Xenon (HID) verlichting inbouw tip gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

RAL9005

Rookie
10 okt 2008
26
0
Zaanstreek
Beste Motor vrienden'
wie o wie heeft er ervaring met het monteren van een hid Xenon verlichtingset?
Het betreft een Transalp uit 2000 waar het op gemonteerd moet worden
Graag wat tips,knowhow en allehande info die ik kan krijgen.
alvast bedankt
:]
 
heb 't in m'n cbr600rr gezet.
was vrij gemakkelijk, heb dubbelzijdige tape gebruikt om de elementen aan de binnenkant van m'n kuipdelen vast te maken.
ik rij geen cosscountry, maar met 200+ blijft het gewoon zitten.
omdat ik dacht dat ik niet zoveel ruimte voor de xenon kit had, heb ik slimm-ballast genomen.
achteraf had normale ballast waarschijnlijk ook wel gekund(goedkoper), maar ben met deze slimm kit zeer tevreden.
let effe goed op wat voor lamp je besteld(h7,h4, enz.) dat het dezelfde type is als je nu hebt, en de rest wijst zich vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
Wat valt er te weten :?

Het is een plug-and-play-setje als je de juiste versie koopt.
(afhankelijk van je huidige lamptype).

Plekje zoeken voor het blok,
lamp vervangen,
kabeltje dat aan de lamp zat aan het blok aansluiten,
kabeltje van het blok aan de lamp aansluiten,
kabeltjes nette route geven en vast maken.
 
Okee dan dat zal ik ook moeten doen
vooralsnog heb ik conform de bijgeleverde gegevens alles aangesloten en de verlichting heeft 't ff gedaan maar nu doet t niks meer ik denk dat dat met de accuspanning te maken heeft vandaar mijn vragen over tips,Thanx
 
okee top waarschijnlijk zal dat het wel wezen waarom het op dit moment niet werkt,te lage accuspanning.
Middels een druppellader zal dat dan ook niets uitmaken? of is het noodzakelijk dat de motor loopt?
 
Kan kloppen. Er zit een beveiliging op die voorkomt dat de zaak beschadigd raakt door de lage of te hoge accuspanning.
Controleer in ieder geval al je aansluitingen. Heb je goed massa gemaakt? Die massadraad kun je het beste zo kort mogelijk houden en dus niet op de accu aansluiten.

De Xenon trekt heel even een hoog amperage om te starten. Dan is het wel zo verstandig om de verlichting pas aan te zetten bij draaiende motor, zeker als je accu niet helemaal top is.
 
tja... ik had dus een massa draad getrokken vanaf de accu met in gedachte dat dat minder(massa)storingsgevoelig zal zijn, maar als dat niet nodig is dan zal ik het dierct op het chassis knallen, goeie tip!
De Batterij is naarmijn mening okee maar dit zal ik voor de zekerheid ff checken
THANX!!!! :} *O* _O-
 
Zorg er in ieder geval voor dat de draad GOED massa maakt. Moet op kaal metaal dus. Hoe korter, hoe beter. Juist een lange draad is een recept voor storing.
 
Hallo.

Ik heb al veeeeel xenonsetjes aangesloten op auto's en motoren.

Soms zit het probleem hierin:

Je lichtschakelaar of de bedrading daarvan kan net niet genoeg spanning/amperes leverren voor de starter.

Werk dan met een extra relais 4 polig.

Pool 1 monteer je gezekerd op de accu met een draad die dik genoeg is.

Pool 2 monteer je op de + voeding voor de starter(s)

Pool 3 monteer je op de + voedingsuitgang van je lichtschakelaar (stekker die op je normale halogeenlamp zat)

Pool 4 massa

Let op je moet natuurlijk wel weten hoe een relais werkt!!!

Laatst ook bij een golf3 vr6 zelfde probleem gehad starte er maar 1 lamp , met relais geen probleem meer!!

Kijk natuurlijk wel even of je alles goed aangesloten hebt , op de starters staat een + en een - bij je stekker aansluiting , bij twijfel even nameten of je + op + hebt en - op -.

Namelijk het is mogelijk de stekker er verkeerdom op te drukken!!!

Succes!!! M.R1
 
ook een goeie!
Ondanks de leeftijd en staat(nl TOP)van de motor Transalp ga ik er gemakshalve vanuit dat een te lage spanning van de accu en mijn(wellicht herkenbaar) ongeduld om te checken of alles werkt, het probleem is waar ik tegen aangelopen ben,het systeem heeft het nl wel ff gedaan(zonder lopende motor).
Uit deze tips hierboven ben ik in iedergeval een stuk wijzer geworden
Nogmaals very mucho thanx mensen!!!!
 
Hallo,

Ik volg een beetje deze discussie omdat ik oom overweeg Xenon in mijn Diversion 900 te plaatsen. Wat mij echter opvalt dat er grote prijsverschillen zijn tussen de aangeboden kits. Heeft dit met kwaliteit te maken of..... Ik betaal liever iets meer voor een kwaliteits product dan minder voor troep. Misschien iemand ervaring met een bepaald merk??

Ik hoor wel.

Groet Bert
 
Zet eens een voltmeter op de plaats van je koplamp.
Bij mijn XJ900 had ik met lopende motor maar 11 volt. Te veel verlies in alle oude connectors en schakelaars.
Extra draad rechtstreeks vanaf de accu met een relais er tussen en alles werkte naar behoren.

Ik gebruik trouwens een motorkitje van verlichtingkopen.nl
Gaat al 20.000 km (10 maanden) goed.

Het is een H4 xenon / halogeen setje. Ik heb het idee dat de xenon lamp wat moeite heeft met starten als het heel koud is (lager dan -5). Ik begin dan te rijden met groot licht aan (halogeen dus) en schakel na 500m als de lamp opgewamd is over op xenon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan