XJ 750 aan de gang slingeren

Gigaaap

Rookie
7 aug 2010
4
0
Hallo allemaal, ik heb een xj750 in mijn handen gedrukt gekregen om te kijken of ik die aan de gang kan krijgen. Hij schijnt een paar jaar stilgestaan te hebben (buiten), dus echt mooi is ie niet meer.
Elektrisch is ie redelijk in orde, maar hij krijgt geen benzine. Als je op de foto's kijkt weet je ook waarom :
Foto-ZLFFN3Z3.jpg

Foto-38OYH7EX.jpg

Foto-8CUBTD8K.jpg

Foto-WXAVPKRV.jpg

Foto-LX4TSRIQ.jpg

Foto-438AD8PT.jpg

Inmiddels liggen alle sproeiers in de dasty te weken, vlotters ook.
Als ik dit nu allemaal schoonmaak, kan ik alles dan weer monteren of moet er nog veel meer losgehaald worden?
 
Als ik het zo zie, goeie foto's trouwens, heb je de buitenkant van de carburateurs niet schoongemaakt voordat je ze open geschroefd hebt. Dus misschien is het handig om ze weer dicht te schroeven en dan de buitenkant schoon te maken, zodat je geen vuil van de buitenkant aan de binnenkant krijgt.
 
Als ze zo smerig zijn zou ik ze zeker weten ergens sonisch laten reinigen na eerst zelf het meeste vuil eruit gehaald te hebben. Die gomtroep is er zo slecht uit te krijgen....
 
bedankt tot zover voor de reacties. morgeavond ga ik ze van de buitenkant schoonmaken. maar dat sonisch gebeuren is me een beetje te duur. ik ben nog maar 15 en heb dus niet heel veel geld over :N verder nog tips over het verder schoonmaken van die carbs?

alvast bedankt!!
 
15? Je bent ook al vroeg bezig jij *D Aan jouw leeftijd bleef ik lekker bij de stationaire Honda-motorblokjes hoor :)

Kijk eens in een doehetzelfwinkel voor een koperen "tandborstel". Wij hebben dat liggen, en dat gaat erg goed. Gewoon de carbs in de benzine gooien en wrijven maar. Als het er niet steriel moet uitzien kun je er dan best mee leven dat er onbereikbare hoekjes wat minder net blijven. Gewoon met dat borsteltje het grofste vuil wegnemen, en de rest met gewone tandborstel/verfborstel wegdoen met benzine. En perslucht van een compressor is erg handig bij zo'n dingen.
Er bestaan ook producten die je in een bakje moet gieten (al dan niet met water erbij) en dan moet je de te poetsen alu onderdelen er in leggen. Het goedje bruist een tijdje, en je carbs zien er een stuk beter uit dan. Ook geen week laten inwerken, want anders zijn je carbs weg.
 
Wat nog beter is:
Het hele spulletje uit elkaar halen en even een nacht in een bak met diesel leggen.
Desnoods verschillende bakken voor de cabs afzonderlijk zodat je de onderdelen bij dezelfde caburateur te leggen .
Het voordeel van dieselis dat voor caburateurs niet alleen een reinigende werking heeft maar ze zijn ook goed aan het glimmem te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
gewone huis tuin en keuken AZIJN
kost bijna niks..........

Niet te lang erin leggen en naderhand goed afspoelen (het blijft zuur)

succes
 
bedankt tot zover voor de reacties. morgeavond ga ik ze van de buitenkant schoonmaken. maar dat sonisch gebeuren is me een beetje te duur. ik ben nog maar 15 en heb dus niet heel veel geld over :N verder nog tips over het verder schoonmaken van die carbs?

alvast bedankt!!
Waar woon je?

Iig heb je DASTY gebruikt/gevonden :}
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat het allemaal 'aanslag'-vuil is....dan is het met (idd) diesel en een tandenborstel en kwasten allemaal wel schoon te krijgen....laat het anders ook even een dag of wat lekker inweken....
Gebruik ook een 'haar' van een kunststof bezem voor die kanaaltjes.
Je kunt bij een computer-shop een spuitbus perslucht aanschaffen,...daar blaas je de kleinere kanaaltjes ook schoon mee... :Y...
 
Of even naar de action fietsen, die hebben bussen remreiniger voor 1,80, kan je daarmee de kanalen een beetje schoonspuiten.
 
Heeft zeker zo lang op de jiffy stil gestaan, hoe verder naar links des te smeriger de carb.

Rijkelijk spuiten met carburateurreiniger (zet wel effe een brilletje op om je ogen te beschermen) maar haal wel eerst voorzichtig je vacuummembranen eruit.
Liever niet de afzonderlijke carburatuers van elkaar los maken, is moeilijk ze weer goed vlak te krijgen.

Carburateurreiniger is bij de automaterialenwinkel trouwens een stuk goedkoper dan in de motorzaak.
 
15? Je bent ook al vroeg bezig jij *D Aan jouw leeftijd bleef ik lekker bij de stationaire Honda-motorblokjes hoor :)

Jij ookal? Toen ik 15 was( pas 4 jaar geleden) was ik ook bezig met Stationaire motoren. Leuk spul. Leer je basis van verbrandingsmotoren goed mee. Half jaar later stond de eerste motor al in de schuur })
 
bedankt tot zover voor de reacties. morgeavond ga ik ze van de buitenkant schoonmaken. maar dat sonisch gebeuren is me een beetje te duur. ik ben nog maar 15 en heb dus niet heel veel geld over :N verder nog tips over het verder schoonmaken van die carbs?

alvast bedankt!!
Hoever ben je inmiddels met het schoonmaken? Is het een beetje gelukt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan