Xenon look lampen?

B@rt#89!

Die hard MF'er
14 feb 2008
577
0
Groningen
Hallo,
Ik ben van plan om via marktplaats xenon look lampen te bestellen. Zijn er ook mensen die ervaring hebben met deze lampen, heeft het echt meer licht en ziet het er wel vet uit? ;). Of kan ik beter even doorsparen en een 'echt' Xenonsetje kopen van 70 euro ofzow *D

Linkkje... http://link.marktplaats.nl/228153851
 
het is net hetzelfde als een akrapovic sticker plakken op je standaard demper. nuff said.
 
omdat dit veel makkelijker is en je niet met elektronika hoeft te kloten?

Elektronica..... :? helemaal niet.... alleen bedrading omwisselen....

Als jij de lampen kunt vervangen dan kun je de bedrading van de ballasten ook aansluiten en gaatje boren voor de bevestiging.
 
Ik zeg niet dat het niet wat is, maar er staat xenon look lampen. Dus waar wil je het voor doen? Voor licht opbrengst of om hoe je motor met de lampen aan er uit ziet.

Ik zou voor xenon gaan. Zodat je niet alleen beter gezien word, maar dat je ook meer en betere licht opbrengst hebt in het donker.
 
koop dan philips blue vision, die goedkope blauwe sjonnie lampies kan je namelijk ook voor 5euro bij de action halen
 
bluevision is ook niet je van het, het best is gewoon een echt xenon kitje, die kun je hier al voor 35 euro halen(voor 1 lamp), da's helemaal niet duur, gewoon 2 jaar garantie erop dus mocht het kapot gaan kun je altijd terug.
 
via verlichtingkopen.nl ?

ik had m'n H7 setje voor 55 Euro thuis gestuurd en wel...
Is dat op elke motor in te bouwen?
E wat is eigenlijk de wenselijke sterkte?! Wat is doorgaans standaard om te plaatsen zeg maar?! Kan namelijik uit heel wat K kiezen! En is er nog een specifiek voor de motor?
Bij mij betreft het om 1 lamp!
 
Ik heb ook zo een neppe lampen. Je kunt beter echte xnenon pakken. Aan die neppe xenon heb je echt niets.
 
al dat geschreeuw in een advertentie.
Als ik iets wil en ik zoek daar zelf actief naar, dan zullen hoofdletters, cursief gebruik en vette letters juist averechts werken.
 
Is dat op elke motor in te bouwen?
Als je de goede soort lamp besteld die voor jou motor geschikt is past het normaal gesproken wel. Je moet soms wel creatief zijn om je balast goed en stevig weg te werken.

E wat is eigenlijk de wenselijke sterkte?! Wat is doorgaans standaard om te plaatsen zeg maar?! Kan namelijik uit heel wat K kiezen!
Die K staat voor soorten keurtemperatuur, dus is vooral je eigen smaak wat je het mooiste vind.
Want het verschil in lichtopbrengst is niet erg groot.


En is er nog een specifiek voor de motor?
Bij mij betreft het om 1 lamp!
Er bestaan xenon setjes voor motoren die heb een kleinere balast.
 
Hartstikke bedankt voor de reacties! :}
Oke, ik ben er nu dus al wel uit dat die Xenonlook lampen het niet worden. Om echte xenon te kopen, moet je dat 2 setjes (balasten + lampen) kopen omdat groot en dimlicht bij mijn motor 2 verschillende lampen zijn? Het gaat mij ook om de looks maar meer lichtopbrengst vind ik belangrijker. Voor mijn stadlichtje zal ik wel gewoon even zo'n wit/blauw gloeilampje kopen ;)
 
Groot licht word meestal niet als xenon gedaan.
Omdat even duurt voordat xenon goed licht geeft, dus seinen etc kan je niet met normaal setje xenon.
 
Groot licht word meestal niet als xenon gedaan.
Omdat even duurt voordat xenon goed licht geeft, dus seinen etc kan je niet met normaal setje xenon.

behalve als je een H4 lamp hebt, dan kun je, mocht het passen in je lamp-behuizing, een H4 bi-xenon lamp bestellen, die het brandpunt verstelt, zodat je alsnog normaal én grootlicht hebt.
 
behalve als je een H4 lamp hebt, dan kun je, mocht het passen in je lamp-behuizing, een H4 bi-xenon lamp bestellen, die het brandpunt verstelt, zodat je alsnog normaal én grootlicht hebt.
Dus bij zo´n combiding wordt de xenonlamp in je originele behuizing vooruit of achteruit verplaatst om het gewenste lichtbeeld op te wekken?
 
Dus bij zo´n combiding wordt de xenonlamp in je originele behuizing vooruit of achteruit verplaatst om het gewenste lichtbeeld op te wekken?

Nee, er zit een magneet in (aan een spiegeltje in de lamp) die wordt verplaatst met het schakelen naar groot licht. De lamp zelf blijft 'stil' zitten.
 
Wat betreft de K-waardes is het net zoals Sander zegt, meer voor je eigen gevoel :j

Als richtlijn kun je aanhouden:
6000K = Wit licht met een blauwe gloed
8000K = Blauwiger licht
10000K = Blauwiger licht met een paarse gloed

Maargoed, volgens mij zijn alleen de 6000K en 8000K toegestaan op de openbare weg, wel even belangrijk om op te letten ;) Overigens wordt er ook altijd beweert dat een 6000K setje de meeste lichtopbrengst produceert.

Wat betreft je stadslichtje, tegenwoordig krijg je iedere lampfitting ook in LED-uitvoering. Dit heb ik ook bij mijn motor zo gedaan (vervangen voor wit ledje), dus geen gepruts met geverfde lampjes :j
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp sommige reacties niet helemaal eerlijk gezegd. Ik heb xenon gehad en vond dat daar best wat nadelen aan kleefden. Qua prijs valt het inmiddels inderdaad nogal mee, maar wat mij wel stoorde:

- De ballast en de grote (niet zomaar in te korten) hoeveelheid kabel;
- Het feit dat xenon niet start bij een te lage spanning. Mijn accu is goed genoeg om de motor in één keer te starten en ook in de winter gaat het prima, maar blijkbaar lekte ergens spanning in de kabels naar het licht o.i.d. Gevolg was dat regelmatig de xenon niet startte. Dat kreng probeert het dan niet nog een keer :( , maar blijft dan gewoon uit B| |( :r . Moet je steeds gaan checken in de weerspiegeling van een ruit of je licht het wel doet. En na het tanken onderweg ook opeens bedenken dat je eigenlijk niet weet of je licht wel brand (en winkelruiten zijn schaars op de snelweg).

Veel mensen hebben bovenstaande problemen niet. Maar doen alsof het grote onzin is om een andere kleur 'peertje' te kopen vind ik nogal flauw eigenlijk. Er zijn goede redenen om niet voor xenon te kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Is dat op elke motor in te bouwen?
E wat is eigenlijk de wenselijke sterkte?! Wat is doorgaans standaard om te plaatsen zeg maar?! Kan namelijik uit heel wat K kiezen! En is er nog een specifiek voor de motor?
Bij mij betreft het om 1 lamp!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan