Xenon verlichting

mordan

geblokkeerd account
5 nov 2008
1.617
1
Halle
Omdat ie binnenkort weer op onderhoud moet en de winter voor de deur staat.
En zien en gezien worden toch wel belangrijk is...
Mijn dealer gevraagd wat Xenon-verlichting me zou kosten?
Tussen de 170 en de 250€ lijkt me toch nogal een investering?
En is het dat wel waard?
Je tweewieler heeft dan wel een meerwaarde bij een eventuele verkoop.
Maar zal dat enig verschil maken moest ie 10 jaar oud zijn en 100000km op de teller hebben.
Is die Xenon verlichting standaard en kan je die meestal ook op een andere tweewieler monteren?
Zijn er ook andere alternatieven voor een beter zicht, leds bijvoorbeeld?
Of kan je evengoed een paar auto verstalers of mistlampen op je kuip monteren, die zijn tegenwoordig vrij goedkoop.
 
En zien en gezien worden toch wel belangrijk is...
Mijn dealer gevraagd wat Xenon-verlichting me zou kosten?
Tussen de 170 en de 250€ lijkt me toch nogal een investering?

Is die Xenon verlichting standaard en kan je die meestal ook op een andere tweewieler monteren?

Zie http://ofertasdecalidad.com/china/product_info.php?currency=EUR&cPath=79_61_71&products_id=204 (BI-Xenon voor motorfiets), de kits zijn (bijna) allemaal plug&play, wel opletten dat je de juiste fitting (H4, H7 ect) aanschaft.


Topic Xenon lamp
Topic Led lamp
 
Laatst bewerkt:
Of kan je evengoed een paar auto verstalers of mistlampen op je kuip monteren, die zijn tegenwoordig vrij goedkoop.

Lijkt mij en betere oplossing...
Ik rij regelmatig met Xenon [auto] en vind dat spierwitte licht hoofdpijnverwekkend en het geeft ook niet echt méér licht omdat ze van fabriekswege vrij laag zijn afgesteld om tegenliggers niet te verblinden.
Maar dat ligt bij motoren wellicht anders.
 
Je tweewieler heeft dan wel een meerwaarde bij een eventuele verkoop.
Dat ligt er maar net aan. Zelf zou ik het niet willen. Tweedehands zou ik er hoogst waarschijnlijk zelfs een scooter voor laten staan, omdat ik het liefst gewoon iets origineel zie. Hebben ze aan de lampen zitten prutsen dan zullen ze ook wel aan andere dingen hebben gezeten, is dan mijn gedachte.
 
let er wel op dat inbouw van Xenon verlichting bij voertuigen die na 31-12-2006 op kenteken zijn gezet verboden is ,bij voertuigen van voor deze datum is dit geen probleem.
 
Er wordt gesproken over voertuigen dus ook motoren helaas.
Je zal hier niet zo snel een bekeuring voor krijgen maar het kan dus wel.
 
Omdat ie binnenkort weer op onderhoud moet en de winter voor de deur staat.
En zien en gezien worden toch wel belangrijk is...
Mijn dealer gevraagd wat Xenon-verlichting me zou kosten?
Tussen de 170 en de 250€ lijkt me toch nogal een investering?
En is het dat wel waard?
Smaken kunnen verschillen, maar ik vind het zelf iedere cent waard. Ik ben er vast van overtuigd dat ik veeeeeeeel beter opgemerkt wordt door de andere weggebruikers. Ik heb na bijna 20.000km nog geen situatie meegemaakt dat men mij over het hoofd heeft gezien.

Alleen ben je 's avonds soms wat irritant voor het andere verkeer, blijkens de lichtsignalen die ik zo af en toe krijg. Maar dat is in het kader van de veiligheid niet fout (beetje "loud pipes save lifes"- achtig).
 
let er wel op dat inbouw van Xenon verlichting bij voertuigen die na 31-12-2006 op kenteken zijn gezet verboden is

Wat merkwaardig zeg, waarom is dat verboden dan?
 
ik ben van plan om in mijn piaggio mp3lt ook xenon in te bouwen want mijn auto heeft het standaard en eigenlijk ben ik het gewend zeg maar het witte licht ipv geel. En zo n setje heb ik nog over ook nog van mijn vorige auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan