Xenon lampen

Ben na montage even naar de Kwikfit garage in de buurt gereden.Daar kwamen ze erachter dat de koplamp zelfs nog iets te laag stond.

Dusv olgens jou hoef je bij motoren dat gat niet te boren, omdat die draden door dat rubber heenpassen.?
 
Dusv olgens jou hoef je bij motoren dat gat niet te boren, omdat die draden door dat rubber heenpassen.?

De kit gaat er vanuit dat de koplamstekker in de binnen de koplamp, dus achter de kap zit. Kijk maar op de tekening van Pilot.

Meestal steekt de achterkant van de lamp uit de kap die op de koplamp zit en is deze van rubber.Dat was bij mij het geval.

Bij mij is het verloopvoetje wat op de H7 lamp zat vervallen.

Ik heb de 2 aangeknepen stekkertjes (4) die in de stekker van de scooter (1) komen afgeknipt, en uit de rubber doorvoer (5) getrokken.Nu steekt alleen nog kabel (3) door de rubber doorvoer (5). Gaatjes dichtgemaakt met siliconenenkit.

Toen nieuwe stekkertjes (4) aan de draad (2) geknepen en deze komen (let op de polariteit) in de stekker die voorheen op de lamp zat (1). De rubber doorvoer (5) is ongeveer even dik als een H7 lampvoet, dus als de kap ook van rubber is, hoef je geen gat te boren.

Dan steek je de lamp in de reflector, klemmetje erop, rubber doorvoer (5) in het gat van de kap geleiden, kap op koplamp monteren.

Als de lamp wat losjes zat , zit hij nu opgesloten door de rubberen doorvoer (5).

Stekker (6) aan de bedrading van de Ballast monteren.

Stekkertjes (4) in koplampstekker (1) en schijnen maar.


full
 
he ik heb 2 stekkers die op me lamp zitte, een blauwe en een zwarteop me xenon kit heb ik een blauwe en een rode. welke moet op welke aangesloten worden.

En er zit momenteel bij me xenon kit al zo een rubber eromheen en die heeft een diameter van 28 mm, betekend dat ik dit rubber eraf meot trekke en die andere erop moet zette?
Duidellijke tekening btw!
 
Die blauwe is volgens mij nr(4) en die zwart, zo'n waterdichte, is nr(6).

(4) is de 12V voeding vanaf je koplampstekker op de scooter. En die zwarte is de hoogspannig aansluiting van de ballast naar de lamp.

De rubber doorvoer (5) is het rubber wat al op de kabel zit. Deze moet er niet af. Alleen als je originele koplampstekker buiten de koplamp zit, moet je van de 12V kabel (2) de stekkertjes (4) afknippen en uit de doorvoer trekken, en dan weer nieuwe stekkertjes eraan knijpen.
 
Op dit plaatje zie je dat de koplampstekker zich in de koplamp bevindt, komt niet vaak voor. Waarom Pilot er deze kabelset bij doet, is me onduidelijk.De draden die op de tekening door de "originele afsluitring" naar rechts lopen, zitten aan de ballast.
full
 
Laatst bewerkt:
ja wat jij in dat laatste plaatje hebt, heb ik dat die 2 stekkertjes bij me koplamp uitkome. maar ik heb HID xenon. Maar ik weet niet of blauw of zwart van me scooterdraad de + of - is, van mn xenon kit hebik wel een rode en een blauwe, dan zou ik dneken rood is spanning blauw is massa.
 
is er trouwens overal zoveel ruimte dan om hem in te bouwen?

Bij mijn SH300 is geen plaats meer over voor een Xenon installatie, had ook een aanbod gezien voor 145 euro, maar helaas.

Kan ik me voorstellen...

SH300

:+

Als je een set met een mini-ballast neemt, dan ook geen plek?
 
We bedoelen een conventionele H4 lamp die gevuld is met Xenongas


dus je bedoelt een halogeenlamp waar een microgrammetje xenon in zit zodat ze de naam kunnen gebruiken
damn allemaal onzin op het totaalplaatje is hallogeen hallogeen
wil je meer power uit je hallogeen moet je een lamp pakken die efficienter is of je koopt een lamp met hogere 'wattage' zoals jullie het noemen

maar allebei komen ze niet in de buurt van wat xenon lampen voor elkaar krijgen


xenon werkt met een lager wattage alleen de opstart spanning is nogal hoog maar daar is je ballast voor
als je een goed setje hebt heeft dit totaal geen invloed op de rest van het elektrich circuit

xenon is echt super veel meer zicht en veel beter gezien worden

voor de veiligheid die je voor die 120 euro (met inbouwen) terugkrijgt is het echt geen weggegooit geld
 
afgelopen maandag 1000 km beurt laten doen voor mijn night-max.
heb ook gelijk maar een xenon dimlicht laten monteren.
ga van de week wel eens ff 's avonds een stukkie rijden om te kijken hoe het bevallt

mzzl
Rob
 
hier xenon :+ , ik heb het nu 2 jaar op mijn motoren zitten........en zal het altijd weer nemen.

full
 
hoe kan dat dat jou zwarte en bruine stekker van 8ter de koplamp ( rubber afsluiting) vandaankome, hierdoor dicht de dikkere rubber achter je xenon lamp toch niet meer goed af omdatie bruine en zwarte draad ertusse doorweer naar buiten moeten?
 
hoe kan dat dat jou zwarte en bruine stekker van 8ter de koplamp ( rubber afsluiting) vandaankome, hierdoor dicht de dikkere rubber achter je xenon lamp toch niet meer goed af omdatie bruine en zwarte draad ertusse doorweer naar buiten moeten?


klopt, dit alles zit in de unit zelf , past allemaal prima, klein sneetje in het rubber aan de zijkant, en dan met wat siliconekit weer dicht maken, net zo makkelijk :+
 
ik heb zo een giga radiateur voor, dus weinig ruimte om mn ballast te verstop[pe
 
ik heb zo een giga radiateur voor, dus weinig ruimte om mn ballast te verstop[pe


voor alles is een plekje, gewoon kopen en dan passen en meten, bij mijn z1000 heb ik hem achter het kleine windschermpje gemaakt met wat beugels...
 
Sinds vandaag rijd ik weer met halogeen...

Een paar weken geleden heb ik een xenon set voor een auto gekocht; één set in de scooter ingebouwd, de andere kreeg ik niet aan de praat.
Die set heb ik teruggestuurd en kreeg hem terug met het commentaar dat hij het wel gewoon deed. :?
Het was echter wel een andere ballast die ik terugkreeg...

Twee weken met xenon gereden en vanmorgen deed mijn dimlicht het niet.
Ik heb getest waar het aan lag; met een andere ballast deed dezelfde lamp het wel...
Ballasten omgewisseld, nieuwe ingebouwd; daarna deed ie het wéér niet...

Zou dat met de accuspanning te maken kunnen hebben ? Iemand een ander idee ?
Ik heb er even genoeg van, er zit drie maanden garantie op en anders wordt het een gevalletje retour.

Ik heb voorlopig weer de halogeenlamp teruggebouwd, dan maar wat minder licht maar die doet het tenminste...
 
Laatst bewerkt:
Als de accu-spanning iets te laag is, doet ie het niet.

Vooral tijdens het opstarten van de lamp.

Misschien interessant om te kijken hoever je spanning op de voedingdraad naar je ballast zakt tijdens het opstarten van de lamp.
Daar is een ballast heel gevoelig voor en schakelt hij niet in.

Beter is om de draad van je schakelaar niet rechtstreeks op je ballast aan te sluiten, maar daarmee een relais te schakelen, zodat je ballast direct vanaf de accu (wel gezekerd uiteraard) via het relais de spanning krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de reactie.

Spanningen heb ik nog niet gemeten, ik heb eerst eens gezocht wat er aan de hand was.

De andere ballast heb ik opnieuw getest op een losse volle accu en weer deed ie het niet... Alles onderzocht en zo verdacht ik de waterdichte stekkertjes, die passen niet echt goed; de gele rubbertjes stropen helemaal op zodat de contacten elkaar misschien niet goed raken. Ik heb de rubbertjes verwijderd et voila, hij deed het ! Ook de andere lamp bleek goed.

De ballast die in de scooter zat is wel echt stuk, hij doet het met geen van beide lampen, ook niet zonder die rubbertjes. Gisteren kwam er nog een blauwe gloed van de lamp, vandaag ook niet meer...

Omdat ik zelf ook dacht aan te lage accuspanning (de scooter start altijd prima maar de accu is dik 8 jaar oud) heb ik tijdens het rijden -als de spanning hoger is- nog een paar maal geprobeerd de lamp te starten, tevergeefs.
De kapotte ballast gaat maar weer retour, als ik de andere weer inbouw houd ik wel de halogeenlamp als reserve bij me...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan