wtf motoport Wateringen ?

IgoyReab

MF'er
12 dec 2013
143
3
Ridderkerk
Gisteren (15-4-2019) zag ik een interessante motor te koop aangeboden op de website van Motoport (in Wateringen).

Deze: KAWASAKI VERSYS 1000 TOURER SE

Ik heb meteen via de betreffende advertentie gereageerd om aan te geven dat ik deze wilde kopen, door op de "nu kopen" knop te drukken. Vanmorgen kreeg ik, via email, een reactie dat ik langs kon komen om mijn huidige motor te laten taxeren. Ik ben dus speciaal in mijn (verlengde) lunchpauze van Amsterdam naar Wateringen gereden om dit doen. Tot mijn enorme verbazing kreeg ik in Wateringen te horen dat de betreffende motor afgelopen zaterdag al verkocht is. Ik heb uiteraard geprobeerd eerst telefonisch te overleggen voordat ik naar Wateringen reed, maar dat lukte niet omdat hun telefooncentrale kapot is???? Dus via e-mail een afspraak gemaakt en vervolgens dus voor niets 160km gereden. Ik ben nu dus een beetje geïrriteerd (understatement)!.

Marco.
 
Tja, dat is echt niet chill. Hebben ze je nog kunnen uitleggen hoe dat gegaan is en hebben ze überhaupt nog excuses aangeboden?
 
Ook lekker dat 'ie nog steeds als te koop op de site staat... kan me voorstellen dat je er even goed chagrijnig van bent.
 
Ook een manier om klanten binnen te halen.
Waarschijnlijk heb je een lekkere bak koffie gekregen en hebben ze alvast je motor getaxeerd zodat je (heel misschien) een andere motor zou kopen.
 
Gisteren (15-4-2019) zag ik een interessante motor te koop aangeboden op de website van Motoport (in Wateringen).

Deze: KAWASAKI VERSYS 1000 TOURER SE

Ik heb meteen via de betreffende advertentie gereageerd om aan te geven dat ik deze wilde kopen, door op de "nu kopen" knop te drukken. Vanmorgen kreeg ik, via email, een reactie dat ik langs kon komen om mijn huidige motor te laten taxeren. Ik ben dus speciaal in mijn (verlengde) lunchpauze van Amsterdam naar Wateringen gereden om dit doen. Tot mijn enorme verbazing kreeg ik in Wateringen te horen dat de betreffende motor afgelopen zaterdag al verkocht is. Ik heb uiteraard geprobeerd eerst telefonisch te overleggen voordat ik naar Wateringen reed, maar dat lukte niet omdat hun telefooncentrale kapot is???? Dus via e-mail een afspraak gemaakt en vervolgens dus voor niets 160km gereden. Ik ben nu dus een beetje geïrriteerd (understatement)!.

Marco.
Ja dat is mooi klote. Ik zou ook geïrriteerd zijn en niet zo'n beetje ook!

Daar geen motor kopen dus!
 
Gisteren (15-4-2019) zag ik een interessante motor te koop aangeboden op de website van Motoport (in Wateringen).

Deze: KAWASAKI VERSYS 1000 TOURER SE

Ik heb meteen via de betreffende advertentie gereageerd om aan te geven dat ik deze wilde kopen, door op de "nu kopen" knop te drukken. Vanmorgen kreeg ik, via email, een reactie dat ik langs kon komen om mijn huidige motor te laten taxeren. Ik ben dus speciaal in mijn (verlengde) lunchpauze van Amsterdam naar Wateringen gereden om dit doen. Tot mijn enorme verbazing kreeg ik in Wateringen te horen dat de betreffende motor afgelopen zaterdag al verkocht is. Ik heb uiteraard geprobeerd eerst telefonisch te overleggen voordat ik naar Wateringen reed, maar dat lukte niet omdat hun telefooncentrale kapot is???? Dus via e-mail een afspraak gemaakt en vervolgens dus voor niets 160km gereden. Ik ben nu dus een beetje geïrriteerd (understatement)!.

Marco.

Ja ontzettend KUT voor je, MotoPort is bij mij ook uit de gratie sinds 2003. Afleverbeurt rekenen maar niets doen.🤬

1386878
 
Zeker niet nette manier van handelen:X

Ze weten dat je in de markt bent voor een motor (en dat je geld wilt uitgeven) en proberen ze je toch binnen te krijgen.
Wellicht denken ze, is een andere motor voor jou interessant. Nee, je kwam alleen voor DIE ene motor.

Slechte actie Motoport!!!:r
 
Als zij een op de website aanbieden met een knop "Nu kopen" en jij druk daarop en geeft je gegevens dan heb je m.i. een koopovereenkomst afgesloten. Ze moeten dus leveren en jij moet afnemen.
 
Bij die hufter moet je helemaal nooit meer komen, mijden als de pest

Die kaffer flikte dat 30 jaar geleden al toen het nog HMC was

Vriendje van me had een DT125 gereserveerd met handgeld, op de afgesproken dag komt-ie em ophalen, istie gewoon verkocht
Grootste moeite om centen terug te krijgen, hij kon wel een MZ kopen in dezelfde prijsklasse, jahoor...

Anderzijds kocht ik er voordien, toen het nog HMC was, wel eens spulletjes en kwam ik altijd netjes met de goede dingen voor de juiste prijs thuis.
Toch een tip voor brillemans om zich eens achter de oren te krabben want hiermee maakt hij geen vrienden, ik ben er sindsdien nooit meer geweest en hoorde al van die jongen van die DT dat Brillemans zijn praktijken gewoon voortzette
 
Laatst bewerkt:
Als zij een op de website aanbieden met een knop "Nu kopen" en jij druk daarop en geeft je gegevens dan heb je m.i. een koopovereenkomst afgesloten. Ze moeten dus leveren en jij moet afnemen.
En nu?
 
Dit doen ze meer, ik heb een maand geleden hier achter aan gebeld Motorport dacht dat is een mooie prijs (had alleen naar de foto gekeken)
Als de kopstuk leest gaat het om een andere type Suzuki de SV 650 maar de verdere tekst hoort wel bij de foto.
Antwoord ja meneer er staat een verkeerde foto bij maar dit laten we mooi staan zo worden we nog eens gebeld :r en ja hoor er is nog niets aangepast na een maand als je op deze manier iets wil verkopen ben je slim bezig :N
 
Een paar weken geleden iets vergelijkbaars meegemaakt bij MotoPort Venray. Ik was opzoek naar een v-strom 650 om terug te voeren naar 25kw. Zij hadden een mooie staan, en zijn Suzuki dealer dus ik dacht perfect. Mailtje gestuurd om te informeren: wat kost terugvoeren? Hebben jullie interesse in mijn motor? Na 2 weken geen reactie maar gebeld. Het terugvoeren zou rond de 175 euro kosten, inruilen wilde ze waarschijnlijk wel, moest ik maar even langs komen. Na een ritje van 140 km naar Venray bleek het onderdeel om terug te voeren 400 euro te kosten. Na twee jaar naar 57kw weer 400, want ja de oude cdi moest vernietigd worden. Mijn motor wilde die wel, maar voor minder dan een vierde van de prijs waar ik hem uiteindelijk voor verkocht heb.
 
Een paar weken geleden iets vergelijkbaars meegemaakt bij MotoPort Venray. ………….. want ja de oude cdi moest vernietigd worden.
Oude CDI vernietigd worden...……???? Grote onzin. Niet intrappen dus!!!! Wrs gaat JOUW mooie CDI dan gewoon bij hun in het magazijn.
Het is toch jouw eigendom! Gewoon thuis bewaren voor betere tijden.
Je mag 'm na ombouw wettelijk niet meer plaatsen. (althans, je mag daar dan niet meer mee rijden)
Als je een paar jaar verder bent en je wil de motor weer 'normaal' maken, zet je gewoon de oorspr. CDI er weer in!!!
 
Laatst bewerkt:
Sommige Motoports zijn prima. In Veldhoven heb ik mijn fz6 gekocht, niks mis mee.
Die in Wateringen echter kom ik zelfs voor een oordopje niet meer langs uit princiepe. Nog nooit zo hard genaaid als bij hun. Al zouden ze nog zo'n mooie aanbieding hebben, ik gun ze geen cent klandizie. Stelletje oplichters eerste klas.
 
Tsja, je kan je er nu wel heel boos over maken en je recht willen halen, maar het leed is al geschied.
Jouw gewenste motor heeft al een andere tevreden eigenaar. Die fiets ga je zeker niet meer krijgen...………………..
 
Bewijsstukken verzamelen
Dit punt t.a.v. de koopovereenkomst bij ze aangeven.
rechtsbijstand inschakelen.
Wordt niks, een dergelijke advertentie moet worden gezien als een uitnodiging tot onderhandeling. Er is dus nog geen koopovereenkomst tot stand gekomen. Zie arrest Hofland/Hennis.
 
Wat heb je daar aan?
DIE fiets is weg dus kan je wel moeilijk gaan doen, maar wat levert het op?

Stel je staat in jouw recht na een hoop gedoe met rechtsbijstand, dan moet je blij worden van een eventueel andere fiets die zij jou moeten leveren?

Ik zou daar geen prettig gevoel bij hebben en gewoon zelf een andere zoeken. Elders uiteraard. Zo'n zaak krijgt mijn geld niet meer na zo'n grap. Er zijn genoeg andere zaken.
 
Waarom denk ik dat iemand 'm zonder inruil direct heeft willen kopen en ze jouw aangekondigd bezoek hebben gebruikt tijdens de onderhandelingen. Vervolgens doet Motoport alsof het ze betreurt en zit jij zonder motor.
 
Sommige Motoports zijn prima. In Veldhoven heb ik mijn fz6 gekocht, niks mis mee.
Die in Wateringen echter kom ik zelfs voor een oordopje niet meer langs uit princiepe. Nog nooit zo hard genaaid als bij hun. Al zouden ze nog zo'n mooie aanbieding hebben, ik gun ze geen cent klandizie. Stelletje oplichters eerste klas.
Dit dus.
Motoport Hengelo ga ik nooit meer heen.
Motoport Zelhem is een van de fijnste motorzaken die ik ken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan