xenon verlichting

thykha

Die hard MF'er
2 jan 2016
322
0
Oss
Ik heb xenon in de cbr 600rr zitten nu brand de lamp niet meer en dacht dus simpel even de lamp te vervangen.
Daar zitten twee stekkers aan en heb dat dus eerst maar even laten zitten en in de motorzaak gevraagd of ze zo een lamp hadden daar vertelden ze dat ook de balast kapot zou kunnen zijn.
Ik heb hier verder geen verstand van maar hoe kom ik erachter of de lamp stuk is of dat de ballast stuk is het zouden twee kastjes zijn die ook ergens ingebouwt zitten.
Het achterlicht en de dashboard verlichting doet het wel maar misschien dat dat niets met mekaar te maken heeft.
 
Nee een koplamp is niet gekoppeld aan een achterlicht o.i.d.

Vanaf je originele stekker kan je de bedrading volgen, die gaat naar een kastje en vanuit daar naar de (HID) lamp. Dat kastje vormt 12v om naar plm. 10 tot 25.000 volt welke nodig is om de lamp te ontsteken. Vandaar HID (High Intensity Discharge). Xenon is het gas wat vaak in de lamp zit.

Beide kunnen stuk zijn, voor nu een gewone lamp plaatsen en desgewenst een nieuw xenon setje (of meteen led) bestellen.

Deze info is overigens ook prima te vinden op google want er vragen duizenzen mensen naar.

Als je een normale lamp pakt en deze brand ook niet zul je moeten kijken naar de zekering en met een multimeter moeten meten of er wel spanning (12v) aankomt op de stekker. Zo niet en zekering is goed dan mogelijk draadbreuk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan