X11-lijst op het MF

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij deze een fotootje

full
 
Even een vraagje, op de foto zie ik volgens mij een niet origineel kontje op die X11. Wat me opvalt is dat de knippers in het kontje zitten weggewerkt, nu vraag ik me af waar koop je dat? Meestal kom ik alleen kontjes tegen en moet jezelf een plekje vinden voor je knippers.
 
Even een vraagje, op de foto zie ik volgens mij een niet origineel kontje op die X11. Wat me opvalt is dat de knippers in het kontje zitten weggewerkt, nu vraag ik me af waar koop je dat? Meestal kom ik alleen kontjes tegen en moet jezelf een plekje vinden voor je knippers.

de knippers en de undertail zijn van ermax ( www.ermax.fr ) en is geleverd door motoport. Ik geloof dat het iets van 200 euries totaal was (knippers alleen 70 euries). Undertail past netjes, alleen moet je wel het een en ander van je orginele taartschep verwijderen. Voor de knippers moet je de kappen loshalen en de beugel links weg zagen, de knippers passen dan perfect in de ruimte ( je dient ze wel vast te lijmen)
 
Als je hem echt wilt mag je hem voor 3 tientjes komen halen. Is niet echt duur denk ik, maar wel een vaste prijs.
Je kunt me ook mailen, dan laat ik mijn tel.nr. wel achter.


Okeej dan!!!
Het is voor ons niet naast de deur, maar een collega wil t ophalen (die woont bij jou in de buurt).
DEAL!!! :}

Waarom doe je je onderkuipje eigenlijk weg??? Hij staat toch zo mooi onder je X??? Is er schade aan? (niet dat dat zo'n groot probleem is...)
 
Valt niet mee om met dit weer fatsoenlijk bij een stoplicht weg te rijden. Zijn er verder nog x11ers die doorrijden, en/of in de omgeving van eindhoven rijden?
 
Okeej dan!!!
Het is voor ons niet naast de deur, maar een collega wil t ophalen (die woont bij jou in de buurt).
DEAL!!! :}

Waarom doe je je onderkuipje eigenlijk weg??? Hij staat toch zo mooi onder je X??? Is er schade aan? (niet dat dat zo'n groot probleem is...)


Er zitten wat krasjes aan de onderzijde van het schrapen langs het asfalt, bij knee downen komt ie wel eens in contact met het asfalt, ik vond dat erg irritant. Ik ben natuurlijk niet op de hoogte van jullie rijstijl, maar met "normaal" gebruik heb je daar geen last van volgens mij. Het is wel speciaal voor een X-11 dus daar zal het niet aan liggen.
Je kan mij ook rechtstreeks mail op x11@casema.nl als je wilt.
 
nee...doorrijden zolang de pekelmeuk nog vrolijk rondgebaggert wordt zit er voor mij niet bij.

zijn de wegen weer een beetje schoon dan ben ik weer los want de kou doet mij opzich geen reet.
maar het mooiste is dat het voorjaar eraan zit te komen :+
 
@ x-eleven

Gisteren was een maat van mij bij mij en heeft even op mijn XJR 1300 gereden met tailrisers (eigenlijk een end-eye verhogings kit)en was hier nogal enthousiast over, zelf heeft hij een X11, nu zie ik dat jij een verhoogd achterkantje hebt, is dit een riser, een verbouwd subframe of een langere veer?? Als het een riser is? kan je mij dan vertellen waar ie vandaan komt en wat de verhoging is??
BVD
 
Laatst bewerkt:
Het subframe is verhoogd, dat is vooral een optisch verschil. Daarnaast ook een aantal ringen tussen de bovenste ophanging van de schokdemper geplaatst waardoor de demper iets langer wordt. kijk maar eens bij hondax11.nl en dan bij modificaties.
succes
 
Bedankt, ik zal het fototje doormailen!!
Dit kan verder geen kwaad met die ringen, ik bedoel de stijfheid lijd er niet onder??
 
Ik zal ze ff tellen op het plaatje, ik heb mijn best nu gedaan, de rest is aan hem!!
Bedankt voor de info!!
 
2 cm is veel voor een verhoging of wordt de constuctie dan te slap?
Ik heb op mijn XJR een end-eye verhoging van 2.5 cm (de bevestigingsring van de end-eye wordt dan op een "stokje" gezet, zie bijlage)dit is een originele set van Ohlins, tailrisers zijn over het algemeen nog hoger maar ik vond 2.5 genoeg omdat dan de motor mooi in lijn blijft.

 
jou verhoging zit verderweg van het scharnierpunt, waardoor 2,5cm minder hoog is dan wanneer de schokdemper vlak bij het scharnierpunt zit (zoals de X11). Ik zou zeggen probeer gewoon steeds ring voor ring en kijk hoe de X het mooist staat. En ook even opletten met rijden, het beinvloed de rijeigenschappen drastisch

raisedtailB.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou ff een schopje hoor!

Mn vriend is dus naar t X11 treffen in Duitsland geweest. Daar is veel inspiratie in zijn hersenen gestroomd. En nu heeft hij zijn subframe omhoog gezet en ander achterlicht erin gedaan. Dadelijk nog een andere voorvork met remmen, kroonplaa e.d. en hij is weer helemaal uitgeklust.

Met t frame omhoog ziet de X er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter uit!
 
ik heb nog wel een nieuw setje liggen hier...na de aanschaf waren dit een van de 1ste dingen die ik verving voor een setje ander achteruitkijkspul.

voor 25 euro mag een ieder deze komen ophalen om weer helemaal glimmend rond te tuffen.
 
zo, keek net recht in de kijker van de motor-forum oma, grrrr mokkeltje

over die spiegels gesproken, het zijn hele stabiele spiegels, alleen iets te opzichtig. mickey mouse oren heb ik ze ook al eens genoemd horen worden.

we zoeken nog ff verder

verder tijdens de afgelopen vakantie in sicilie veel motoren gezien, duuzende DUCs, R1s, CBRs en 1 blauwe x11 . Met 140 pu in de korte boks over de snelweg.

Ik heb er in Nederland ook pas 1 in het wild gezien, ne zwarte net als de mijne, in Asten. Iemand van het forum?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan