Dam023
MF'er
Van gloeiende spijker tot gaslamp.
Van het weekend de HS1 lampen van mijn Yamaha X-max vervangen door xenon. De gehele voorkap moest er wel af om bij te komen. Hier wat foto's:
De ballasten hebben een goede plek gekregen boven op de accuhouder.
Met een paar ty-raps zitten ze goed vast.
Van de bi-xenon lampjes moest ik het bovenkapje losmaken om zo de rubberen afdekkap eroverheen te krijgen. Een beetje vaseline doet wonderen.
Klaar! De lamp daarna met alcohol ontvet en weer in elkaar gezet.
De montage in het lamphuis. Bij de linker had ik het rubber nog niet over de lamp.
Het eindresultaat. Een mooie chromen bi-xenon in een transparant lamphuis.
De bedrading heb ik rigoreus onder handen genomen. Ingekort waar nodig en een extra min draad voor de grootlicht/dimlicht aansturing.
Het resultaat: flink meer licht. Wel meer strooilicht dan de xenon op mijn Honda Deauville. Zal nog het eea moeten afstellen.
Van het weekend de HS1 lampen van mijn Yamaha X-max vervangen door xenon. De gehele voorkap moest er wel af om bij te komen. Hier wat foto's:
De ballasten hebben een goede plek gekregen boven op de accuhouder.
Met een paar ty-raps zitten ze goed vast.
Van de bi-xenon lampjes moest ik het bovenkapje losmaken om zo de rubberen afdekkap eroverheen te krijgen. Een beetje vaseline doet wonderen.
Klaar! De lamp daarna met alcohol ontvet en weer in elkaar gezet.
De montage in het lamphuis. Bij de linker had ik het rubber nog niet over de lamp.
Het eindresultaat. Een mooie chromen bi-xenon in een transparant lamphuis.
De bedrading heb ik rigoreus onder handen genomen. Ingekort waar nodig en een extra min draad voor de grootlicht/dimlicht aansturing.
Het resultaat: flink meer licht. Wel meer strooilicht dan de xenon op mijn Honda Deauville. Zal nog het eea moeten afstellen.