xenon op een gsx600f '92 plaatsen

eashandai

MF'er
25 mei 2010
71
0
capelle aan den ijssel
hallo beste mede motormuizen,
ik wil xenon gaan plaatsen want die ouwe lampjes geven te weinig licht 's nachts.
en aangezien ik wel eens in t donkert scheur over de A15 wil ik wel zien WAAR ik rij.......

dus heeft iemand dit al eens gedaan. en wie weet waar je zulk ombouwsetjes ken kopen.

pls help een mede muis het licht te zien!!
 
Ombouwen is op zich geen kunst. Enige dat belangrijk is dat je wat ruimte hebt voor de balast. Die van Pilot zijn van prima kwaliteit en hebben ook een kleine balast. Probleem van de hele goedkope setjes kan zijn dat ze "in de stress" raken bij het starten van je motor, waardoor ze tijdens het starten uitgaan en niet meer starten. Verer kunnen ze ook licht gaan flikkeren. Bij Pilot is dat in elk geval niet aan de hand (zijn ook wel wat duurder).

Xenon is o.a. hier te krijgen (volgens mij ook de goedkoopste aanbieder in NL):
Xenon Pilot Pro voor de motor
 
Laatst bewerkt:
Ombouwen is op zich geen kunst. Enige dat belangrijk is dat je wat ruimte hebt voor de balast. Die van Pilot zijn van prima kwaliteit en hebben ook een kleine balast. Probleem van de hele goedkope setjes kan zijn dat ze "in de stress" raken bij het starten van je motor, waardoor ze tijdens het starten uitgaan en niet meer starten. Verer kunnen ze ook licht gaan flikkeren. Bij Pilot is dat in elk geval niet aan de hand (zijn ook wel wat duurder).

Xenon is o.a. hier te krijgen (volgens mij ook de goedkoopste aanbieder in NL):
Xenon Pilot Pro


ok nu voel ik me echt een noob. maar ehm waar is dat balast eigenlijk goed voor????

en qua ruimte ..... dat moet goed komen onder die kappen is er een zee van ruimte over
 
Ombouwen is op zich geen kunst. Enige dat belangrijk is dat je wat ruimte hebt voor de balast. Die van Pilot zijn van prima kwaliteit en hebben ook een kleine balast. Probleem van de hele goedkope setjes kan zijn dat ze "in de stress" raken bij het starten van je motor, waardoor ze tijdens het starten uitgaan en niet meer starten. Verer kunnen ze ook licht gaan flikkeren. Bij Pilot is dat in elk geval niet aan de hand (zijn ook wel wat duurder).

Xenon is o.a. hier te krijgen (volgens mij ook de goedkoopste aanbieder in NL):
Xenon Pilot Pro


nee hoor kan goed koper veeeeel goedkoper

http://www.verlichtingkopen.nl/catalog/index.php?cPath=21_23&osCsid=36de609eab3d6afd4d48c1b0699f4f26


@TS: de ballast vormt het voltage van je accu om van 12 volt tot plusminus 3000 volt
 
Laatst bewerkt:
nee hoor kan goed koper veeeeel goedkoper

http://www.verlichtingkopen.nl/catalog/index.php?cPath=21_23&osCsid=36de609eab3d6afd4d48c1b0699f4f26


@TS: de ballast vormt het voltage van je accu om van 12 volt tot plusminus 3000 volt


nou ben ik even gaan kijken op die site,......... het is een auto xenon set. of maakt dit niet uit.

BTW ik heb net dus mijn rijbewijs en heb nooit aan een motor gezeten verder.
moet wel zeggen dat ik snel de techniek door heb dus wie mij hier door lult ben ik eeuwig dankbaar
 
hahah geeft niet.

set zijn niet echt moeilijk in te bouwen je moet wat snij en trim werk verrichten en paar draadjes aan elkaar pluggen. Niet bepaalt raketwetenschap:P Had die van mij met 2 uurtjes werk er in (groot licht + dimlicht)

laat maar horen als je hulp nodig hebt
 
Nu heb ik al aardig wat Pilotsetjes gezien en het setje op die site is vrijwel zeker géén Pilot.......

TS, je moet de ballast (een klein metalen kastje met electronica) zien als de starter voor een TL-buis. Het stuurt een hele hoge spanningspiek naar de lamp om deze op te starten, zonder die ballast doet je Xenon dus niks.

Als je ook maar een heel klein beetje snapt van electriciteit/electronica is de installatie een fluitje van een cent. Voor de Pilot is het een plug en play verhaal en hoef je niets te snijden of te trimmen. Twijfel je, haal er dan iemand bij die weet wat hij doet.
 
ok zover ik het dus begrijp is iedereen weg van pilot.........

dan ga ik daar wel voor kijken, en dat plug and play verhaal,......... tis wel een ouwetje he uit 92...

maar ik snap nu idd de bedoeling van dat kastje. wordt oppassen mijn kennende. ik hang ook nog wel eens aan de 220...........:>


ik denk dat ik nu wel een eind ga komen, nu nog ff de set koopen. ben er net achter dat ik een h4 aansluiting heb.....

ben trouwens vandaag ff naar hans van marwijk geweest daar een supertas gekocht.

het is geen tank tas maar een buddyseat tas, WEL OP DRIE OF VIER VERSCHILLENDE MANIEREN VAST TE MAKEN. ie de aal as je t mij vraagt. zit ook een regenhoes in (vast) voor maar 45 pleurotjes. en dr ken stiekum meer in als ik eerder dacht.
 
Hallo
Ik was voor mijn yamaha xj600 uit 1986 54 euro kwijt. En het werkt geweldig. Nu hoefde ik natuurlijk maar één lamp dat scheelt. Een groot voordeel is ook dat je overdag beter zichtbaar bent.

Pieter
 
kijk eens bij verlichting kopen.nl ik rij met de motor xenon met kleine ballast kost meen ik iets van 40 eurie........ballast gaat wel 1x per jaar kaduuk maar das bij de meeste xenon sets! Heb ook altijd een reserve ballast op voorraad liggen.....vrtje rijd ook met xenon ideaal als je woon/werk of s avonds rijd. 6000k is wit 8000 k blauw 10000k violet....kleur van de lichtstraal.
 
joepie, ik sta te trappelen als een klein kind,.........
ik heb gisteren een bi-xenon set van pilot bestelt *kuch hoest uche* ff 119,- pleurotjus.
maar hij kan elk moment in de bus vallen.

en ALS ik em eenmaal hebt aangesloten zal ik jullie op de hoogte houden van het resultaat.

maar eerst nog vanmiddag ff bloed doneren.
 
:Y yes yes eindelijk set binnen om 19.00u gisteren.
kutten met de kappen en het wegwerken van de bedrading.
een bak koffie en twee a drie peuken verder zat alles er weer op:Y

22.00 u vertroken naar mn werk. ik zag eindelijk waar ik reed heeeeeeeeeeeeeeerrrrrlijk....

en dat voor een motornoob. (weinig tot nooit gesleuteld aan auto's en/of motoren)

O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan