Xenon Welk merk..

Gsxxx

Rookie
29 aug 2012
3
0
Amsterdam
Ik ben van plan xenon in te bouwen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Er zijn zoveel merken van heel goedkoop tot vrij duur.
Na veel gelezen te hebben lijkt pilot mij de beste keuze. Iemand ervaring mee?
En heb van een paar vrienden gehoord dat de http://www.xenon-discounter.nleen goed adres is om het te kopen. Misschien nog iemand die daar al iets gekocht heeft.

Ik hoor graag wat reacties.
 
De goedkoopste van Ebay, dan weet je zeker dat het goed(koop) is...
Het setje in m'n auto is inmiddels 4 jaar oud en werkt nog goed.
 
Ik zeg pilot :Y , heb er zon cheap crap setje van ebay in gehad . was een auto setje dus je kan 2 keer je motor ervan voorzien. Binnen 4 maanden 2 ballasten naar de zevende hemel.
Dus dit keer was goedkoop echt duurkoop, maar het was te proberen. Nu zit er een Pilot in en bevalt goed.
 
Hier ook pilot, zat er al op toen ik de motor 2 jaar terug kocht, dit voorjaar 1 transformator kapot gehad(50 euro), dacht eerst aan kapotte lamp dus die had ik eerst besteld (via ebay set van 2 40euro)
Maar over het algemeen prima over te spreken.
 
ik heb een h4 bixenonset 8000k van philips in de r1, eigenlijk voor een golf 2 bestemd maar het paste ook in de r1 en geeft een mooie bak licht, en het zit in een handig koffertje wat nu dienst doet als gereedschaps koffertje.
www.lakro.nl
 
Laatst bewerkt:
ik heb een h4 bi xenon set van HL Automotive.. Heb deze set ook in mijn auto nu 2 jaar en naar volle tevredenheid. Garantie op alles is 1 jaar inclusief de lamp.
 
Bedankt voor alle advies en ervaringen!!
Als ik het zo lees zijn de meeste van jullie allemaal best positief ( en zeker over pilot)
Ik heb me keuze gemaakt bedankt allemaal het wordt: pilot bij die xenon discounter site.

Hehe heb ff geduurd maar de kogel is door de kerk haha

Ik zal me ervaringen posten om weer anderen te helpen kiezen :-)
 
Gewoon geen xenon nemen tenzij je een lens in je koplamp hebt.

Ingeprikte xenon bulb in een reflector koplamp is zooo 2001 en ook nog eens super verblindend. En lelijk.

Maar goed, neem eens contact op met xenon jan. Moet je even googlen. Die levert mooie, goede setjes voor weinig.
 
Gewoon geen xenon nemen tenzij je een lens in je koplamp hebt.

Ingeprikte xenon bulb in een reflector koplamp is zooo 2001 en ook nog eens super verblindend. En lelijk.

Maar goed, neem eens contact op met xenon jan. Moet je even googlen. Die levert mooie, goede setjes voor weinig.

Als het goed is, zitten er metalen omhulsels/doppen/refletors bij, die je naast of om de xenonlamp zelf zet.
Zo kun je goed gebruik maken van de bestaande reflector, met een prima lichtbeeld, zonder verblinding voor anderen.

Pilot levert deze er standaard bij. Van anderen weet ik het even niet.
 
weet er iemand al losse koplampen die standaard voor xenon zijn?
 
Laatst bewerkt:
Monkey die link die je laat zien is zeker niet duur, maar om eerlijk te zijn voor dat geld...
Het kan gewoon niet veel zijn denk ik dat zijn van die setjes uit china.
Die kan je ook vinden op de zwarte markt in beverwijk en heb ze daar even goed kunnen bekijken.
Nou de ballasten zijn van echt plastic met chrome-look en de bedrading is kwaliteit van die rood/zwarte luidsprekerkabeltjes. Ik zou dat niet willen monteren op mijn motor.
Dat pilot is de dubbele prijs maar krijg 2 jaar garantie bij die xenon discounter winkel.
Heb zo'n pilot set gezien bij een vriend van me, dat is echt 10x beter zo op het oog.

Blijft een kwestie van goedkoop is duurkoop denk ik ?
 
Ik heb momenteel een pilot setj, had hiervoor een goedkoop setje via internet; werkte ook prima, eigenlijk net zo goed...

De ballast van pilot is alleen net wat kleiner en ik vind hem wat degelijker aanvoelen. In mijn vorige motor (honda cbr600f) had ik meer ruimte om de ballast kwijt te kunnen onder de voorruit, in mijn huidige motor (bmw r1100s) heb ik hem achter de rechterzijkap geplaatst omdat de ruimte beperkt was, in dat geval dus een voordeel voor pilot. Maar om nou te zeggen dat pilot beter is, nee, niet mee eens.

Ohja, xenon goed afstellen (niet te hoog) dan heeft niemand er last van
 
ballasten zit inderdaad heel veel kwaliteitsverschil in. Ik heb wel eens een haperend exemplaar open gemaakt, en dan kom je dingen tegen zoals veeel te zachte potting (soort kit) half droge, niet goed gevloeide soldeerpunten, etc.

dit betrof trouwens een ballast met aan beide zijden 4 schroefjes op de hoeken, glimmende metalen afdekplaatjes. De wat dunnere exemplaren die ingegoten zitten in een aluminium koelrib heb ik nog nooit open gemaakt en geen reden voor ook, want die zijn wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Monkey die link die je laat zien is zeker niet duur, maar om eerlijk te zijn voor dat geld...
Het kan gewoon niet veel zijn denk ik dat zijn van die setjes uit china.
Die kan je ook vinden op de zwarte markt in beverwijk en heb ze daar even goed kunnen bekijken.
Nou de ballasten zijn van echt plastic met chrome-look en de bedrading is kwaliteit van die rood/zwarte luidsprekerkabeltjes. Ik zou dat niet willen monteren op mijn motor.
Dat pilot is de dubbele prijs maar krijg 2 jaar garantie bij die xenon discounter winkel.
Heb zo'n pilot set gezien bij een vriend van me, dat is echt 10x beter zo op het oog.

Blijft een kwestie van goedkoop is duurkoop denk ik ?

ik heb deze nooit bekeken en kan daar niets over zeggen maar aangezien er meerdere mensen hier zijn die een goedkopere hebben en er erg tevreden over zijn hoeft het denk ik niet altijd aan de prijs te liggen. die waar birdboy al 3 van in de motor heeft gehad kost 35 euro...
 
ik heb deze nooit bekeken en kan daar niets over zeggen maar aangezien er meerdere mensen hier zijn die een goedkopere hebben en er erg tevreden over zijn hoeft het denk ik niet altijd aan de prijs te liggen. die waar birdboy al 3 van in de motor heeft gehad kost 35 euro...

Ben er inderdaad erg tevreden over (www.verlichtingkopen.nl). Ik ben heb verder niks met die site te maken, dus geen spam ;) O-) De balasten zijn klein en stevig.

Ik heb van eBay (meer dan een jaar geleden) een goedkope set gekocht waarbij het balast een grote kast was met een dunne metalen omhulsel, dat was niks. Wou niet altijd aan en zo.

Zelf heb ik geen ervaring met Pilot. Een maatje van mij zweert erbij, maar wederom, het moet (mij) nog in de praktijk blijken dat deze op een of andere manier echt beter is dan de goedkopere van verlichtingkopen.nl
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan