Xenon verlichting

motormuis94

Die hard MF'er
15 nov 2011
626
1
Hallo, weet iemand waar je xenon verlichting kan kopen voor een kawasaki zxr400 uit '97?? Als ik via google zoek, krijg ik tientallen sites, maar deze verkopen alleen setjes voor alle kawasaki's met uitzondering van de zxr400 :(

Dus als iemand weet waar ik ook voor mijn motor xenon verlichting kan kopen, hoor ik het graag!
 
Heey
nou heb ik ook een vraag ik ben op zoek voor xenon voor een r6 1999
maar voor de motor zijn veel setjes die maar 1 lamp hebben en ik ben er 2 nodig
kan ik dan ook gewoon een auto set kopen of licht dat anders met aan sluiten
gr gert jan

Je hebt ook dubbele setjes voor motoren. Belangrijkste is dat je de kleine ballast krijgt, scheelt weer bij het inbouwen.
 
Rij een Africa Twin en heb de koplampen zo omgebouwd dat ze gelijktijdig branden en heb dus een auto setje gekocht met Bi-Xenon. Voordeel is dat een auto setje goedkoper is en lange kabels heeft die je op elke gewenste lengte kan inkorten.

Bi-Xenon heeft het grote voordeel dat de lamp al brand en bij inschakelen van groot licht door een spoel alleen de reflector heen en weer word getrokken.

Voordeel van Xenon tegen over een 100W Halogeenlamp is dat het licht veel witter is en er veel minder stroom gevraagd wordt.

Heb de lampen wel een volle slag lage afgesteld dan met de standaard lampen om verblinden te voorkomen.

Heb een goedkoop China setje er in gezet met kleine balasten en rij daar nu twee jaar mee, ook in de winter, zonder problemen.


Heey

nou heb ik ook een vraag ik ben op zoek voor xenon voor een r6 1999
maar voor de motor zijn veel setjes die maar 1 lamp hebben en ik ben er 2 nodig
kan ik dan ook gewoon een auto set kopen of licht dat anders met aan sluiten

gr gert jan
 
Gewoon 90~100 Watt Halogeen erin mikken.. :P
http://www.dealextreme.com/p/h4-90-100w-white-car-light-bulbs-2-pack-dv-12v-30362 (H4 90~100W White Car Light Bulbs (2-Pack/DV 12V))

Twaalf euro incl. bezorgen. En het zijn er nog twee ook.
De tweede verkoop je op MF voor 12 euro excl. verzending. :')


Ik heb philips 100/110w H4 er in.. koop je voor 11 euro bij de automat....
 
Ik heb philips 100/110w H4 er in.. koop je voor 11 euro bij de automat....
Twee voor minder dan zeven euro en je hoeft de deur niet uit.. :+

http://www.dealextreme.com/p/h4-100w-1000-lumen-3000k-warm-white-car-light-bulbs-2-pack-dc-12v-37120 (H4 100W 1000-Lumen 3000K Warm White Car Light Bulbs (2-Pack/DC 12V))

Maar jij hebt ervaring.. brandt dus niet je lamp uit.. ;)
2 blue vision lampjes h 4 bij action 2,99 euro. prima wit licht. insteken en klaar.
Daar heb ik er nog eentje van. :Y _O-
De andere zit al sinds 2006 in mijn Trophy 1200. :')
 
Laatst bewerkt:
Al eens eerder verteld in een ander topic, maar zal het even samenvatten.


Ik rijd dus met zo´n 100,110w h4 philips rallye lamp.

Méér licht dan xenon ( vergeleken ) méér licht dan die blue vision meuk ( vergeleken ), géén commentaar over verblinding gehad, rij nu ongeveer 100.000km met die lampen, en géén last van smeulende draden, gesmolten reflectoren, andere ongein.. oh, én ik rij nog steeds met dezelfde lamp, hij is nog niet stukgegaan..

Ik raad je alleen wél aan dat áls je hele dunne draden hebt naar de koplamp, om dan via een relais en nieuwe dikke draden de koplamp aan te sluiten.
 
heeft iemand een soort van how-to van xenon inbouwen?
want krijg net mn lampjes binnen, maar de instructies/beschrijving is in het duits...

Zie je nou wel, goedkoop is duurkoop. Nou moet je een tolk inschakelen :+

Het is plug and play, stekkers passen maar op 1 manier, dus ik zou eerst een ff proberen om het gewoon te snappen...

Edit: ik ben de flauwste niet, dit is een how to voor H4 bi-xenon:
How-to: HID H4 bi-xenon inbouwen

En mocht je nog eens iets hebben, dit zijn een heleboel how to's:
Het grote MF "How-to-...." topic
 
Laatst bewerkt:
oke, iedereen bedankt voor de links!! *D

@kroezanne, heb je die wel thuis op je pc staan?

@P.I.M.B., ik wil het liever niet eerst proberen, ben niet zo handig met elektrische draadjes :+
 
heeft iemand een soort van how-to van xenon inbouwen?
want krijg net mn lampjes binnen, maar de instructies/beschrijving is in het duits...
Xenon lamp plaatsen op de plek van de h4 lampfitting .Rubber mof iets groter uitsnijden zodat de dikkere lampfitting er doorheen kan. De stekker dan in de 3 delige aansluiting van de orignele stekkerhouder plaatsen en dan het kleine zwarte blokje in je koplamp plaatsen en de stekkers aansluiten op de ballast die je ergens onder moet brengen en met tie rips vast kan hangen,
 
http://www.motorsticker.nl/product/2196/66/morimoto-mini-bi-xenon-projector-automotor-kit.html (Morimoto mini bi-xenon projectors) Heb ik nu. Kost wat moeite om erin te zetten (en goedkoop is het ook niet) maar dan heb je ook wat.
 
http://www.motorsticker.nl/product/2196/66/morimoto-mini-bi-xenon-projector-automotor-kit.html (Morimoto mini bi-xenon projectors) Heb ik nu. Kost wat moeite om erin te zetten (en goedkoop is het ook niet) maar dan heb je ook wat.
:^ Heb ze er ook net een paar dagen inzitten, ervoor had ik een losse xenon ingebouwd, maar gaf nogal wat strooilicht. Nu een set van die projectoren, zijn ideaal, heb je 2 stand- en grootlichten ter beschikking, met een perfect afgelijnd lichtbeeld! :)
 
Die morimoto dingen zien er alleen maar ok uit als je een hip/modern fietsje hebt..

Als je een oldtimer hebt met grote ronde koplamp, ziet het er niet uit als je in die ronde koplamp een klein rond lensje gaat zetten..
 
http://www.motorsticker.nl/product/2196/66/morimoto-mini-bi-xenon-projector-automotor-kit.html (Morimoto mini bi-xenon projectors) Heb ik nu. Kost wat moeite om erin te zetten (en goedkoop is het ook niet) maar dan heb je ook wat.

Dat is ook een mooie oplossing ja.

Heb je toevallig foto's van de montage bij de Fazer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan