Al een poosje aan het meelezen, sinds kort geregistreerd. Rijd motor sinds 1990, vooral woon-werkverkeer. Woon-werkverkeer op de motor is zo veel leuker dan met de auto. De laatste 3 jaar om uiteenlopende redenen heel weinig gereden, de laatste 1,5 jaar eigenlijk helemaal niet meer. Vicieuze cirkel: je rijdt weinig, dus je vertrouwt je fiets niet meer omdat-ie zo veel stilstaat en omdat je je fiets niet meer vertrouwt laat je 'm steeds vaker staan. Vervolgens mankeert er een kleinigheidje aan waarvoor je 'm met een trailer naar de motorzaak moet brengen, wat er dan weer niet van komt, dus lijkt het einde verhaal. Heb serieus overwogen 'm maar weg te doen, maar als ik dat zou doen wist ik dat het er niet meer van zou komen om een andere te kopen. Aangezien dat me helemaal geen goed plan leek zat er maar 1 ding op: fiets inruilen voor een andere die ik wel vertrouw.
Dus mijn Kawa EX500 heeft plaatsgemaakt voor een bordeauxrode Div600 uit december '99 met 39.000 km op te teller. Geen fiets met veel vermogen, maar dat is wel zo goed, anders zou ik daar toch maar misbruik van maken. Heel andere motor dan de Kawa, net zoveel (weinig) pk's, maar de Kawa was best een giftig ding. Ik ben helemaal blij dat ik het niet heb opgegeven. Het manoeuvreren met lage snelheid was even wennen, maar voor de rest (ik rijd vooral snelweg en nogal eens file) is het als vanouds. Nu maar wachten op een ladies night bij Motoport om de basisbeginselen van het sleutelen onder de knie te krijgen. Of misschien via het MF...? En niet langer vooral functioneel rijden, maar ook voor de lol, dus ik volg het toer-topic met interesse.
Dus mijn Kawa EX500 heeft plaatsgemaakt voor een bordeauxrode Div600 uit december '99 met 39.000 km op te teller. Geen fiets met veel vermogen, maar dat is wel zo goed, anders zou ik daar toch maar misbruik van maken. Heel andere motor dan de Kawa, net zoveel (weinig) pk's, maar de Kawa was best een giftig ding. Ik ben helemaal blij dat ik het niet heb opgegeven. Het manoeuvreren met lage snelheid was even wennen, maar voor de rest (ik rijd vooral snelweg en nogal eens file) is het als vanouds. Nu maar wachten op een ladies night bij Motoport om de basisbeginselen van het sleutelen onder de knie te krijgen. Of misschien via het MF...? En niet langer vooral functioneel rijden, maar ook voor de lol, dus ik volg het toer-topic met interesse.
Laatst bewerkt: