xenon/ion lampen

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian

K zit er over te denken om xenon/ion mapen of hoe heten fie dingen in m'n '00 cbr 600 te zetten.
Heb pas een R6 ermee zien rijden, errug cool en een stuk betere verlichting 's nachts .
Heeft iemand hier ervaring mee ? :? :?
 
Is inderdaad gewoon een vervangings lamp (H4, H3 of H1) met Xenon gas erin...dus GEEN gasontladingslampen zoals op de duurdere auto`s.

Pas geleden heb ik bij Demon-Tweeks in Engeland een paar H3 lampen gekocht...deze zijn dus niet E gekeurd en geven een blauwe gloed zoals xenon....ze zijn 55w maar produceren 85w.

Plasma FX bulbs zijn het. komen uit Japen...geen greintje engels op het doosje, deze lampen zijn niet in NL te krijgen....gisteravond ff erin gedaan...en geven echt wel een boel meer licht...maar nu met de echte xenon look.

www.demon-tweeks.co.uk kijk hier maar eens ff naar.
waren wel 22 engelse ponden per stuk :( maar het wel waard :9~
 
Ik heb ze ook op ( of is het in :? ) mijn R1 zitten, ik kan niet zeggen dat ik nu schokkende verschillen zie. Misschien iemand anders wel. ( kheb trouwens ook van die blauwe stadslichtjes....)

Maar ik heb er dan ook alleen overdag mee gereden... :P
 
euhhm.. xenon lampen is niet gewoon de lampen vervangen he. Is zelfs wettelijk bepaald dat je daar zo'n speciale stabilisatie systeem voor je lichten bij moet hebben.. ERG duur en hoe goed dat op je motor zal gaan?

Zeker dat die R6 geen nep 'blauwe' lampjes had?
 
Je heb de gas ontladingslampen (gevuld met Xeon) zoals in alle dure auto´s.
Deze hebben inderdaad om verblinding tegen te gaan een stabilisatie systeem zodat ze nooit te hoog kunnen staan. Dit is wettelijk verplicht.
Deze lampen zal je niet snel op motors zien omdat er behalve de lamp dus een constuctie op moet komen voor stabilisatie en een hoogspannings unit om de lampen te onsteken, dit alles is erg zwaar, dus niet op een sportmotor.

Tegenwoordig kan je ook gewone lampen kopen gevuld met xeon, deze geven helderder (blauwer) licht voor meet gradatie op wegmarkeringen ed.

Deze lampen zijn ongeveer 55 tot 85 gulden de twee. Let op wel echt de dure merken, zoals Philips bv te kopen, bij de goedkopere merken geen verschil of geler licht.

Dan zijn er ook nog de echt hele dure, 22 pond per stuk, dat is ongeveer 80 per stuk.

Ik ben met me Philips lampen tevreden, valt niet meteen op, maar met een ander bij je met gewone lampen wel veel verschil te zien.
 
en die dingen kan je gewoon in een standaard lampfitting schroeven?!
Xeon ontbrandt toch pas bij een veel hogere temperatuur waardoor extra zware stroom nodig is voor het gas te kunnen onsteken hetgeen rsulteerd in een andere fitting?
 
[bla]
Tegenwoordig kan je ook gewone lampen kopen gevuld met xeon, deze geven helderder (blauwer) licht voor meet gradatie op wegmarkeringen ed.

Deze lampen zijn ongeveer 55 tot 85 gulden de twee. Let op wel echt de dure merken, zoals Philips bv te kopen, bij de goedkopere merken geen verschil of geler licht.

Die heb ik dus ook, maar het verschil zie ik ( nog.) niet... Nou ja het gaat om het idee...
 
Op 2001-06-20 09:08, schreef Gizzmo13:

[bla]
Tegenwoordig kan je ook gewone lampen kopen gevuld met xeon, deze geven helderder (blauwer) licht voor meet gradatie op wegmarkeringen ed.

Deze lampen zijn ongeveer 55 tot 85 gulden de twee. Let op wel echt de dure merken, zoals Philips bv te kopen, bij de goedkopere merken geen verschil of geler licht.

blablabla niet... Nou ja het gaat om het idee...

Mijn idee zul je bedoelen, na-aper })
Ik heb trouwens Philips Bluevision er in zitten, zal vanavond eens naar het resultaat kijken :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan