xeramic kettingspray!?

IJzervreter

MF veteraan
Donateur
29 apr 2004
31.875
17.900
Heb vandaag een bus Xeramic white chain wax gekocht bij motorzaak (geel/zwarte bus 500ml ..11 euro) Dit zou nog beter zijn dan de door mij gebruikte Castrol White chainwax!? Iemand bekend met Xeramic of ervaringen? Op internet vond ik de tekst die letterlijk op de bus stond+een plaatje van de bus maar verder niets?
 
Ik heb wel Castrol Chain Wax gebruikt, en die blijft voor mij niet lang genoeg op de ketting hangen. Castrol Chain Spray O-R smeert de ketting wel lang genoeg voor dagtrips van meer dan 600km, zelfs als er wat regen valt. Dat het achterwiel een beetje vettig wordt is voor mij veel minder erg dan dat de katting veel te snel versleten is.
Na heel veel soorten kettingspray gebruikt te hebben weet ik dat de produkten waarbij ze "garanderen" dat het achterwiel zuiver blijft, dat die de ketting lang niet zo goed gesmeerd houden. Zeker die "Profi Dry Lube" niet, daarvan heb ik nog een bijna volle bus staan. Na één keer wist ik al genoeg. Ik had de ketting de vorige dag overvloedig ingespoten, en na 370km kwam ik terug thuis. Toen ik mijn motor in de garage duwde, hoorde ik de ketting ratelen, en dat is het teken dat die niet goed gesmeerd is.

Van Hein Gericke heb ik ook een tijd keramische kettingspray gebruikt, en die was ook heel goed (maar die verkopen ze niet meer :( ).
 
Ha die Blackbandit,..Ik heb dezelfde ervaring met die Dry lube toestand. Piepen en kraken en erger nog,..roest!! Enne met je eens dat het achterwiel wel weer schoon te maken valt (WD 40)Ach er valt zoveel over kettingspray te zeggen (verschillen enorm, zelfs per merk!)Ik rij niet zoveel per dag(50km)maar wel elke dag weer(of geen weer)(:- Ach en we zijn toch al bevoorrecht kwa Bandit Hiha!
 
heb zelf mindere ervaringen met dry lube.. :(

idd roest, versleten ketting na 1000km, etc. En het smeert voor geen k&t. Had wel eigen-merk toestand van louis, evengoed nog 10 euro voor een bus..
 
R 6 member Je vroeg hoe lang een ketting gemiddeld meegaat.Mijn ervaring met kettingen gaat ongeveer over 150:000km met verschillende motoren(de rest cardanfietsen gehad!)Over verschillende motorfietsen en kettingmerken gold voor mij bij dagelijks gebruik (dus ook winter) dat een ketting ongeveer 18:000 km meegaat. Bij droog weer en geen winter kan dit wel 25000 tot 30000 km zijn. Ik heb het hier over normaal woonwerk wegverkeer. Stevig maar niet abnormaal rijden!

Maareh weet iemand iets over die Xeramic-spray!?

Groet IJZERVRETER.
 
Hoe lang gaat een gemiddelde ketting, en tandwielen, eigenlijk mee?

Ik heb bij ongeveer 30000 km de ketting en tandwielen van mijn R6 laten vervangen, ze waren nog redelijk en hadden nog wel een km of 3000 mee kunnen gaan.
Ik heb er altijd stevig mee doorgereden en af en toe een wheelie'tje mee gemaakt, weing mee in de regen gereden en weinig schoongemaakt.
Volgens mij scheelt het een hoop of je motor in een goede droge stalling staat of in een vochtig schuurtje.
Ik gebruik meestal van die witte S100 spray, dan blijven mijn velgen tenminste ook nog een beetje wit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan