Xj 900 Diversion contact aan: alles dood, klokje gelijk uit. Accu op de optimate goed door de test

T

Thom011

Guest
Weet iemand waar de volgende symptonen op kunnen duiden:

1contact aan: helemaal maal dood en klokje dash gaat gelijktijdig uit
2 contact even aan laten staan en hee opeens heb ik spanning en brand neutraal lampje
3 zodra ik op startknopdruk of knipperlicht aan doe springt spanning uit met een grote klik
4 accu gemeten met multimeter geeft 12, nog wat volt zodra ik startknop indruk de grote klik en meet accu maar 3, nog wat v
5 4 weken stil gestaan maar altijd bij stilstaan langer dan 3 weken in de winter direct op de lader. De optimate test de staat van de accu en geeft groen licht voor oké
6 alle zekeringen gecontroleerd, inclusief hoofdzekering 30 A vervangen maar geen effect.
7 denk zelf aan spanningregelaar of startmotor maar buiten mijn kennis om dit te testen of door te meten
iemand idee? Ervaring gehad met zelfde probleem? Motor is xj 900 diversion uit 2004.

groet, Thom.
 
Een optimate test alleen de spanning van de accu, niet te capaciteit van de accu.
je zegt dat als je de accu meet dat je ruim 12V meet, ik neem aan dat je dat hebt gedaan op het loden gedeelte van de accupolen, dus niet op de boutjes of connectors aan de bekabeling.
Zakt dan je voltage naar 3 volt bij het starten, dan heeft je accu niet voldoende capaciteit meer.
een accu wordt door de loop van de tijd slechter, als je een normale accu hebt, geen onderhouds vrije, controleer dan even het accuwater niveau, is dit laag vul dan bij.
is dit in orde, dan denk ik dat je moet concluderen dat je accu defect is.
 
1610699852246.png
1610699891880.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan