XJ 900 valt uit

DoMirvana

Rookie
13 jul 2009
3
2
Via een veiling heb ik een XJ900 uit 95 op de kop kunnen tikken, helaas geen geschiedenis bekend.

Na het ophalen heb ik hem direct gestart, nu droop er direct benzine uit de carburateurs, vervolgens heb ik het volgende gedaan;

- carburateurs in zijn geheel (alle 4) van het blok gehaald, per stuk opengemaakt en deze vervolgens schoon gemaakt met cab cleaner en doorgespoten met compressor.
- Aangezien ik toch eea open had liggen heb ik gelijk alle 4 de bougies vervangen
- Vervolgens carburateurs terug geplaatst en weer gestart, en YES lekken is gestopt!

Zojuist een blokje om gemakt, maar rijd alles behalve lekker, heb hem warm laten draaien met choke open om vervolgens te gaan rijden, maar zonde choke blijft hij uitvallen (tenzij ik genoeg gas geef), zelfs na kwartier rond gereden te hebben. Daarnaast trekt hij voor geen kant op (kan ook komen omdat achterrem kennelijk aanloopt), maar bij extra gas geven pakt hij gewoon niet lekker op, en bij gas los valt hij gewoon uit...

Ik vermoed dat hij op 3 of zelfs minder? cilinders draait, echter heb ik alle bougies met de desbetreffende bougie kabel getest of deze vonken en dat doen ze allemaal netjes. Daarnaast heb ik gevoeld aan de 4 pijpen en deze zijn allemaal heet (op een na die iets minder heet is maar kan ook verbeelding zijn).

Hoe kan ik verder controleren of alle 4 cilinders draaien (los van op gehoor want daar ben ik geen ster in), of kan de oorzaak nog elders vandaan komen?

Alvast dank voor meedenken!
 
Je kunt bij draaiende motor steeds één bougiekabel los trekken (pas wel op dat je zelf geen schok krijgt). Verandert het geluid van de motor, dan deed de cylinder z'n werk, verandert er niks aan geluid dan deed de cylinder ook niks.
 
Je kunt bij draaiende motor steeds één bougiekabel los trekken (pas wel op dat je zelf geen schok krijgt). Verandert het geluid van de motor, dan deed de cylinder z'n werk, verandert er niks aan geluid dan deed de cylinder ook niks.
toerenteller zegt zoveel meer dan geluid.
de ontkoppelde cylinder die het minste in toeren zakt is de slechtste, bij een goed blok zakt het toerental bij iedere cylinder evenveel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan