x-city bokt bij wegrijden

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
8.061
9.090
Deventer
Ik kom net van de snelweg naar huis rijden. Onderaan de afrit,sta bijna stil maar licht gaat op groen,dus gas geven. Ik voel dat hij niet heel lekker op pakt,lijkt wat te bokken.

Bij verkeerslicht nog even getest, vanuit stilstand schiet hij niet weg zoals altijd.Het voelt als een automaat in winterstand, komt wat langzaam opgang, als hij eenmaal rijdt en je geeft gas,dan wel de versnelling die ik gewent ben.

Stand is nu ca. 35K,ongeveer 10-12K terug riemen rollers vervangen Riem oem Yamaha,rollers van Dr Pulley.

Iemand enig idee?
 
Stand van de Dr. Pulley's controlleren (in sommige gevallen is het een dood enkele keer mogelijk dat één van de dobbelsteentjes is gekanteld)
Gelijk ook gradenplaat en glijnokken controleren op oneffenheden/soepelheid.

Voel zelf eigenlijk nog het meest voor een te slappe drukveer.
Helaas heb ik geen refentie service limit waarde t.b.v. de X-City drukveer.
Refentie service limit waarde van de Xmax 250 drukveer betreft 90mm.

Gelijktijdig koppelingschoentjes service limit en oneffenheden controleren
Refentie service limit waarde van de Xmax 250 koppelingschoentjes betreft 2mm.

Ik vermoed dat de service limit waardes tussen Xmax250 en X-City250 wel eens aardig overeen zouden kunnen komen, maar kan dit nooit helemaal met zekerheid stellen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Jan.
Vreemd genoeg reed hij vanmorgen weer als van ouds.
Nog een week, dan ben ik een weekje vrij. Zal hem dan even binnen brengen voor nakijken (kleppen mogen ook wel eens gecontroleerd) kijken ze dit ook maar ff na.
 
FF oma weg.

Bij deze even een update, duurde ff, maar daar kom ik zo op.

Vertrouwde het niet helemaal en hij is bij de monteur op bezoek geweest.

Had een weekje vrij, dus scoot weg gebracht, beginnen ze er op de laatste dag aan |( , ja druk en niet overlegt, wel netjes opgelost met een leen scoot :t (alles bij elkaar 2 week weg geweest)

Blijkt het goed mis, alle glijnokjes in de voor vario gebroken! Deze losse stukjes hebben zowel het huis als de ankerplaat beschadigd :( :(
Resume, nieuwe voor vario. Mede uit kosten oogpunt is er een Polini geplaatst.

Glijbus is waarschijnlijk zonder likje vet geplaatst, van deze was het chroom volledig weg gebrand, dus ook deze moeten vernieuwen, totale schade 300,-- euro :( :( :( :(
En dit alles na net 12 K te hebben gereden na het plaatsen (door een professional) Ik vindt dit niet kunnen, wat denken jullie??

Heb de monteur per mail de bevindingen van de onderhouds garage door gegeven en aangegeven dat ik nogal teleurgesteld ben in zijn product (glijnokjes binnen 12K kapot, terwijl de controle interval 20K is). Met hierbij ook nog eens een grote gevolg schade.

Na de mail heb ik nu een week gewacht (redelijke reactie tijd geven), maar geen enkele reactie, vindt ik persoonlijk niet erg netjes, al zou je reageren met pech gehad, jouw probleem!, ben ik niet blij mee, maar geen reactie vindt ik niet echt netjes.

Vandaar dat ik de update wat later door geef.

Ga de monteur hier niet met naam en toenaam noemen maar vrolijk wordt ik hier niet van.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan