XJ 600

Kale

Rookie
8 nov 2004
7
0
Zeewolde
Hallo, de naam is Kale en ik volg al een tijdje dit forum omdat ik mijn oog het laten vallen op een op het oog mooie xj 600 uit '90. Zijn er specifieke punten waar ik op zou moeten letten als ik bij die motor ga kijken.
Kan alleen een beetje sturen en ben niet al te technisch.
Alvast bedankt

(mogelijk) een nieuwe XJ-rijder
 
beste Kale, ik daenk dat je jezelf bijna nooit kunt verkopen op een XJ (ook tegen mij gezecht)

kijk een beete rond naar gelijke fietsen,
vergelijk prijzen,
maak een testrit,
inspecteer op roest/schade,

als dit allemaal positief is gewoon doen!(zou ik zeggen)

ik heb een XJ750 opknapper gekocht, en met het opknapen alleen wat stofringen en olie moeten kopen (20euro) voor de rest was ik helemaal klaar! d.w.z. ik vind het naar mijn mening oersterke dingen!!!(tot nu toe)
 
Tja, ligt aan prijs en km-stand.

Let erop dat er geen rare tikken uit het blok komen. De kleppen mag je best horen. Je moet even aan het stuur draaien, als er duidelijk een tikkie in zit duidt dat meestal op balhoofdlagers. Let verder op olie op de voorpoten (lekke keeringen (klote klus, maar zoals Zealot al zei, slechts 20 euri voor nwe keeringen)).

Kijk niet teveel, rij vooral, lekker een blokkie om, voel hoe ie stuurt en remt. Kijk dan of het je waard is. IMHO is het een goeie brommer die je niet snel stuk krijgt.
 
ik heb in de afgelopen zomer een fj600 gekocht. model '84 en loopt als een trein,wat achterstallig onderhoud,maar ik ben er vaak genoeg mee bezig.
verder een hele leuke fiets ,ik gebruik hem voor werk-woonverkeer.

Blacks :]
 
Waarscheinlijk zal de aansluiting van de bochten aan de uitlaten verrot zijn.
Komt veel voor maar is dus wel een kostenpost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan