Xenon in een Z1000?

Superslurper

Die hard MF'er
21 nov 2004
814
0
Kan iemand mij advies geven waar ik de ballast kwijt kan van xenon op een z1000.
Heb zitten kijken maar ik zie niet de ruimte. Wil er graag 2 monteren ook me grootlicht namelijk.

Alvast bedankt voor jullie nuttige antwoorden.
 
Ik heb meerdere verhalen gehoord dat groot licht zonde is van de investering.
Het normale xenon licht is al erg genoeg. :P

:^

Inderdaad, groot licht ombouwen heeft niet veel nut.
(opwarmtijd is te lang om grootlicht-signaal te gebruiken,
en xenon dimlicht geeft al zoveel, dat grootlicht niet meer gebruikt wordt)

Dus alleen dimlicht van Xenon voorzien,
en dus maar 1 ballast wegstoppen.
En daar is vast wel een plekje voor te vinden.
 
Ben er al :P

Xenon geeft inderdaad voldoende licht, grootlicht gebruik ik eigenlijk nooit meer. De ballast (eentje dan) kan precies onder het zwarte ruitje worden weg gewerkt met de originele beugel voor de ballast. Even de gaatjes iets uitvijlen en dat ding zit heel mooi weg gewerkt achter het schermpje :Y

Als je hulp nodig hebt. Delft-Amsterdam is niet zo ver :P
 
Laatst bewerkt:
Ben er al :P

Xenon geeft inderdaad voldoende licht, grootlicht gebruik ik eigenlijk nooit meer. De ballast (eentje dan) kan precies onder het zwarte ruitje worden weg gewerkt met de originele beugel voor de ballast. Even de gaatjes iets uitvijlen en dat ding zit heel mooi weg gewerkt achter het schermpje :Y

Als je hulp nodig hebt. Delft-Amsterdam is niet zo ver :P

Bedankt daar had ik nog niet aan gedacht, is er nog een xenonkit welke de voorkeur heeft of maakt het niet uit?
 
Bedankt daar had ik nog niet aan gedacht, is er nog een xenonkit welke de voorkeur heeft of maakt het niet uit?

Maakt allemaal niets uit, ik zou gewoon op ebay/marktplaats kijken... gewoon goedkoop een hele set scoren en dan de andere helft weer verkopen.... Kleine ballast is duurder en niet nodig omdat je de grote heel goed kwijt kunt!!

Ik zelf heb 6000k, vind persoonlijk het wittere licht mooier dan het blauwige...

Ik zou zeker even op ebay kijken en daar een set kopen.... heb laatst zitten kijken en kun je voor ergens rond de 90 euro een hele set in huis hebben... Merk maakt niets uit, is allemaal hetzelfde! Ik heb een merkloze set gekocht via marktplaats destijds en is bestand tegen weer en wind en wheelies :Y

De andere helft weer verkopen en je hebt zelf een goedkope oplossing voor de xenon.

Mocht je hulp willen bij het inbouwen in je Zedje dan kom je maar even naar Amsterdam om het truucje bij mij af te kijken :Y

EDIT: even een snelle zoekopdracht op ebay levert al een setje op voor 72 euro!

http://cgi.ebay.nl/HID-XENON-UMRUST...ryZ28643QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

gezocht op xenon kit h7 6000k
 
Laatst bewerkt:
72 euro plus invoerrechten (15 euro starttarief + de daadwerkelijke belastingen) |(


Ik haal regelmatig dingen via ebay uit het buitenland en heb nog nooit invoerrechten betaald... En dan is het nog 19% BTW en een kleine boete wat je moet betalen. En dat is weer afhankelijk van de info die de verzender op de doos zet!

Is nog altijd veel goedkoper dan sommige aanbieders hier op MF :Y

En wat betreft rommel: die rommel komt toch allemaal uit China, ongeacht welk merkje erop staat :Y

En als je er dan zo nodig een merkje op wil hebben staan:

http://cgi.ebay.nl/BOSCH-Xenon-HID-...ryZ72235QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Een echte bosch xenon set voor het geweldige bedrag van 118 euro in huis *O* *O* *O*

Ik heb al een halfjaar (ruim 9.000km) probleemloos een merkloze set xenon op de motor zitten! Motor staat altijd buiten, rij door weer en wind en nog steeds werkt de verlichting *O*
 
Laatst bewerkt:
JA

Weet je wel hoeveel ik van die rommel moet afkeuren met de apk iedere week. Ik heb heel veel sets getest en er zijn maar weinig die de apk normen halen. Ik heb het nu dus puur over de apk normen. Bij deze sets krijg je dus ook echt mensen die het rot licht vinden omdat het zo vel aan hun ogen is.
Het is gewoon een feit dat de durdere sets veel beter zijn. Die geven geen wazig beeld en verblinden dus niet.


motor -- APK :N

"Bij deze sets krijg je dus ook echt mensen die het rot licht vinden omdat het zo vfel aan hun ogen is" = niet echt een APK norm he :N

"Die geven geen wazig beeld en verblinden dus niet" -- Wazig beeld bij een lamp :? En verblinden heeft te maken met de afstelling en niet met de kwaliteit lamp... een gloeilamp verblind ook als je er recht in kijkt...

Dus vraag me af waarop je die dingen dan precies afkeurt, niet vanwege de kwaliteit van die lampen maar wegens de afstelling!
En prijs hoeft niets te zeggen over kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Om jouw stuk te lezen hoef je ook geen keurmeester te zijn _O- :+ Dat mensen het rotlicht en te fel vinden is echt geen APK norm hoor.... dus dat is een uitspraak die klopt.

Een motor heeft geen APK... goh, alweer een uitspraak die klopt :+

En een lamp geeft geen beeld maar licht en licht kan niet wazig zijn.... dat is nog een uitspraak die klopt... Je zicht kan wazig zijn maar je licht niet :Y

En je kan de duurste lamp ter wereld nog verkeerd afstellen en dan keur je 'm ook gewoon af voor de APK... Zegt niets over de kwaliteit!

Meerdere mensen op MF rijden probleemloos rond met de goedkope xenon setjes die jij rommel noemt zonder fatsoenlijke onderbouwing... Ik zeg alleen dat het helemaal niets uitmaakt of je dure of goedkope xenon neemt omdat alles toch in China geproduceerd wordt! En daarnaast zeg ik dat de redenen die jij noemt in je verhaal onzin zijn... zie mijn post hierboven! Of je nou keurmeester bent of niet...

on-topic
@Superslurper: Koop lekker een goedkoop setje xenon op ebay! Mocht je hulp nodig hebben bij het inbouwen, geef me dan maar even een berichtje :Y
 
Laatst bewerkt:
@Superslurper: Koop lekker een goedkoop setje xenon op ebay! Mocht je hulp nodig hebben bij het inbouwen, geef me dan maar even een berichtje :Y

Was ik ook van plan, een goedkope set erin te zetten.
Mocht het niet lukken krijg je een bericht voor hulp.
Bedankt voor je antwoorden ben een stuk verder geholpen.
 
Ik vind Xenon zo fijn hè. Vooral op motoren. En dan liefst nog die zelf gemonteerde setjes. NOT. Van mij mogen de bakstenen daar écht op gaan bekeuren. Waarom?
Nou ik had vanmorgen weer zo'n stadionverlichtingrijder achter me op de A12. Ik weet het. D'r zijn er zat van, met name die jochies in een doorgerotte Honda CRX of hoe het ook mag heten getooid met skirts, spoilers en een brulpijp van REMUS, maar ik doel op een motorrijder die bang is in het duisternis van het daglicht. Om de felle lichtbundel kan je niet heen. Zelfs via de spiegels prikt het licht in je ogen. Een paar uur later zie je die lichtvlekken nog. Zo'n motorrijder die het verkeer in gevaar brengt met z'n geknutsel. Zo'n motorrijder die je steeds vaker tegenkomt. Helaas.
't Is maar een voorbeeld. Zomaar eentje van een dagje rijden. Gisteren waren het er twee. En afgelopen zondag 5, bij de MAG Dierenvoertoer.

Ik vind het dus maar niets. Bij auto's zijn er allerlei eisen gesteld aan XENON. Zoals een wiswas op de koplampen. Bij motoren lijkt er niets te zijn. Als het niet anders kan, laat maar komen die APK voor motoren. Echt! B|
 
Ik vind Xenon zo fijn hè. Vooral op motoren. En dan liefst nog die zelf gemonteerde setjes. NOT. Van mij mogen de bakstenen daar écht op gaan bekeuren. Waarom?
Nou ik had vanmorgen weer zo'n stadionverlichtingrijder achter me op de A12. Ik weet het. D'r zijn er zat van, met name die jochies in een doorgerotte Honda CRX of hoe het ook mag heten getooid met skirts, spoilers en een brulpijp van REMUS, maar ik doel op een motorrijder die bang is in het duisternis van het daglicht. Om de felle lichtbundel kan je niet heen. Zelfs via de spiegels prikt het licht in je ogen. Een paar uur later zie je die lichtvlekken nog. Zo'n motorrijder die het verkeer in gevaar brengt met z'n geknutsel. Zo'n motorrijder die je steeds vaker tegenkomt. Helaas.
't Is maar een voorbeeld. Zomaar eentje van een dagje rijden. Gisteren waren het er twee. En afgelopen zondag 5, bij de MAG Dierenvoertoer.

Ik vind het dus maar niets. Bij auto's zijn er allerlei eisen gesteld aan XENON. Zoals een wiswas op de koplampen. Bij motoren lijkt er niets te zijn. Als het niet anders kan, laat maar komen die APK voor motoren. Echt! B|

Van mij mogen ze die gast ook stevig bekeuren, maar... niet vanwege het feit dat hij xenonverlichting voert, maar verblindende verlichting. Wees eerlijk: een verkeerd afgestelde xenonpit bezorgt je lasogen. Maar om te zeggen dat een even zo krom afgestelde halogeenpit nou zo'n lolletje is om in te kijken... :N

Wat het lichtbeeld betreft, daar kan idd verschil in zitten. Lampen met een onjuiste brandpuntafstand zijn inmiddels echt zeldzaam (of ze vrotten een H7-xenon in een H4-lamphuis, die gasten heb je ook) worden terecht uit de APK gehaald. En da's maar goed ook en mogen wat mij betreft ook stevig bekeurd worden.

Automatische hoogteverstelling verplicht? Laat me lachen: je stelt die dingen net iets te hoog af (vooral de SUV, lekker hoog en indrukwekkend) en de hoogteregeling houdt ze vooral te hoog afgesteld. Wat een wettelijk gedekte lol!
Verplichte koplampsproeiers? En wat als ik nou nooit sproei? Want uit zichzelf sproeien die dingen niet en zijn ze ook niet gekoppeld aan een soort interval of ruitensproeiers. Allemaal financiele bagage die (behalve de BPM leuk opkrikken) vooral leuke schijnveiligheid bijdragen.

Ik heb zo'n budget set (wat heet: weet je de prijzen van drie jaar geleden :P ;( ) sinds dik drie jaar in het vooronder. Drie APK's geen enkel probleem. 80.000km nooit een knipper van een tegenligger gehad, ook niet met sleurhut erachter. Kortom... het kan wel. Ook tegen budgetprijs. Proost ;)
 
Laatst bewerkt:
Dankzij het advies op het forum

*O* *O* *O* het werkt, onvoorstelbaar wat een licht 8-)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan