XJ 550

Hoi, bedoel je soms penders op de dordtsestraatweg? zit eigenlijk meer in de buurt van het zuiderziekenhuis,toch?
wonen nu zelf in ijsselmonde, maar hebben in charlois en afrikaanderwijk gewoond.
mijn vrouw in pendrecht en ik op noord.
we zijn dus redelijk bekend in rotjeknor.
safe vroeg rond de 130 euri.
Ik dacht dat iemand anders het vroeg. B| :+

Ik bedoelde als niet Rotterdam vanaf de weg, achter Zuidplein en het Ikazia.
Maar het Zuiderziekenhuis zit nog net ff dichterbij ja. ;)
Ik zou hem ff bellen, 010 4856626. Zie er vaak motorbanden staan. O-)

En misschien is via internet bestellen anders nog iets --> motorbanden via internet

Kan je misschien combineren met iemand anders samen....
wat betreft 120 voor banden en kettingkast, moet ik daarmee nog wat doen?
bijvoorbaatdank
Mijn XJ550 had ook een 120 band, maar een hap uitgezaagd uit de kettingkast. :)

P1012025.jpg


Ik vond hem er goed mee sturen, maar 110 zal nog soepeler zijn.
En de velg zal wel optimaal zijn voor die 110.. maar het zal nooit veel schelen.
120 is net even wat mooier voor de looks. :)
 
Laatst bewerkt:
bridgestone bt45 zoeken is de beste band voor brikjes :). en zelf eraf halen en meenemen, scheelt je ook weer een paar euro

hoi,

was even in leiden wezen kijken voor de prijs van een band, die man kreeg zowat een rolberoerte toen ik vroeg voor een bt45 maat 120 voor een xj550 :?
1. 120 was uit den boze zeker met filerijden want dan glij je uit over de witte strepen, het gekke is dat doe ik een beetje met mijn voorwiel. maar dat moest ik dus echt niet doen.

2. bt45 was te zacht voor zo'n zware oude fiets, ik moest een michelin nemen (ben even vergeten welke), die had een harde/stuggere zijwand en dus beter voor de fiets.

lust u nog peultjes? in ieder geval dit was dus juist de meest verkeerde band en maat *D

@ worldbeater:
ik had penders ook al op het net gevonden dat hij motorbanden verkocht en ga eens bij hem langs.


btw mijn remklauwen gaan op en neer op het scharnierpen/punt waar ze aan op hangen die weer vast zit aan de voorvork, hoorde steeds een vreemd klepperend geluid als ik over kuilen enzo reed , heb een andere xj gezien en daar zaten ze muurvast, heb nu een plaatje tussen bovenstuk en plaatje gedaan ,met gaatje, remmen werden niet warm . bij 1 rem tenminste, het geluid lijkt minder ga het ook bij de andere rem doen , en luisteren of het weg is, graag advies hier over.

donderdag bij het weggaan sloeg tie af , bezig geweest met choke , gaf opeens een hoeveelheid rook uit de uitlaat niet gewoon meer, als ik gas gaf hield tie in. na een tijdje deed tie het weer, had hem intussen op reserve gezet, na 250 kilometer mocht dat wel.

later in de file op de rijksweg sloeg tie weer af |( , iets meer choke gegeven en hij deed het weer , later bij choke miinderen en bij stilstand sloeg tie weer af, heb choke maar iets open laten staan, hij had bijna de hele dag in de regen gestaan, suggesties iemand?
heb nu een andere tank dan normaal erop zitten want mijn oude tank had een lekke benzine kraan, ga kijken voor een rubbersetje. oja tussen tank en motor zit een extra benzinefilter, waarom weet ik niet want er zit een mooi filtertje op de kraan .

maar na bijna 19 jaar geen motrorijden is het wel weer kikken,zeker als je die grote vrachtwagen opzij ziet gaan, toch wel oke van die gasten, waarom gooien ze bij file de vluchtstrook niet open alleen voor motorrijders, lijkt mij veiliger, misschien te simpel gedacht.

tot de volgende mail ;)
 
Er rijden een heleboel xj's rond op deze banden hoor dus het kan best. Ligt er wel aan wat je rijstijl is, als je rijd als een oude l#l (19 jaar niet meer gereden lees ik net :) ) en het boeit je weinig kan je er ook shinko's oid onder gooien. Deze slijten niet en hebben geen grip maar het is net wat je wilt. Zoek lekker rustig op het web naar een mooi prijsje, er kan best verschil in zitten nl.....
 
2. bt45 was te zacht voor zo'n zware oude fiets, ik moest een michelin nemen (ben even vergeten welke), die had een harde/stuggere zijwand en dus beter voor de fiets.

Ik heb zelf ook bt45's er opzitten en dat is bij een XS750 deze zijn nog iets zwaarder. ik heb nergens last van hoor zijn gewoon perfect.
 
Het advies van Reifenversand. :Y

full


Misschien kunnen we wel samen doen, ik woon in Hoogvliet, en ook bandjes nodig voor de auto. Dan komen we samen boven het gratis verzenden bedrag. :W
 
Er rijden een heleboel xj's rond op deze banden hoor dus het kan best. Ligt er wel aan wat je rijstijl is, als je rijd als een oude l#l (19 jaar niet meer gereden lees ik net :) ) en het boeit je weinig kan je er ook shinko's oid onder gooien. Deze slijten niet en hebben geen grip maar het is net wat je wilt. Zoek lekker rustig op het web naar een mooi prijsje, er kan best verschil in zitten nl.....

Ik heb dus ook dat ik welleens mn XJ weg voel glijden bij de witte markeringen op de weg? spanning tehoog?

Bij droog weer heb ik er geen last van,maar bij nat wegdek wil mn aachterband ook welles wegglijden.. ook te hoge spanning of andere achterband?
Moet trouwens bij deze band ook een stukje van me kettingkast weg halen...draai er ook tegen aan. misschien een 120?
Heb niet zoveel verstand ervan (nog niet) :9

mijn rij styl is best pittig, lekker plat door de bochten heen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe smaller de band, hoe gevoeliger voor die opgeplakte stroken. :Y
En de oudere motoren hebben dan ook nog eens hoge banden, en een harde compound.
Glijden is een combinatie van compound, bandtype, bandenspanning en rijstijl.
Teveel oorzaken en combinaties om op te noemen. ;)
 
Mwah, natte wegmarkeringen is het standaard glijden. Wel ideaal om een rolling burn-out te beginnen op nat wegdek :P
En wat betreft het glijden achter, wat voor band ligt erop? Ik rij bijvoorbeeld met Metzeler ME77 achter, op droog nog geen gekke dingen meegemaakt maar zodra het regent of heeft geregend glij ik er regelmatig mee zonder gekke dingen te doen. Voorbandje is BT45 en die heeft me nog nooit verrast, komt er binnenkort achter ook op omdat huidige band bijna op is. Moet er wel bij vertellen dat ik verder totaal geen gevoel heb in wat me wielen doen omdat de vering gewoonweg op is, daarom push ik de boel niet echt. Heb de spullen al liggen moet alleen nog me achterveren van helicoils laten voorzien.

En ik heb begrepen dat de BT45's gewoonweg de beste banden zijn voor een brik, nat en droog voldoende grip.
 
hoi, heeft iemand ervaring met avon banden?
bij penders in rotterdam, 112 euri

@ worldbeater : hoe krijg je de banden erop als je bij reifenversand wat koopt?

groetjes
 
Ik heb?had onder mij brik avon bandjes zitten en wat mij betreft zijn ze gewoon goed. pas is er van voor een BT45 bandje opgegaan en daar heb ik ook niks over te klagen. en het zijn beide goede banden alleen de bt-jes zijn wat goedkoper.
 
hallo,

heb gesproken met van kekem in ridderkerk over de bandjes, die zei dat yamaha een afspraak had met bridgestone over wat voor bandjes en de bt 45 komt uit die afspraak als beste band. :}
zacht en soepel, het beste voor de bj.
avon enzo, de hardere bandjes waar je een spijker op krom kan slaan waren dus juist niet goed. '(
u ziet dus wees gewaarschuwd en geinformeerd :]

weet iemand waar de selfcancelling flasher unit zit en hoe die eruit ziet?
ik word helemaal gek om de richtingknop telkens weer aan te zetten tijdens het filerijden. |(
ik las dat dat ding na ongeveer 150 meter telkens de richtingaangever uitzet, dus zit ik soms meer op te letten of het licht knippert of dat een vrachtwagen van baan verwisselt.
of weet iemand een andere oplossing?

@ duncan : ben er nog niet overuit of ik rij als een oude l*l, ik rij meestal niet te hard, heb 6 kids en geen geld voor boetes maar wel een stoere helm. O-)
by the way: ik heb geen midlifecrisis, tenminste niet dat ik weet, dus rij ik geen motor omdat het stoer staat 8-) , moest trouwens van mijn vrouw, moest wel iets ondertekenen van een levensverzekering.

groet david
 
@ worldbeater : hoe krijg je de banden erop als je bij reifenversand wat koopt?
Mijn motorzaak om de hoek in Hekelingen doet het incl balanceren voor 15 euro per band.
En vorig jaar bij mijn sportmotor 25 euro voor de set.
(set MPP voor de helft gekocht in Spanje 8-) )

Maar met een flinke hak krijg je ze er ook op. :+
 
Laatst bewerkt:
Mwah, natte wegmarkeringen is het standaard glijden. Wel ideaal om een rolling burn-out te beginnen op nat wegdek :P
En wat betreft het glijden achter, wat voor band ligt erop? Ik rij bijvoorbeeld met Metzeler ME77 achter, op droog nog geen gekke dingen meegemaakt maar zodra het regent of heeft geregend glij ik er regelmatig mee zonder gekke dingen te doen. Voorbandje is BT45 en die heeft me nog nooit verrast, komt er binnenkort achter ook op omdat huidige band bijna op is. Moet er wel bij vertellen dat ik verder totaal geen gevoel heb in wat me wielen doen omdat de vering gewoonweg op is, daarom push ik de boel niet echt. Heb de spullen al liggen moet alleen nog me achterveren van helicoils laten voorzien.

En ik heb begrepen dat de BT45's gewoonweg de beste banden zijn voor een brik, nat en droog voldoende grip.

Kheb het type niet goed kunnen zien.. was beetje donker toen ik er toevallig aan dacht om het te checken,maar er liggen in ieder geval Avon Roadrunner banden onder zowel voor als achter.
Het rare ervan is dus dat ik aan de voorkant totaal geen last heb. :?
 
Mijn motorzaak om de hoek in Hekelingen doet het incl balanceren voor 15 euro per band.
En vorig jaar bij mijn sportmotor 25 euro voor de set.
(set MPP voor de helft gekocht in Spanje 8-) )

Maar met een flinke hak krijg je ze er ook op. :+


Is dat hemo? Had dat adres ook gekregen van iemand van de duikvereniging.
 
hallo,
ik heb de selfcancelling flasherunit gevonden en uitgeschakeld ,kan lekker tussen de auto's door zonder op mijn klikker te letten tijdens de ochtend en de avondspits.:)
 
IT'S AMAZING! *O*

zondag nieuwe olie erin gedaan.
na zoeken eindelijk iets gevonden. praxis had mineraal maar was sg. gamma had halfsyntheet en fullsyntheet. uiteindelijk bij halfords mineraal 15w50 sf, hema had het ook maar niet genoeg, aldi had niks. the search goes on voor :se.
mijn xj begon steeds meer te klinken als axl rose, even gekeken en jahoor syntheet olie erin gedaan, natuurlijk niet gekeken op het forum, maar wel weer goed geluisterd op de penp 7.syntheet is fout. dus nu mineraal erin gedaan en zij klink nu tenminste als henry rollins(rollins band en black flag,voor de ouderen onder u misschien bekend.)
heeft nu volgens mij zelfs meer power. :]
maar nu heeft wonderlijke vanhet geval is maandag naar mijjn werk op de motor en wat denk je? motor loopt beter ,klinkt beter en er was geen file :?
amazing!
dus om het fileprobleem dus op te lossen: iedereen op een brik rijden met minerale olie en er is geen file meer in nederland, als 1motor een file laat oplossen bij rotterdam, denk je eens in wat als er veel meer mensen het doen en dat alleen door minerale olie.

als er meer mensen het met mij eens zijn dan zal ik mijn girorekening hier bekend maken om mij met deze actie te sponseren(kan ik meer motors kopen op mineraal) O-)

de groeten van david

life can be amazing, even without money.
 
Terug
Bovenaan Onderaan