Bitacticus marginales
MF veteraan
Ach..............binnenkort mogen we in heel NL nog maar 100 KM rijden op de snelweg................zonde van het geld en de moeite
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb idd verkeerd gekeken. Ik dacht dat ik naar een vermogens kromme keek.Waaruit leid je die vermogenswinst af?
Tot 130km/h draait de motor met de Malossi op een hoger toerental dan met de standaard vario.
Vooral zonde dat jullie overheid jullie lastigvalt met dit soort baarlijke onzin.Ach..............binnenkort mogen we in heel NL nog maar 100 KM rijden op de snelweg................zonde van het geld en de moeite
Klinkt logisch, maar ik heb toch nog een probleem met de grafiek:Ik heb idd verkeerd gekeken. Ik dacht dat ik naar een vermogens kromme keek.
desalniettemin bij een hoger toerental krijg je meer vermogen, dus in dit geval zal je tot de 130km/h een vermogens winst hebben. Hoeveel, dat is in dit geval niet terug te zien, maar als je even terug kijkt naar mijn link van de vario test kan je het wel zien.
Wat ik eigenlijk eerder had moeten zeggen is dat het motor vermogen gelijk blijft, want daar verander je tenslotte niets aan. De winst krijg je dus door je secundaire aandrijving (variomatic systeem) te optimaliseren. Het uiteindelijke vermogen op het achterwiel word dus meer door het optimaliseren. Hoe het pressies met de toerenverhoudingen werkt weet ik niet. Wat ik wel uit eigen ervaring weet is dat het echt aanzienlijk scheelt. De 0 tot 100 km/h sprint gaat min 1,5 sec sneller en ook de top is met 10 km omhoog gegaan. Je kan het gaan ontkennen, maar je hebt echt meer vermogen.Klinkt logisch, maar ik heb toch nog een probleem met de grafiek:
Volgens de gebruikershandleiding van de BV300 bereikt de motor zijn maximumvermogen bij 7250rpm.
De standaard vario houdt de motor in dat 7000 à 7500rpm gebied wat dus perfect past bij wat de handleiding opgeeft als karakteristiek van de motor.
De Malossi gaat 1000rpm hoger naar een gebied tussen 8000 en 8500rpm.
Nochtans, boven de 7250rpm neemt het vermogen van de motor niet toe, het neemt af. Wat is dan de zin om zo hoog te gaan? Tot ongeveer 35 - 40km/h is de Malossi zeker in het voordeel maar daarboven eigenlijk niet.
Het is wel zo dat de BV300 zijn topsnelheid behaalt bij een hoger toerental dan die 7250rpm, bij iets van 8750rpm met de standaard vario. Dus de motor kan dat toerental wel aan, dat is niet het probleem.
Lees je gewoon helemaal niet en typ je maar wat of is het gewoon een beetje eigenwijs? Wel eens gehoord van aandrijf verlies. Dit is het verlies dat je kwijt raakt vanaf je motor tot waar je banden de weg raken. Als je dit verlies kan verminderen krijg je uiteindelijk meer vermogen op de weg. Dit doet een goede vario dus.Een andere vario geeft je niet meer vermogen.
Vermogen levert je blok!
Het enige wat een vario doet is het vermogen overbrengen op het achterwiel.
Je kunt dus met je vario alleen zorgen dat je het vermogen beter kunt gebruiken.
En dan vraag jij of ik niet lees?Lees je gewoon helemaal niet en typ je maar wat of is het gewoon een beetje eigenwijs? Wel eens gehoord van aandrijf verlies. Dit is het verlies dat je kwijt raakt vanaf je motor tot waar je banden de weg raken. Als je dit verlies kan verminderen krijg je uiteindelijk meer vermogen op de weg. Dit doet een goede vario dus.
Dus je krijgt meer vermogen op je achterwiel.En dan vraag jij of ik niet lees?
Je schrijft nu hetzelfde als mij, alleen in andere woorden.
Je krijgt niet meer vermogen, je brengt je vermogen alleen beter naar je achterwiel.
Dus je krijgt meer vermogen op je achterwiel.