WSBK/WSS Ronde 14 Jerez, Spanje

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
Ronde 14. De finale. Zonder kampioen in het WSBK. Sykes heeft de beste papieren maar zoals we vorig jaar hebben kunnen zien is een grote voorsprong geen garantie tot succes. Daarnaast is op Jerez nog niet eerder geracet maar wel getest. Spannend wordt het sowieso!

Na zondag is WSBK seizoen 2014 ten einde. Een seizoen dat in mijn ogen vooral getekend werd door het magere startveld dat het WSBK veld kende, alsof het kampioenschap nu in een tussenfase zit en dat lijkt ook zo te zijn. Om het kampioenschap in leven te houden zullen er vanaf 2015 louter EVO motoren te vinden zijn waarmee het deelnemersveld hopelijk omhoog gaat. Maandag 21 oktober zal al begonnen worden met de wintertests voor seizoen 2014, ook op het circuit van Jerez.

Wat zullen de mannen nog kunnen laten zien hier? Zal van der Mark een podium kunnen pakken of die felbegeerde eerste overwinning? Zal Sykes met Kawasaki na al die jaren kampioen worden? Of pakt toch Aprilia de titel weer en met welke coureur? Hoe zal de Nederlander Jaime van Sikkelerus het doen in de European Junior Cup? Zondagmiddag hebben we antwoord op al deze vragen en meer.

Ik kijk er naar uit, de seizoensfinale! Maar krijg elk jaar ook weer kippenvel als het seizoen voorbij is. Weer een jaar voorbij, weer een periode waarin van alles gebeurd is. Ook voor mijzelf. Tijd om langzaam richting het volgende jaar te kijken en doelstellingen neer te zetten. Wat wil ik bereiken? Hoe pak ik dat aan? Maar eerst de finale.

jerez.jpg


Weten wat er allemaal gebeurd en besproken is dit jaar in het WSBK?
Ronde 1 - Philip Island
Ronde 2 - Aragon
Ronde 3 - Assen
Ronde 4 - Monza
Ronde 5 - Donington
Ronde 6 - Portimao
Ronde 7 - Imola
Ronde 8 - Moskou
Ronde 9 - Silverstone
Ronde 10 - Nurburgring
Ronde 11 - Istanbul Park
Ronde 12 - Laguna Seca
Ronde 13 - Magny Cours

En dan ronde 14, hier besproken. Er zouden 15 rondes verreden worden maar zoals we allen weten is de ronde in India geannuleerd.

Veel raceplezier dit weekend!


01_Andrea_Antonelli.jpg
 
Michael van der Mark is in de eerste vrije training als tweede geëindigd achter Sam Lowes. Een goed begin van het weekend!
 
Laatst bewerkt:
vd Mark eerste vrije training ook niet onverdienstelijk op de tweede plek

hoop dat die nog een paar plekken pakt in de tweede nu staat 6de met een 1:44,9, reed sneller in de eerste vrije training
 
Ooohh lekker, chippies genoeg ;)

Michael van der Mark is in de eerste vrije training als tweede geëindigd achter Sam Lowes. Een goed begin van het weekend!
*O*

Elias het snelste in WSBK FP1! 8-) 8-)
*O* *O* *O*

Idd! Niet te geloven. Wat was er dan in hemelsnaam nou aan de hand in de moto2 laatste jaren...

Volgens mij hebben de superbikes al jaaaaaren niet meer gereden op Jerez. Elias wel in de Moto2. :)
-O- haha miss heb je gelijk
 
vd Mark eerste vrije training ook niet onverdienstelijk op de tweede plek

hoop dat die nog een paar plekken pakt in de tweede nu staat 6de met een 1:44,9, reed sneller in de eerste vrije training
Mickey is gecrashed in begin van de quali-sessie in bocht 3 (langzame linker). No worries.
 
Laatst bewerkt:
Tessels gaat zeker een plek binnen de top 10 scoren.
Hij zit in een bloedvorm :Y
:^ P16 in de eerste quali geloof ik.

Afgelopen weekend ook even de 2 ONK races in de supersport binnengehengeld. Dik voor Covena trouwens, die ook mee deed met het ONK afgelopen weekend. Die Wayne die komt er wel als hij deze stijgende lijn weet voort te trekken en volgend jaar wat meer kennis mee neemt naar alle, voor hem dit jaar nog onbekende, circuits. Ben ik van overtuigd.

Wayne is in dezelfde streek opgegroeid als ik en was vorige week te gast bij de regionale tv zender die hem volgde tijdens de race of the champions op assen: Nieuws- en sportoverzicht | RTV Utrecht

wellicht leuk om even te kijken als motorsport liefhebber.
 
Laatst bewerkt:
Daar gaan we nog veel plezier aan beleven met z'n waanzinnige rijstijl. Lijkt het op een superbike goed naar z'n zin te hebben.

Elias is toch samen met Melandri de laatste coureur die in 2006 een overwinning wist te pakken op niet fabrieks materiaal. Dit mannetje was écht een grote belofte. Jammer dat hij het nooit helemaal waar heeft kunnen maken.
 
Daar gaan we nog veel plezier aan beleven met z'n waanzinnige rijstijl. Lijkt het op een superbike goed naar z'n zin te hebben.

Elias is toch samen met Melandri de laatste coureur die in 2006 een overwinning wist te pakken op niet fabrieks materiaal. Dit mannetje was écht een grote belofte. Jammer dat hij het nooit helemaal waar heeft kunnen maken.
Idd... Mooiste rijstijl die er is en idd nog uit die tijd wat je zegt net als Melandri :Y

mgp_2011_06_25_Assen_ToniElias_1922.jpg


:} :}
 
Idd... Mooiste rijstijl die er is en idd nog uit die tijd wat je zegt net als Melandri :Y

[afbeelding]

:} :}
Op de Gresini Honda in Estoril volgens mij, 2006. Won 'ie door Rossi af te troeven in de laatste ronde, als ik het me goed herinner. :Y Verdient een goed zitje in dit WSBK gezelschap, welkome toevoeging die Elias. :Y Nooit echt fan van hem geweest, maar echt wel een getalenteerd coureur.
 
Op de Gresini Honda in Estoril volgens mij, 2006. Won 'ie door Rossi af te troeven in de laatste ronde, als ik het me goed herinner. :Y Verdient een goed zitje in dit WSBK gezelschap, welkome toevoeging die Elias. :Y Nooit echt fan van hem geweest, maar echt wel een getalenteerd coureur.
Dat herinner je je goed. Hij won op 0,002 seconden verschil op Rossi en dit was de kleinste marge ooit tot nog toe.
 
Laatst bewerkt:
De geruchten gaan dat Checa dit weekend bekend gaat maken dat hij zijn helm aan de spreekwoordelijke wilgen gaat hangen....

Sneu einde voor zo'n lange carriere -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan