Xenon verlichting

met 2 keer H7 moet je ook even je lichtschakelaar aanpassen zodat je dimlicht blijft branden als je overschakelt naar grootlicht en Terug anders rij je even in het donker
 
Al eens afgevraagd of xenon ombouw mag ? Daar zijn ze zeer duidelijk in "neen". Staat ook op de verpakking enkel voor circuit enz. Enkel de verlichting waarvoor de motor gehomologeerd is is toegelaten. Wanneer je betrokken raakt in een ongeval en de tegenpartij verklaard verblind te zijn geweest dan draai je voor alles op. Dus gebruik op eigen risico.
 
Al eens afgevraagd of xenon ombouw mag ? Daar zijn ze zeer duidelijk in "neen". Staat ook op de verpakking enkel voor circuit enz. Enkel de verlichting waarvoor de motor gehomologeerd is is toegelaten. Wanneer je betrokken raakt in een ongeval en de tegenpartij verklaard verblind te zijn geweest dan draai je voor alles op. Dus gebruik op eigen risico.

Gelukkig was dat de vraag nu niet.
Die eindeloze discussie elke keer weer...
 
Even voor alle duidelijkheid: In Nederland gelden voor motoren geen regels met betrekking tot Xenon ombouw. Zolang tegenliggers geen last hebben van het licht is er niets aan de hand.
Zelfs voor auto's zijn de regels ook flexibeler geworden omdat er steeds meer Xenon lampen komen die geschikt zijn voor reflector-units (R-lampen).
 
Even en kleine update:
Na een tip gekregen te hebben ben ik gaan informeren bij jarno's part service in capelle aan den ijssel (www.j-p-s.nl)

Zij installeren wel Xenon, althans wel in mijn model (Agility 150 cc), maar je moet hem daar een dag achterlaten, dat vind ik wat minder en heeft mijn doen besluiten nog even verder te kijken, dit gezien de afstand.
 
Laatst bewerkt:
nogmaals je bent welkom maar als je Capelle a/d Ijssel al te ver vind is zwolle aan de Ijssel nog verder je kan er wel op wachten
 
Toch wel vreemd eigenlijk hè :?
Een motorrijder die niet van een eindje rijden houdt.

Dat is het probleem niet, het ging om de dag die ik dan moeten wachten (zaakje in Capelle
Het staat een beetje raar om in een tentje te overnachten voor de deur :+

En 300 km rijden voor Xenon (in Zwolle) vind ik iets teveel van het goede, maar ja wie ben ik haha.

En ik zit iedere dag op de snelweg met die krachtpatser van me O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan