XJ 900 vermogensprobleem

mise

Rookie
15 feb 2007
8
0
Delft
Na 4 weken vakantie haalde ik mijn XJ900 uit 93 onder zijn hoes vandaan. Motor stond er goed bij en reed voor de vakantie fantastisch. Na wat choken starte de motor eenvoudig.
Hij reed echt er vreemd;
-veel minder vermogen
-uitval tijdens stationair draaien
-met choke vol uit slechts 2000 toeren ipv normaal 4500

Wat denkt u dat het probleem zou kunnen zijn?

groet.
Thijs
 
Ik had dit laatst na een tankbeurt op een hele warme dag (ook met een XJ900F).
Motor liep ineens heel onregelmatig, net of ik 1 cylinder miste. en geluid ook afwijkend. Na het tanken moest ik na 25 meter stoppen bij verkeerslichten, in zijn neutraal sloeg hij ineens af.
Na 3x starten weer lopen. Stukje gereden naar mijn vader toe (2,5 km). toen weer afslaan in zijn neutraal en motor nog steeds niet goed lopen.
Thuis maar eens wat geprobeerd:

Uiteindelijk opgelost door :
Tankdop van de tank.
Daarna de carburateur vlotterkamers leeg te laten lopen (1 carburateur zat helemaal geen benzine in ;) ). Daarna schroeven weer dicht van de carburateurs, en even de benzinekraan op stand 'PRI' zetten (doorloop van benzine naar de carburateurs). Even paar minuten wachten, dan van 'PRI' weer op 'ON' zetten.
Tankdop er weer op.

En starten....

Laat even weten of het geholpen heeft !
 
Ik heb de bougies en kabels ingespoten met vochtverdrijver en de bougies er uitgedraaid en gecontroleerd. Na een aantal kilometers rijden kwam de motor en de pk's weer tot leven en is alles weer in orde. Mijn conclusie: vochtprobleem.
Bedankt voor de reacties!
 
Toen ik een paar jaar geleden nog met een XJ 900 F, ook bouwjaar '93, reed, had ik juist hetzelfde. Werd op den duur zo erg dat de boel na ieder regenbuitje eerst moest opdrogen :( .
Als ik jou was zou ik meteen de bougiekabels vervangen................... zal je een hoop ellende besparen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan