Xenon op Diversion 900

PIPOOO

MF'er
13 okt 2007
182
0
Hallo,

Ik wil xenon inbouwen in mijn motor. Nu zie ik verschillende type nl. Bi-Xenon, H4-2 Xenon/halogeen en HB4 9006. Weet iemand wat het verschil is en moet ik hiervoor extra draden trekken naar de accu? Ook hoor ik dat xenon erg warm wordt klopt dit?

Ik weet (nog) niet of de reflector van kunststof is. Zou deze dan kunnen smelten?

Bvd voor jullie antwoorden.

Bert
 
Valt mee hoor. De enige die can-bus toepast op zijn motoren is BMW volgensmij. Dat mag ook wel, met 4 tot 5 regeleenheden in je motor. :P

Bij de ene BMW krijg je wel een foutmelding in je display als je lamp stuk is, bij de andere niet als je xenon monteerd. Kwestie van de bijgeleverde weerstand in het circuit opnemen en alles doet het. Echt geen lastige klus hoor. :)

Xenon nooit direct in een bus systeem plaatsen.
Dat is vragen om problemen.

Bij Volkswagen brand bv. vrij kort erna je ruitenwissermotor kapot.
 
Ik ben net een Pilot bi-xenon auto set in mijn motor aan het bouwen. De set is de nieuwste met slim-line ballasten en los bijgeleverde canbus kabels en deze moet toch gewoon met 1 kabel naar de plus van de accu en heeft ook 2 massa-aansluitingen. Bij groot licht beweegt de lamp voor of achteruit dmv een electromagneet. Het kapje zit vast aan de voet en beweegt dus niet.
 
Valt mee hoor. De enige die can-bus toepast op zijn motoren is BMW volgensmij. Dat mag ook wel, met 4 tot 5 regeleenheden in je motor. :P
Bij de ene BMW krijg je wel een foutmelding in je display als je lamp stuk is, bij de andere niet als je xenon monteerd. Kwestie van de bijgeleverde weerstand in het circuit opnemen en alles doet het. Echt geen lastige klus hoor. :)

Nee, volgens mij gebruikt ook Ducati canbus op de nieuwe fietsen.

Gaat ook niet om het installeren. Canbus kan wel eens vreemd reageren op nieuwe toevoegingen aan het systeem....
 
Welke manier past met nu toe om te schakelen tussen groot of dimlicht dan??

In de "oude" sets trekt word de accu gebruikt om de lamp te voeden, en de aansluitingen van koplamp stekker alleen om een 2-tal relais in de kabelboom te laten opkomen/afvallen.

Het is uiteindelijk toch de fase die wisselt op de motorfiets, als verschil tussen groot/dimlicht.

Hoe is dat in de nieuwe kabelbomen dan??
Hoe deze intern zijn uitgevoerd weet ik niet, maar er zit gewoon een extra stekkertje aan de kabelset. Hij pakt alleen de voeding van de lamp voor zowel ontbranding als voor wisselen van groot- naar dim-licht.
 
Can bus geeft alleen maar problemen. Van die leuke storingen waar je heel veel werkplaats uren voor moet afrekenen als het niet gelijk duidelijk is

Met bus systemen heb je altijd een bepaalde tijd aan ontwikkeling en kinderziektes.

Maar de voordelen zijn enorm, neem bijvoorbeeld het KNX/EIB bus systeem voor in een woning/bedrijfspand.
 
Laatst bewerkt:
Dit is niet zo, ik heb bi-xenon en was plug and play gewoon op de originele kabelboom van de koplamp....
Dit is niet zo, ik heb bi-xenon en was plug and play gewoon op de originele kabelboom van de koplamp....

Dan heb je mogelijk geen bi-xenon, maar een Xenonlamp met een halogeenlampje erbij?
eerst het hele topic lezen, DAN pas reageren ;)

is al een paar keer gezegd, ook door mij: nieuwe pilot sets zijn helemaal plug & Play, oudere sets hebben een extra aarde/voeding
 
Kan kloppen ja, er zitten gewoon 2 diodes van HIGH en LOW naar voeding intern van het relais. Kan op nog meerdere manieren, dit is er 1 zonder dat je 12V nodig hebt die je extern moet aanleveren (van accu bv).
 
Laatst bewerkt:
En over de CAN bus: om de XENON sets met de CAN bus te laten praten is veel te duur voor de ombouwsets. Er hangt net zoals bij de knipperlichten een ballast van weerstanden aan die de rest van het vermogen 55-35 = 20W gewoon verstoken in warmte.
Dus een CAN aanpassing is ook niet moeilijk.

Wim
 
Hallo,

Ik ben begonnen met een in mijn ogen simpele vraag. En het is leuk te zien waar dit uiteindelijk tot geleidt heeft. Maar of ik nu nog xenon ga plaatsen weet ik nog niet. Want de opmerkingen over strooilicht icm met bv een vuile koplamp en daardoor verblinding vind ik iets om nog ff over na te denken. Als het iets gaat worden dan neem ik een Pilot dat lijkt me het handigst.

Bedankt voor al jullie reacties.

Groet.
 
Hallo,

Ik ben begonnen met een in mijn ogen simpele vraag. En het is leuk te zien waar dit uiteindelijk tot geleidt heeft. Maar of ik nu nog xenon ga plaatsen weet ik nog niet. Want de opmerkingen over strooilicht icm met bv een vuile koplamp en daardoor verblinding vind ik iets om nog ff over na te denken. Als het iets gaat worden dan neem ik een Pilot dat lijkt me het handigst.

Bedankt voor al jullie reacties.

Groet.

Zo erg is het allemaal niet.
Wil je xenon, dan kan ik de gewone 8000k xenon (dus met halogeen grootlicht ingebouwd) van pilot aanbevelen.
Wat je koplampglas betreft: gewoon af en toe de slijkspatten en vliegensmurrie afvegen (zou je sowiso moeten doen. xenon of geen), en de hoogte van de lichtstraal GOED afstellen.
Al samen een rustig uurtje prutsen (kop kuip moet eraf)
Als je veel rijdt op donkere wegen ga je veel profijt halen uit je xenon.
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan