Xenon in gsx-r 750 k7, fitting probleem

rayray

Rookie
4 nov 2007
4
0
Heerhugowaard
Hallo,

Ik heb mijn xenon van Pilot ongebouwd, alleen krijg ik de lamp niet vast??
Mijn originele lamp zit op een aparte plug ofzo zodat de lamp wel klem wordt gezet.
Kan iemand mij helpen??
Alvast mijn dank voor de reacties.

Raymond
 
Hallo,

Ik heb mijn xenon van Pilot ongebouwd, alleen krijg ik de lamp niet vast??
Mijn originele lamp zit op een aparte plug ofzo zodat de lamp wel klem wordt gezet.
Kan iemand mij helpen??
Alvast mijn dank voor de reacties.

Raymond

Even dat rubbertje dat erbij zit vervormen in de vorm van de fitting, zo paste die bij mij goed. (en is die meteen gedempt bij trillingen)
 
Ik heb zelf een nieuwe adapter gemaakt met een stukje koperen buis (meen 22mm) en speciale ringen (te koop bij de bouwmarkt). Daarna mooi getaped en met krimpkous te boel waterdicht afgesloten. Zit perfect en lijkt net alsof het vanaf fabriek gemonteerd zit.
 
Ja het xenon lampje is dunner he ? Ik had dat ook idd... Toen heb ik een oude krukaskeerring gepakt en erom heen gezet :P Toen was ie weer precies even dik zodat het klemmetje hem perfekt klem kon zetten. *O*

Klinkt lomp, maarja werkt toch :+
 
Tja, waar je ruimte hebt....

Onder je ram air covers ? Achter een kap ? Achter of onder je teller unit ?

Ik weet niet waar er ruimte is bij een gsxr :) sorry. Beetje creatief zijn :P
 
ik ben ook bezig geweest met xenon inbouwen bij mn k7, en heb het alsvolg gedaan met het niet passen vd lamp.


als je de orriginele h7 lamp eruit haalt zie je dat er een verloopstuk aanzit met 2 pennetjes.

-heb de pennetjes eraf gezaagt, en daarna in het midden vd adaptor een gat geboord tot 10mm.
-en daarna net zolang met een dremel bewerkt tot de voet(met kabels) vd lamp erdoorheen paste.( dan hoef je je sluitpennen ook niet te vernaggelen om de lamp te laten klemmen)
-en als laatste heb ik de achterkant met ruitenkit weer dichtgemaakt, om te voorkomen dat er geen vocht in de koplamp kan komen

-en zo past ook het orriginelerubber weer aan de achterzijde vd lamp, om het vocht ook buiten te houden, net zoals het met de orriginele lamp hoord.

piccies.....

02022008048.jpg

02022008049.jpg


hoop dat je zo genoeg info hebt

gr wouter
 
Laatst bewerkt:
Heb je mischien verder tips om de ballast kwijt te raken in je k7, moet hem van de week even inbouwen bij een vriend van me.
Maar dat "even" kon ik al weg laten dacht ik?
ik ben nu bezig met de kabels te verlengen, en plaats em bij de accu, onder de buddy :Y

even de juiste dikte kabeltjes hebben, dan even doorsolderen en er een krimpkousje omheen doen.

wilde em ook onder de kap bij de tank plaatsen, maar dr zit niet genoeg ruimte :r


zal tussentijds even foto's maken, en ze vanaaf hier even neermikken :Y
 
Laatst bewerkt:
als het van Pilot is kan je er gratis verloopjes bij krijgen,
ik heb hetzelfde als jou voorgehad,
en Pilot heeft mij verloopjes gegeven.
Op de doos staat een correspondentieadres....
 
als het van Pilot is kan je er gratis verloopjes bij krijgen,
ik heb hetzelfde als jou voorgehad,
en Pilot heeft mij verloopjes gegeven.
Op de doos staat een correspondentieadres....
ik heb volgens mij een hid setje erin zitten


ff paar plaatjes


DSCF2130.jpg

DSCF2140.jpg

DSCF2143.jpg


kabels netjes verlengt
DSCF2131.jpg

kabels langs de airbox gelegt
DSCF2152.jpg

onsteker onder de buddy weggebouwd
DSCF2144.jpg

en het eindresultaat
DSCF2148.jpg
 
wat zou de doorslagspanning van krimpkous zijn? Ontsteekspanning van een HID lampje ligt in de buurt van de 20~25kV dus je kan wel eens wat TaxiTintel ervaringen krijgen...
geen idee eigenlijks :?

heb iig krimpkous van mn werk gebruikt, die tot 230volt gewoon goed is, en heb bij de soldeer verbindingen wel voor de zekerheid extra vulkaniserende tape erom gedaan :Y

en voor het dichtbouwen alles getest, en alles werkte naar behoren, en geen prikjes gehad dus
 
Heb ook xenon geinstalleerd op k1 met h7 lamp hier zat ook een soort van adapter op de originele lamp. Xenon bij xenonjan.nl besteld deze heeft ook adapters hiervoor dan heb je het allemaal netjes. 8-)
 
2PCS H7 HID XENON BULB ADAPTERS HOLDERS For Mazda 3 5 6 CX-7 MX-5 RX-8 Protege5 | eBay
Dit is wat je nodig hebt.
Had hetzelfde probleem met mijn K4.
Ik heb mijn ballast onder de linker ramair buis geplakt met 3M dubbelzijdig tape. Achter en onder de cockpit is erg weinig ruimte. Iig niet genoeg om lekker met je handen erbij te kunnen. Wat ik zo zie is dat veel mensen het spul aan de binnenkant van zijkuip plakken. Vaak moet je dan kabels verlengen. Dat is mij te veel werk. Zoals ik het nu heb is het ook volledig uit het zicht, en je kan de kuip er nog steeds zo af halen
 
Terug
Bovenaan Onderaan