Xenon zeer netjes inbouwen in Ducati 848/1098/1198

Akula

MF veteraan
24 jul 2003
4.620
0
Utrecht
Heb eerst gaten geboord in de kapjes achter de lichten. Dit heb ik gedaan aan de buitenkant, dus aan de kant van de airducts.
IMG_0181.JPG


Daarna heb ik de draden door de gaten getrokken. Het 12v deel heb ik eerst uit het rubber getrokken omdat deze er anders niet doorheen pastte. Eens het rubber in het geboorde gat zit heb ik het 12v deel weer door het rubber gestoken (zijn gewoon de pennetjes die je in de lamphouder steekt. Daarna alles erin draaien en dan ziet het er als volgt uit:
IMG_0178.JPG


Daarna de draden en stekkers onderlangs weggetrokken over de airducts heen
IMG_0177.JPG


Daarna heb ik de balast in de kuip vast gemaakt. Kijk maar even naar de plaatjes dan begrijp je het wel.
IMG_0180.JPG


IMG_0179.JPG


Daarna de kuipen er op stekkers aansluiten en die vallen allemaal keurig weg achter de kuipt en de zwarte 'tray' die boven het voorwiel zit. Ook de draden die uit de kapjes komen zie je bijna niet doordat deze (behoorlijk strak) tussen het kapje en de airduct geklemd zit en meteen naar beneden weg loopt.

IMG_0206.JPG


IMG_0208.JPG


Resultaat:
IMG_0183.JPG



Het is eigenlijk te simpel en kan gewoon niet mislukken *O* :W
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeker strak uit! Hoe heb je het opgelost met het lichtbeeld van je grootlicht, die heeft toch een hele andere reflector? Ik krijg beide lichten namelijk niet op dezelfde hoogte afgesteld.
Grootlicht is bij nog gewoon grootlicht. Ze branden normaal dus eigenlijk nooit samen, dus heb ik ook niks aan het lichtbeeld gedaan. Grootlicht verblind immers altijd, of het nou halogeen is of xenon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan