xj 900 diversion

grey-div

Rookie
7 okt 2003
1
0
Zijn er mensen, die mij willen adviseren of tips hebben bij de aanschaf van een xj 900 uit 1996.

Ik ben een beginnende motor rijder, dus kan best wat info gebruiken

Alvast bedankt
 
Welkom!!

yeah... eerste.. ik heb helaas geen info voor je, maar je kan hiet ongetwijfeld vanalles vinden, succes
 
Welkom op MF.

Hulp daar is MF voor he ;)

Ik ken de divers niet maar heb zelf nog een gewone XJ900.
 
Nope. maar welkom op het forum
full
 
>>>> Toermotoren

Welkom op MF. *D

Ik heb je topic ff verplaatst naar het 'toermotoren' forum, aangezien je daar ws. meer reacties krijgt op je vraag. :)
 
Ik heb ooit eens begrepen dat de het stuk gietijzer waar de vier uitlaten er twee worden nog wel eens verroest kan zijn.

Welkom!
 
Zwakke punten van diversion 900??
Tsja, even denken..............
Oh ja, ik weet al iets.

De bouten van de diversion 900 zijn wat roestgevoelig. Vanaf 1997 is dit iets verbeterd, maar ja het gaat hier om een uit 1996. Ik zou me hier ook niet al te veel zorgen over maken want bij een gewoon regenbuitje is het echt niet zo dat het meteen wegroest onder je kont. Ga je door de pekel in de winter rijden dan wordt het een ander verhaal, maar goed welke motorfiets vindt dat wel leuk.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat het een heerlijke motor is, ook voor beginners. Het gewicht is wat hoog maar dit went snel. Ik weet niet waar je hem precies voor wil gebruiken maar de diversion 900 is een echte kilometervreter en dus ideaal voor lange tochten maar ook voor woon-werkverkeer. Je zit er heerlijk op en ook een eventuele bijrijder kan het achterop lang volhouden door de comfortabele buddy. Ikzelf vind het erg prettig dat ie een cardan-aandrijving heeft. Dit scheelt een hoop gedoe. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Daarnaast is de prijs kwaliteit verhouding erg goed. Ze zijn niet al te duur en omdat ie al een tijdje geproduceerd wordt zijn de kinderziektes er ook wel uit. De prijs hangt natuurlijk ook erg af van het aantal kilometers en of ie goed onderhouden is.

Nou, ik eindig mijn pleidooi voor de diversion 900.... de motor heeft mij te pakken maar of het ook jouw motor wordt zal je zelf moeten bepalen.

Veel succes en veel rijplezier.
 
Heb een 97-er gehad en bij mij ging na 25.000 km de vlotter van de benzinemeter stuk.Dit is een euvel waaraan ze allemaal wel lijden en niet goedkoop te vervangen.
Voor de rest een fijne betrouwbare motor.
 
Ik heb sinds mei 2003 een Diversion XJ 900 S (uit 1999) en ben er erg tevreden over!
Tuurlijk is het gewicht wat zwaar (vooral met bepakking :X ), maar ook met langzame snelheden is de motor goed te hanteren. Als je maar rijdt :) .

Om even aan te geven: ik heb mijn rijbewijs nu sinds 6 mei 2002, dus ook nog niet zo'n geoefende rijder, maar het is een perfecte machine voor iedereen. Vind ik *D

Het enige probleem wat ik heb gehad is iets met de koffers (die niet origineel zijn, dus wat heb je aan deze opmerking |( ).

Ik kan je helaas niet verder helpen wat betreft puntjes waar je op moet letten, maar mits de motor technisch in orde is, zal je veel plezier beleven met de Div :] :] :]
 
Let er even op dat de benzinemeter ineens van vol naar leeg zakt in een paar minuten tijd als je ongeveer een halve tank hebt. In dat geval is je sensor niet in orde. Had mijn div last van bij de aankoop.

Kijk meteen even de lasnaden op je middenbok na. Die brak onlangs bij mij met veel schade als gevolg.

En kijk of je stuur tussen de 40 en 80 km/uur niet gaat schudden. Ook al een div probleem dat soms heel storend kan zijn !
 
Terug
Bovenaan Onderaan