Xenonverlichting

23 mei 2004
1
0
Eindhoven
Hallo,

Op de site van http://www.xenonshop.nl wordt een pakket aangeboden voor Xenon verlichting op de motorfiets.

Is er iemand die positieve gebruikers ervaringen of handige inbouwtips heeft?

Ik ben zelf in het bezit van een BMW 1150 RT en zit te denken om dit pakket te gaan proberen.

Gr. rednose reindeer

Hier zijn ook al een hoop topics over...

Maar ik zou zeggen doen.
Bergen meer licht, alleen geen grootlicht meer. Ik heb het destijds in mijn auto gebouwd, nooit problemen gehad, ook niet bij de apk (had als grootlicht twee verstralers in de grille gemonteerd)

Enige waar je mogelijk problemen mee ondervindt is de piekspanning die ontstaat bij het aandoen van de lichten. Die lampjes zijn meer voor autoaccu's bedoeld, maar komt vast goed...

Succes!

Wel leuk dat ze een :} YZF600R :} op een van de afbeeldingen hebben, die xenonshop.
Qua lichtkleur geeft volgens Flips-specificatie een 'Bluevision' Philips lampje (H4/H7) 4000K, en in de praktijk op mijn :} Cat :} is het ook zeer wit licht. Het is voor mijn gevoel ook meer licht, en zeker (subjectief) aangenamer in mijn visie.
Oja, ik :] :] ook vaak 's nachts op niet verlichte wegen.

Mmm, 399, EU ?
klinkt Xpensive.
Een kennis van mij in in Taipeh zegt dat t wel goedkoper kan.
ff mailen......

Hij heeft drie soorten H7 conversion kits,

5000K Yellowish 300 dollar
6500K White 320 dollar
11000K Light Blue 350 dollar

Zijn ze natuurlijk nog niet hier maar 't lijkt gunstig toch ?
alleen per 5 stuks *D

Ik heb zelf geen ervaring met inbouw x-lampen. Maar ik zou wel uitkijken dat de behuizing niet te heet wordt en gaat smelten.

Er zijn ook 100watt ralley lampen verkrijgbaar

Nope! Hoef je niet bang voor te zijn.
Ik }) neem minder vermogen op (ca 35W) op dan de gangbare H4 (55W/60W). Daardoor is de warmteproductie beduidend minder. Dit in tegenstelling tot de eerder voorgestelde 100W rallyehalo's ;) .

Overigens is er van mij :P ook een uitvoering in de handel die zowel het dim- als grootlicht van een H4 kunnen vervangen. Deze zijn dan uitgevoerd met een electrisch bediende metalen kap die het naar beneden stralende licht tegen houdt en wegklapt als grootlicht wordt ingeschakeld.

Laatst bewerkt:
Die 5000 K waarde enzo, dat is de lichtopbrengst, maar wat is de lichtopbrengst van een beetje H4 of H7 lamp ?
Weet iemand dat ?

Nope again!
Die 5000K is de kleurtemperatuur. 5000K is wit licht, met een hele kleine neiging naar geel.
Boven de ca 6000K gaat het wit heel langzaam neigen naar blauw.

Een H4 heeft een kleurtemperatuur van ca 4000K (dus geler).

De lichtopbrengst is ongeveer een factor 3 groter t.o.v. een H4 8-) .

xenonlicht sucks !
je verblind iedereen ermee ,zeker op een motor waarvan de voorkant vaker omhoog gaat tijdens het rijden. Daarmee schijn je omhoog en verblind je al die auto`s op de andere helf waardoor ze niet meer zien waar ze rijden en op jouw weghelft terecht komen waardoor je in de sloot beland.

" hee mijn eerste moraalridder reactie"

xenonlicht sucks !
je verblind iedereen ermee ,zeker op een motor waarvan de voorkant vaker omhoog gaat tijdens het rijden. Daarmee schijn je omhoog en verblind je al die auto`s op de andere helf waardoor ze niet meer zien waar ze rijden en op jouw weghelft terecht komen waardoor je in de sloot beland.

" hee mijn eerste moraalridder reactie"

[Beroepsmode] })

Dat ligt niet aan het xenonlicht, maar aan de slordigheid van de eigenaar/bestuurder (m/v) van de motor, die te beroerd is om de lamp(en) fatsoenlijk af te stellen.

[/Beroepsmode]

:) :P

nee , daar ben ik het niet mee eens ,dit gaat alleen op als alle wegen mooi vlak zijn. In de werkelijkheid zitter er allerlei hobbeltjes in de weg waardoor je dat k#t-licht in je muil krijgt. En ik heb liever normaal licht in mijn ogen op z`on moment.
Bij motoren is dit effect heviger omdat de komplamp bij het opterkken flink naar boven kijkt....

Toch lijkt het me wel wat, zeker omdat ik vaak met een donker vizier in het donker onderweg ben. (ploegenarbeider, 's middags te veel zon, 's avonds donker) Zou dus het vizier moeten kunnen compenseren. Net als de Topic starter ben ik benieuwd naar de ervaringen met xenon op een motor.

tlh

Toch lijkt het me wel wat, zeker omdat ik vaak met een donker vizier in het donker onderweg ben. (ploegenarbeider, 's middags te veel zon, 's avonds donker) Zou dus het vizier moeten kunnen compenseren. Net als de Topic starter ben ik benieuwd naar de ervaringen met xenon op een motor.

tlh

Als ik jouw reactie goed interpreteer, dan wil je -spreekwoordelijk- om alles droog te houden met een nog grotere dweil te werk gaan ipv gewoon de kraan dicht te draaien :? :?

Denk dan liever eens aan een helder vizier icm een 8-) (die doorgaans goed afneembaar zijn) ;)

De niet verlichte objecten blijven namelijk ook met tig xenonlampen even stikdonker als met reguliere verlichting. Het zijn tenslotte geen röntgenlampen of zoiets.

niet op een motor, maar wel in 2 auto's.... het geeft een stuk meer licht dan normaal, maar het lichtbeeld is niet zo optimaal als met de oude lampen, de scheiding licht-donker is er wel, maar er zitten nog wat extra kringen bij

als je een slechte koplamp hebt zou ik het doen, vind je het voldoende zou ik je geld ergens anders aan uit geven

Terug
Bovenaan Onderaan