Xenon op een r6

JoostMeij

Die hard MF'er
19 mrt 2013
767
0
Hallo,

Ik wil graag een xenon lamp en ballast kopen voor mijn r6 uit 2006.

Ik weet het, er zijn topics zat over en die heb ik ook doorgelezen. Alleen word ik niks wijzer van bijvoorbeeld kwaliteiten van xenon setjes. Ik ben volledig onbekend met xenon verlichting, maar met een budget van 60 euro zou ik toch wel een lampje en ballast op moeten kunnen lopen.

Ik kwam dit tegen op internet. Is er iemand bekend met dit merk of dit setje? http://www.navaudio.nl/categories/Xenon-verlichting/Motor-Xenon/

Als dit was is lijkt het me wel wat. Ik ben ook al wel setjes van 25 euro tegen gekomen op internet maar dit kan kwalitatief gezien toch niet goed zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik al jaren setjes van eBay uit China voor nog geen 25 euro per set. Dus 2 lampen en 2 ballasten, dit heeft bij mij nog nooit problemen gegeven. Zelfs na een paar jaar in de auto is er nog nooit een lamp kapot gegaan.
 
Natuurlijk zal een pilot setje beter zijn qua garantie etc.. maar volgens mij is het allemaal hetzelfde.
Ik heb ook ooit gehad dat een pilot setje gewoon kapot ging (de belast), kost ook weer 40 euro om te vervangen.
 
Het setje dat jij aangeeft is goed genoeg, al heb je op eBay voor hetzelfde geld 2 stuks.
Jouw motor heeft geen canbus, dus dat scheelt ook alweer.
Zelf zou ik geen 8000k nemen, dat is mij te blauw af. Ik heb weleens gelezen dat je met 4300 of 6000 meer licht opbrengst hebt.
 
Oké. Denk dat ik dan gewoon dat goedkope setje van 25 euro haal.

Of zijn er ook mensen die me dat sterk afraden en adviseren een paar tientjes meer te besteden?
 
Tja, ik zou twee setjes met projectors nemen. Iets meer werk qua inbouwen, maar een veel beter lichtbeeld én het staat ook nog eens goed. Voordeel is ook nog dat je dan in beide lampen dim- en grootlicht hebt.
Wel iets duurder, ik was ongeveer 70 Euro kwijt.
 
Tja, ik zou twee setjes met projectors nemen. Iets meer werk qua inbouwen, maar een veel beter lichtbeeld én het staat ook nog eens goed. Voordeel is ook nog dat je dan in beide lampen dim- en grootlicht hebt.
Wel iets duurder, ik was ongeveer 70 Euro kwijt.

Ik zou er persoonlijk gewoon helemaal van af blijven en 't spul laten zoals 't is. Wat moet je met een zooi licht op een fiets welke je niet gebruikt in 't donker?
 
Ik zou er persoonlijk gewoon helemaal van af blijven en 't spul laten zoals 't is. Wat moet je met een zooi licht op een fiets welke je niet gebruikt in 't donker?

Tja, mij maakt dat niet uit, al rijdt ie er alleen maar overdag mee naar de lokale hoerenkast.
Hij had een vraag en daar geef ik antwoord op.
 
Ik zou je grootlicht lekker laten zoals het is, een xenon lamp heeft namelijk tijd om nodig om op te warmen, en persoonlijk heb ik mn groot licht vaak al weer los gelaten voor de lamp zijn maximale lichtsterkte gehaald heeft. Als je echt voor beter licht gaat en xenon wilt, zou ik voor lenzen gaan
 
Op remmen ook niet en op andere onderdelen ook niet... Kun je wel overal gaan roepen, maar of 't daadwerkelijk slecht is dat kun je niet hard maken, of wel?

Je kunt ervan uitgaan dat goedkoop altijd mindere kwaliteit is aangezien het om veiligheid gaat moet daar niet op bespaard worden. Laat die APK keuring maar komen! :]
 
Kom op met die verschillen dan als je het zo goed weet :') :j
Met een setje van Pilot heb ik NOOIT een probleem.
Met een chinees setje werkt één op de twee lampen of balast niet.
Dat even los van de afwerking.

De prijs van chinees is ong 25%, dus kan het lonen om alles maar dubbel te kopen, en dan hopen dat het goed blijft gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan