Xenon op de motor?

Demolition D

MF'er
4 mei 2004
39
0
Ede
We weten allemaal dat er tegenwoordig op zo'n beetje elke nieuwe auto xenon wordt geleverd. Xenon zou beter zicht geven, een langere levensduur hebben en minder energie gebruiken. Vooral het beter zicht hebben is voor ons, motorrijders, natuurlijk een mooi plus punt, bovendien ziet het er gaaf uit. Ik heb een beetje rond gekeken (op de weg en in de showrooms)en kom tot de conlusie dat er géén enkele motor rondrijdt met xenon.

Op www.kew.nl kun je jouw gewone koplampen ombouwen naar xenon. Handig? Duur?

Er zijn ook H4 'Blue' 12V 55/60W lampen bij de Halfords te vinden. Is dit xenon, zo nee, wat zijn dan de verbeteringen?

Graag jullie reactie 8-)
 
alle 2 de lampen (dim en grootlicht) zijn H7.....

Maar ik heb dus ook gelezen dat je met die verblindingsfactoren te maken hebt..... lijkt me niet grappig om een ander te verblinden (zou ook een motor rijder kunnen zijn ;) )
vandaar dat ik nog ff afw8
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon een set besteld op tunex.nl samen met een maat van me 75.- PP


Moest er wel lang op wachten.


x1ptJHu2zzvnjhoqbWc_ENffdSoNPpUaCNgVSl-ungRiXOQGbh6jFj-QFDXNs8pOK7vJ1_Ok_PcWAoB2NdobpdEsyBl_1ADGzVQv12Mc8h9QJs
 
Als jouw koplampunit gemaakt is voor een bepaald type lamp dan krijg je het beeld echt nooit goed met een andere lamp. En dat is wel heel erg belangrijk met xenon want een beetje verblinden is al te veel.

Dat is correct, de H-types hebben ieder een bepaalde reflector.
Het is niet alleen een fitting, het is een heel design van de lamp & reflector.

Aldus wikipedia.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er al iemand bi-xenon op zijn r6? Ik denk namelijk dat ik het niet kwijt kan op mijn '01model. :?

Ik zit ook nog steeds met die vraag :)
Ik denk dat het beste is om de ruimte in de R6 koplampen op te meten en dan de winkel te vragen hoe lang die bi-xenon lampen zijn.
Anders post ik wel wat op R6Messagenet.com
Het stomme is dat ik nergens zwart op wit zie staan dat de R6 (99-02) H4 lampen heeft, maar de kans is 95%, maar toch wil ik het zeker weten :x

~[edit]Hier een quote:
"I run an h4 HID kit on my 2001 with awesome results.. minimal glare and great output."
[edit2] En hier het antwoord, H4 Bi-Xenon past in een 99-02 :)
99-02 R6 H4 Bi-Xenon HID Kit - R6Messagenet.com

Let wel op dat je een echte bi-xenon koopt met schuifservo en niet 1 met een xenon en halogeen in 1 (halogeen voor grootlicht).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan