Xenon inbouwen in ZX6r 2000

aapie90

Die hard MF'er
29 mrt 2011
403
63
Volgens mij trek je de verkeerde stekker uit elkaar in je draadboom?

Je moet (vrij simpel) het stekkertje dat achterop het lampje gaat losmaken (zoals je het losmaakt om een stuk lampje te vervangen of om nu de xenon lamp erin te stoppen), in die stekker stop je de stekker van de xenonset.
 
Nee, zo moet het niet.
Ik weet hoe ik het zou moeten aansluiten. Er is 1 stekker komend uit mijn draadboom welke naar 2x h4 halogeen gaat. Deze stekker past alleen niet op mijn xenonset.
Is er misschien ergens een verloop in omloop?
Gr.
 
Nee, zo moet het niet.
Ik weet hoe ik het zou moeten aansluiten. Er is 1 stekker komend uit mijn draadboom welke naar 2x h4 halogeen gaat. Deze stekker past alleen niet op mijn xenonset.
Is er misschien ergens een verloop in omloop?
Gr.

Volgens mij zit je fout..... De driepolige stekker van de Xenon moet in het lamphuis worden geprikt.

Maar..... heeft je ZX6R wel H4?
 
Raphaël-s en JanB hebben namelijk gelijk betreffende de stekkers, deze zit rechtstreeks op je lamp.

Volgens mij heeft een 2000 model H4, maar dat weet ik niet heel erg zeker.

EDIT:
Die 6 polige stekker moet je met rust laten, het gaat om de stekkers op de lampen zelf.
Deze moet je er gewoon af kunnen halen en daar zet je de xenon tussen.
 
Laatst bewerkt:
@ bezet,

ja de ballast moet ertussen en de starter moet ertussen en deze set word rechtstreeks aangesloten op de accu. handleiding heb ik erbij.
 
Misschien ook niet geheel onbelangrijk: Weet je zeker dat je H4 hebt? Ik had even snel op internet gekeken dus ik weet het niet zeker. Aangezien je 2 lampen hebt kan je ook zomaar H7 hebben namelijk.
 
Moet haast wel H7 zijn want een H4 lamp is een combi lamp waar groot licht en dim licht in 1 zijn verwerkt.
Of zit ik er nu ineens helemaal naast.

Ben trouwens zoiezo geen fan van dubbele xenon op H7.. als je wilt seinen moet de lamp eerst opwarmen.. voordat dit gebeurd is is het moment dat je hem nodig had al voorbij.
 
Lijkt mij ook het meest logische inderdaad dat het H7 is, maar op internet kwam ik een paar keer H4 tegen. Kan ook te maken hebben met het land misschien?

H7 xenon als grootlicht heb je inderdaad niks aan, xenon zal ook heel snel kapot gaan bij seinen. Vinden ze niet bepaald leuk.
 
Zoom eens wat in op die plaatjes van TS in de OP, en dan met name 't derde plaatje ;)

Die stekker die je daar in je hand hebt past volgens mij niet op je lamp :o
 
Laatst bewerkt:
De 3 polige moet in de stekker waar normaal je H4 lamp in komt, en vandaar weer een ballast naar de xenon, je originele word als het ware gebypasst, de xenon krijg wel stroom hiervan.

dus, eerst je min ergens aansluiten waar aarde heeft, deze 3 polige in de stekker waar je je H4 lampie uit trekt, en aan de andere uiteinde moet dan de 6 polige zitten war je je ballast als het ware ingeprikt word.


zo niet???: verkeerde bekabeling meegekregen.
 
Nee, zo moet het niet.
Ik weet hoe ik het zou moeten aansluiten. Er is 1 stekker komend uit mijn draadboom welke naar 2x h4 halogeen gaat. Deze stekker past alleen niet op mijn xenonset.
Is er misschien ergens een verloop in omloop?
Gr.
Hej, jij vraagt om hulp, niet andersom _O-

Zo moet het dus wel. En als je zou weten hoe je het moet aansluiten waarom zit het nog niet in elkaar dan?

Die 3 polige stekker gaat 100% zeker in de 3 polige stekker die normaal achterop je lampje gaat.

Zoals anderen ook al na mij hebben aangegeven moet je van die 6 polige afblijven, daar heb je niks in te zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan