Xenon problemen GSX-R K4

MichaelJ

MF veteraan
20 aug 2009
2.176
0
Maassluis
Ik kom er zelf niet meer uit, vandaar dat ik hier na wat zoeken toch maar even mijn probleem neerzet in de hoop op een oplossing :)

Vorig jaar juni op mijn gsxr een xenon kit ingebouwd in de lens, deed elke keer eigenlijk al vreemd dat wanneer ik aan het rijden was een vriend aangaf dat de xenon niet aanstond.

Was het enkel contact omdraaien en weer verder gaan, want dan deed die het wel.

Licht is niet apart aan te zetten, brand altijd wanneer contact aanstaat.

Nu het probleem:
Afgelopen zondag haal ik de Gixxer uit de schuur om de 1ste rit van het jaar te maken, wat zie ik dat mijn xenon zelfs bij het contact omdraaien niet meer aanslaat. Ook niet na het starten en wisselen tussen grootlicht/dimlicht.
Dacht nou laat ik na het rijden nog maar eens kijken, dan is de accu wel weer op full power. Maar ook dat mocht niet baten, xenon start niet meer op.

Wie o wie heeft er een oplossing of een punt van herkenning in bovenstaand verhaal wat mij op weg kan helpen naar een oplossing!

Ik dank u allen :W
 
:W Kevjann

Zou dit bijvoorbeeld gemakkelijk opgelost kunnen worden door de zekering ertussenuit te halen en wanneer de motor draait er weer in te steken?

Het klinkt wel erg aannemelijk wat je hier zoal aangeeft :)
Jah! Slim! Kan je ook doen... Dan kun je iig bepalen of het in de xenon zit of nie :Y

Radicalpinda! :W
 
Laatst bewerkt:
Nou even een update!

Afgelopen weekend bezig geweest met de Xenon. Heb het niet door weten te meten, kon niemand vinden die de juiste meetapparatuur hadden. Wel heb ik wat verschillende dingen geprobeerd om te testen of de xenon het deed.

- Starten met grootlicht, doorschakelen naar dimlicht wanneer motor draait = niet werkende Xenon.
- Zekering low-light eruit gehaald, gestart en zekering teruggestopt wanneer motor draait = niet werkende Xenon.
- Bekabeling alles losgetrokken, ingespoten met contactspray, terug aansluiten en nogmaals bovenstaande dingen geprobeerd = niet werkende Xenon.
- Xenon er tussen uit getrokken, rechtstreeks op de Accu + en - aangesloten = niet werkende Xenon
- Vervolgens om uit te sluiten dat de Motor Accu niet goed was, naar de Auto gelopen waar vorige maand een nieuwe Accu in is gegaan en ook daar geprobeerd, krijg geen reactie in de vorm van licht = nog steeds niet werkende Xenon :+

Zoals je hierboven kunt lezen werkt de Xenon dus nog steeds niet :')

Heb nu de pisgele Halogeen :r er weer opzitten en dat werkt naar behoren.

Uiteindelijk ook nog even naar het stadslampje gekeken (led bolletje) tot mijn verbazing deed ook dit lampje het niet meer... Hier ook een steekbolletje erin gedaan en die deed het ook gelijk... Dus niet alleen de Xenon die het na de Winterstop niet meer deed maar ook het bijhorende Ledlampje deed het ineens niet meer.. Iemand hier ook een verklaring voor??

Ik ga er nu dus vanuit dat de Xenonset afgeschreven is, de Bol ziet er naar mijns inziens goed uit en ik 'denk' dus dat de Ballast de geest heeft gegeven..
Gissen = Missen en Meten = Weten jaja dat weet ik :P

Nu eerdaags maar eens zoeken naar een Kwalitatief goede Xenon set (Pilot denk ??)

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb precies het zelfde probleem!! ...eerst deed men xenon het gewoon en tijdens het rijden ging die ineens uit. Grootlicht doet het gewoon normaal. Na motor uit en aan gedaan te hebben deed het Xenon het weer. Volgens een vriend van mij (die monteur was) was het de ballast die niet goed is.

Maar na de winterstop (afgelopen weekend) deed men xenon het niet meer nadat ik de motor uit deed en weer ging starten (waarbij normaal de xenon weer aan ging, maar nu dus niet :( ) En nu ook weer even gechecked, nu doet die het dus ook niet, heel af en toe wel. Dus ff na vragen aan die vriend van me, maar kennelijk gewoon een nieuwe ballast kopen.

Kan je gelijk een nieuwe setje Xenon kopen wat goedkoper is Kijk maar bij www.verlichtingkopen.nl
Daar had ik eerst ook men xenon gehaald voor men K6 die deed het gewoon prima, tot dat die helaas gestolen was...stelletje klootzakken, je kan niet eens normaal je motor in de tuin houden.
 
Laatst bewerkt:
ja dat zeiden ze tegen mij ook dat ik zowel de ballast als de xenon op moet sturen omdat het misschien niet alleen aan het ballast kan liggen.
wat ik wel denk. Maar ik stuur het denk ik ook wel ff op, moet anders toch zowieso een nieuwe hebben.
 
Opgelost, Xenon werkt weer. Kapotte ballast is vervangen voor een nieuw exemplaar na het versturen richting de verkopende partij, keurig netjes afgehandeld en snel.

Morgen (straks) maar weer eens een poging wagen om in het o zo weinig ruimte hebben koplampje de Xenon + nieuwe Pilot ledje :Y in te bouwen *O*

:W
 
Hehe...mooi zo...was het toch de ballast...dat zal de van mij ook wel zijn.
Had er nog wel bij vermeld dat ik dat rubber ding stukje verder van de xenon eraf had gehaald. Maar dat moest er dus opblijven van de verkopende partij, anders kan er vocht bij de lamp komen. Maar denk niet dat dat het probleem is. Dus ik had vrijdag een nieuw setje besteld (waar ik nog steeds op wacht :+ ).

En zo heb ik dan ook gelijk een reserve lamp, mocht er wat gebeuren.
 
Ik heb er ook zo'n setje op die 't niet meer deed, gedimd groot licht wel maar geen groot licht.
Na meten kwam ik erachter dat er een diode in de aansturing van 't relais los was.
Ik heb zo'n bi kitje waar in de aansturing van 't relais, [de kabel van je lamphouder naar 't relais] de draden voor 't omschakelen naar groot en gedimd licht een diode tussen gesoldeerd zit.
Maar door de uitslag van je stuur blijft 't op dat punt bewegen en was de soldeerverbinding losgeraakt.
Dat alles zit goed ommanteld zodat je eerst niet voelt dat er wat loszit.
Alles werkt weer setje zit er 1 1/2 jaar in.
Perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan