 2 WK Superbike Phillip Island
-----------------------------------------------

Houd dit topic in de gaten. Ik zal later informatie aangaande uitzendtijden bijhouden in de OP. :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie openingspost!! Ik zal ook zeker een nachtje doorhalen om alles te kunnen zien!
 
Over precies twee weken zit 'ie er alweer op: de allereerste ronde van het nieuwe World Superbike en World Supersport seizoen en is het nog precies een maand wachten tot de eerste MotoGP race van het seizoen en net iets langer tot de tweede ronde van het WSBK/WSS kampioenschap, de eerste op Europese bodem.

First things first en dus kijk ik alweer reikhalzend uit naar de start van wat een heel mooi seizoen beloofd te worden! Een enkeling is gestopt met racen of uit het kampioenschap gestapt, een ander debuteert dit seizoen en voor de reguliere rijders dossen velen zich uit in andere kleuren en rijden op andere merken. 27 coureurs maken hun opwachting in Australië voor de tests en later de start van ook hun 2014 kampioenschap.

Ducati, Aprilia, Suzuki, Honda, Kawasaki, EBR, Bimota, MV Agusta en BMW zijn de negen merken die dit jaar in twee kampioenschappen, een 'gewoon' en een EVO kampioenschap acte de présence geven en gaan uitmaken welk merk met welke rijder als eerste over de streep komt.

In de World Supersport kunnen we dit jaar genieten van niet één, maar twee Nederlandse coureurs die de honneurs waarnemen: Michael van der Mark en Tony Covena. Kan van der Mark zijn debuut van vorig jaar verbeteren en zal Covena de prestatie van van der Mark vorig jaar kunnen herhalen? Over precies twee weken weten we het en spreken we er over na!

Nog 13 nachtjes slapen en één nachtje opblijven en kan er weer serieus genoten worden van het racegeweld! En wat heb ik er een zin in!

[afbeelding]

Circuit info

Length: 4.448 m / 2.764 miles
Width: 13m
Left corners: 7
Right corners: 5
Longest straight: 900 m / 0.559 miles
Constructed: 1956
Modified: 1988

-----------------------------------------------

Houd dit topic in de gaten. Ik zal later informatie aangaande uitzendtijden bijhouden in de OP. :)


:} :}
 
Gelukkig zendt Eurosport dit nog uit maar dat zal neem ik aan niet zo heel lang meer duren nu de Dorna ook hier de touwtjes in handen heeft.
 
Mooie openingspost!! Ik zal ook zeker een nachtje doorhalen om alles te kunnen zien!
Dank je! Ja, dat zal voor mij ook wel het geval zijn denk ik. Zo ontzettend gaaf dat het weer begint. Dat weekend wordt ook een ronde van het Australische Superbikes verreden, eens kijken of ik dat nog ergens kan zien. :)
 
Toch fijn dat het WSBK en de MotoGP nog naast elkaar bestaan (ook al vallen ze nu onder één organisatie), én dat de één een maand eerder begint dan de ander! *D

Thanx, fraaie OP 8-)
 
Bedankt voor het compliment allen! Ik zal de OP wat updaten komende dagen. :) Blijf 'm checken ;)
 
Houd dit topic in de gaten. Ik zal later informatie aangaande uitzendtijden bijhouden in de OP. :)
Ga ervan uit dat alles gewoon live op Eurosport 1 en 2 wordt uitgezonden.
Ach voordeel van nieuwe tijdschema: wekker om 01:55u en om 5:20u je nest weer in ;)
En je kunt nog een uurtje pitten tussen SSP en RACE 2.

WorldSBK

Kwalificatie WSBK Zaterdag op Eurosport 2:

11:30
SUPERBIKE
SUPERBIKE: WK in Phillip Island - Superpole (45min)


Onderstaande wordt LIVE uitgezonden op Eurosport 1:

02:00
SUPERBIKE
SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 1ste race (60min)
03:00
DIVERSE SPORTEN
DIVERSE SPORTEN: WATTS (15min)
03:15
SUPERSPORT
SUPERSPORT: WK in Phillip Island (Australië) (60min)
04:15
SUPERBIKE
SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 1ste race (30min)
04:45
SUPERBIKE
SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 2de race (60min)



Tijdschema zit wat strakker in elkaar dan voorheen Racesport.nl OP TV: de wekelijkse motorsportprogrammering


EDIT: klopt iets niet met 'local time' en 'my time' op worldsbk.com, bij Assen verspringt hij een uur maar ik zit echt in Nederland :o
 
Laatst bewerkt:
Ga ervan uit dat alles gewoon live op Eurosport 1 en 2 wordt uitgezonden.
Ach voordeel van nieuwe tijdschema: wekker om 01:55u en om 5:20u je nest weer in ;)
En je kunt nog een uurtje pitten tussen SSP en RACE 2.

WorldSBK

Onderstaande wordt LIVE uitgezonden op Eurosport 1

02:00
SUPERBIKE
SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 1ste race (60min)
03:00
DIVERSE SPORTEN
DIVERSE SPORTEN: WATTS (15min)
03:15
SUPERSPORT
SUPERSPORT: WK in Phillip Island (Australië) (60min)
04:15
SUPERBIKE
SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 1ste race (30min)
04:45
SUPERBIKE
SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 2de race (60min)



Tijdschema zit wat strakker in elkaar dan voorheen Racesport.nl OP TV: de wekelijkse motorsportprogrammering


EDIT: klopt iets niet met 'local time' en 'my time' op worldsbk.com, bij Assen verspringt hij een uur maar ik zit echt in Nederland :o
Thanks! Zodra dit wordt bevestigd voeg ik het toe, maar zeker bedankt! :}

En dat verspringen van een uur met Assen, kan dat omdat we dan inmiddels weer in de zomertijd zijn aanbelandt?
 
ENG - WSBK, Bimota-Alstare won't be in Australia for Round 1 of the Championship

Now it’s official: Bimota won’t take part in the opening round of the World SBK Championship, set for February 23rd in Australia. It was Christian Iddon who spread out the news, the rider who will share the Alstare - Bimota garage with the Italian Badovini, albeit with some delay.

“Unfortunately I won't be in Australia for Rd1 of WSBK. I'm sure we will be stronger for not going. Lots of hard work behind the scenes!!!” said @christianiddon .

The problem was the FIM ‘s no-go regarding the bike’s homologation, although some encouraging signals arrived when the Provisional Rules were published.
125 bikes ready for sale for the first inspection are in-fact a demanding duty, especially for a small Factory and a model launched just few months ago.

The homologations for Bimota will most likely be granted, but there may be substantial delays due to “political” reasons. Any rules’ changes at this moment of the season it is likely to raise controversies or, even worse, calling into question the EVO’s concepts introduced only a few months ago.

Without going too far, just think to the controversy born in MotoGP between Honda and Yamaha regarding the interpretation of the concept of the "Open" class.
The final regulation, in any case, should be already out: there are only 10 days before the start of the 2014 World SBK Championship.

Van GPOne.com

Niet negen maar acht merken aan de start van het 2014 world superbike seizoen dus. :/
 
Vorig jaar ergens halverwege ben ik de superbike races gaan volgen. Dit jaar vanaf de eerste race!

Jammer dat Biomota niet mee mag/kan doen aan de eerste race. Hopelijk kunnen ze de race erna wel meedoen. Is er al iets bekend over test tijden of iets van de EBR machines?
 
Zondag 16 februari 2014
11:30 - 12:00 uur: Voorbeschouwing WK Superbike 2014
Herhalingen zijn er zondag 16 februari om 17:00 uur en 19:30 uur. Op maandag 17 februari heb je nog een kans om 00:30 uur, 16:00 uur en 19:30 uur. Ook op dinsdag 18 februari en woensdag 19 februari zendt Eurosport op zowel het eerste als het tweede net nog een paar herhalingen uit. Kortom, het is echt je eigen schuld als je de voorbeschouwing mist…

Zondag 23 februari 2014 (voor de diehards…)
2:00 - 3:00 uur: Race 1 WK Superbike Phillip Island live
3:15 - 4:15 uur: Race WK Supersport Phillip Island live
4:45 – 5:45 uur: Race 2 WK Superbike Phillip Island live

Zondag 23 februari 2014 (voor de uitslapers…)
10:00 - 10:45 uur: Samenvatting race 1 WK Superbike Phillip Island
10:45 - 11:15 uur: Samenvatting race WK Supersport Phillip Island
11:15 - 12:00 uur: Samenvatting race 2 WK Superbike Phillip Island

Uitzendtijden rechtstreeks van motor.nl.
 
Zondag 16 februari 2014
11:30 - 12:00 uur: Voorbeschouwing WK Superbike 2014
Herhalingen zijn er zondag 16 februari om 17:00 uur en 19:30 uur. Op maandag 17 februari heb je nog een kans om 00:30 uur, 16:00 uur en 19:30 uur. Ook op dinsdag 18 februari en woensdag 19 februari zendt Eurosport op zowel het eerste als het tweede net nog een paar herhalingen uit. Kortom, het is echt je eigen schuld als je de voorbeschouwing mist…

Zondag 23 februari 2014 (voor de diehards…)
2:00 - 3:00 uur: Race 1 WK Superbike Phillip Island live
3:15 - 4:15 uur: Race WK Supersport Phillip Island live
4:45 – 5:45 uur: Race 2 WK Superbike Phillip Island live

Zondag 23 februari 2014 (vVOOR DE UITSLAPERS…)
10:00 - 10:45 uur: Samenvatting race 1 WK Superbike Phillip Island
10:45 - 11:15 uur: Samenvatting race WK Supersport Phillip Island
11:15 - 12:00 uur: Samenvatting race 2 WK Superbike Phillip Island

Uitzendtijden rechtstreeks van motor.nl.
Of mensen met kinderen ;)
 
Laatst bewerkt:
*O* ik heb VDM op 1 gezet in de poll. Ik hoop dat de verbeteringen aan de honda, en dan met name die aan de elektronica, hun vruchten gaan afwerpen.....
edit: wel jammer dat de race na Philip Island zo lang op zich laat wachten.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan