XJ 600 1990 Dynamo defect.

10 apr 2019
2
0
Hallo, een tijdje terug heeft iets bij de dynamo van mijn motor het begeven. Het probleem is dat ik eerlijk gezegd hier niet super veel verstand van heb en dat ik hiernaast er nog niet in geslaagd ben om een vervangend onderdeel te vinden. Dit lijkt versleten maar dit lijkt mij een design/installatie fout.

WhatsApp Image 2019-04-10 at 15.29.03.jpegWhatsApp Image 2019-04-10 at 15.29.03(1).jpeg

Als iemand er meer verstand van heeft of een vervangend onderdeel weet te vinden zou ik dit erg op prijs stellen.
 
Ah okee, klinkt ook wel logischer dan dat het versleten is. Dat weet ik eerlijk gezegd niet zozeer. Wat ik wel weet is dat hij niet goed oplaad, na ongeveer een uur gereden te hebben (woon-werk over de snelweg) was de accu dusdanig leeg dat alle verlichting en claxon niet meer werkte. onderaan de afrit sloeg hij af en heb ik de verlichting uitgezet. Aanduwen werkte nog wel maar zodra ik de verlichting weer aan probeerde te zetten sloeg hij weer af, ook knipperlicht werkte niet meer.

hopelijk kan je hier meer mee, sorry voor de onvolledige beschrijving.
 
Controleer eerst maar eens of de dynamo stuk is, of je spanningregelaar, of je bedrading of je accu. Zie link naar how to hieronder

how to - accu en laadsysteem controleren
:^ prima advies. De kans dat de spanningsregelaar er aan is acht ik vele malen hoger dan de dynamo. Aangenomen dat je geen brokken magneet bent tegengekomen toen je het deksel er af trok. Maar misschien is het wel gewoon je accu of rotte massakabel.
 
Hallo, een tijdje terug heeft iets bij de dynamo van mijn motor het begeven. Het probleem is dat ik eerlijk gezegd hier niet super veel verstand van heb en dat ik hiernaast er nog niet in geslaagd ben om een vervangend onderdeel te vinden. Dit lijkt versleten maar dit lijkt mij een design/installatie fout.

Bekijk bijlage 1385527Bekijk bijlage 1385528

Als iemand er meer verstand van heeft of een vervangend onderdeel weet te vinden zou ik dit erg op prijs stellen.

Weet je wel wat voor motor het is?? :?. Oh, zag het net in de titel. Hanzzz z'n advies opvolgen dus, en alles wat je in de howto niet begrijpt hier weer vragen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan