XJ/FJ 600/900 topic

op de kraan zitten 2 aansluitingen; 1 voor de benzineslang en 1 vacuumslang om via het vacuum via cyl. 2 de benzinekraan te openen. Als je de slangen verwisselt dan wordt het feest in de carbs als de kraan niet afsluit.
 
Dat kan niet eens? De diam. is erg verschillend..
Leuk meedenken allemaal, maar de benzine in de vlotterbakken is ONDER de specs en TOCH lekken ze, Hoe kan dat?
 
Benzine kruipt als het ware tegen de wand omhoog.
Ja dat is die nieuwe cyber benzine,hoef je niks meer aan te doen die kruip vanzelf je cilinder in :+
And so the saga continues.:Y
Ik pak alvast een biertje en chips er bij.
 
Organische vloeistoffen met een lage oppervlaktespanning en vrij hoge vluchtigheid, is eigenlijk inherent aan die stoffen, kruipen idd.
Je hebt duidelijk geen organische chemie gehad vroeger, zo te lezen.
En nee, dat lekken hoort uiteraard niet. Daar heb je dan weer pakkingen voor.
 
Kloppen de fabrieksrichtlijnen wel t.o.v niveau en benzinehoogte?
Vlotters daarien oom vrij en hebben geen zwaar punt, zekunnen vrij draaien zonder weerstand,
 
Hoe rijden jullie met deze ding, welke handelingen hebben jullie ondernomen, en wat hebben jullie gedaan zodat geen van de 4 carbs lekt??Waarom begon dit nadat ik de 4 o ringen heb vervangen?
ik heb nu de oude zooi die er inz at er weer in.
 
Kloppen de fabrieksrichtlijnen wel t.o.v niveau en benzinehoogte?
Vlotters daarien oom vrij en hebben geen zwaar punt, zekunnen vrij draaien zonder weerstand,
Ga je zelf afvragen waarom andere XJ900,s die volgens fabrieks specs afgesteld staan wel dicht zijn.
 
Intussen denken jullie dat ik debiel ben en vaccumslang/benzineslang heb omgedraaid terwijl dast helemaal niet kan. helemaal niet erg als jullie het ook niet weten- over afstand, is ook heel logisch en zo maar okay..
 
Ik zou dolgraag willen helpen maar heb gelukkig nog geen carburatie problemen gehad. De vier carbs werken erg betrouwbaar en feilloos...

Alleen 1 keer gehad dat mijn vacuumslang van de benzinekraan was gegaan. Er terug op geprikt en alles werkte weer naar behoren.
 
Ik heb al meerdere keren gezegd dat je je carbs op de werkbank in orde maakt en daar ook test, het is onzin om ze iedere keer in de motor terug te plaatsen.

Ik had het vermoeden dat je benzine toevoer op de ventilatie opening zat aangesloten. Maar je zegt dat dat niet zo is. Mooi op zich, want dan praten we weer over feiten, en geen dramatisch gezever.

Als je advies en hulp wilt blijven krijgen beperk je je nu tot feiten en metingen.

Een paar pagina's terug heb ik je het advies gegeven om die dingen in een steun oid op de werkbank te zetten, en via een tijdelijk minitankje (injectiespuit van 60ml is ideaal) van benzine te voorzien. Dan met dat slangetje aan de aftapkraan het niveau meten. Alle overige slangen moeten uiteraard droog blijven.

Stel, ze lekken. Kan blijkbaar gebeuren.
Vang de benzine weer op in een fles, jampot of wat dan ook.

Zet ze dan op zijn kop en schroef de vlotterbakken er weer af.
Maak een foto en plaats die weer. Op de foto wil ik alle vlotters incl lipjes kunnen zien.

Vervolgens verwijder je de vlotters weer, leg ze netjes op een rijtje naast de carb waar ze uitkomen. Weer een foto.

Nu haal je de vlotterzittingen er uit, en weer een foto.
Als die vlotterzittingen er moeilijk uit willen is hier iets misgegaan met monteren.

Met alle respect, als je dit nu niet doet en weer met 100 vragen en dramatisch gedoe komt aanzetten, dan was dit mijn laatste reactie.
 
Intussen denken jullie dat ik debiel ben en vaccumslang/benzineslang heb omgedraaid terwijl dast helemaal niet kan. helemaal niet erg als jullie het ook niet weten- over afstand, is ook heel logisch en zo maar okay..
Dat is in dit geval ook het probleem,zonder zelf die carbs gezien te hebben blijft het op afstand giswerk over
de mogelijke oorzaak.
 
Ik heb al meerdere keren gezegd dat je je carbs op de werkbank in orde maakt en daar ook test, het is onzin om ze iedere keer in de motor terug te plaatsen.

Ik had het vermoeden dat je benzine toevoer op de ventilatie opening zat aangesloten. Maar je zegt dat dat niet zo is. Mooi op zich, want dan praten we weer over feiten, en geen dramatisch gezever.

Als je advies en hulp wilt blijven krijgen beperk je je nu tot feiten en metingen.

Een paar pagina's terug heb ik je het advies gegeven om die dingen in een steun oid op de werkbank te zetten, en via een tijdelijk minitankje (injectiespuit van 60ml is ideaal) van benzine te voorzien. Dan met dat slangetje aan de aftapkraan het niveau meten. Alle overige slangen moeten uiteraard droog blijven.

Stel, ze lekken. Kan blijkbaar gebeuren.
Vang de benzine weer op in een fles, jampot of wat dan ook.

Zet ze dan op zijn kop en schroef de vlotterbakken er weer af.
Maak een foto en plaats die weer. Op de foto wil ik alle vlotters incl lipjes kunnen zien.

Vervolgens verwijder je de vlotters weer, leg ze netjes op een rijtje naast de carb waar ze uitkomen. Weer een foto.

Nu haal je de vlotterzittingen er uit, en weer een foto.
Als die vlotterzittingen er moeilijk uit willen is hier iets misgegaan met monteren.

Met alle respect, als je dit nu niet doet en weer met 100 vragen en dramatisch gedoe komt aanzetten, dan was dit mijn laatste reactie.
Ik heb intussen vele malen de set op een werkbank gehad en getest, zoals beschreven. Waarom denk je dat ik dat toch niet heb gedaan? ik begrijp het niet.
Op de werkbank lekken ze alleen in begin en later niet meer, ingebouwd tijdens rijden(trilling?) lekken ze wel.
Ik weet niet of ik met deze motor verder ga.. geef het- i.i.g. voor nu op.
Mischien later op een dag dat ik fitter ben en wat minder pijn heb ben ik misschien weer wat initiatiefrijker.
 
Werkt die vacuümkraan nu weer goed?
Ja die heeft zichzelf gefixed, wellicht dingen uitgezet door de benzine?
Edit nee ik vegistte me, weer plas benzine onder motor en weer helemaal lek, misschien door het 'vele'verdraaien? een on/off kraan lijkt nu idd enige mogelijklheid.
Onkruid zal ik voorlopig niet hebben.

V/D Heiden tuning hebben repliek gegeven, ze weten het niet, ik moest maar in de webshop kijken..
 
Laatst bewerkt:
Revisiekitje van kawasaki er in gemikt eerder door iemand hier getipt, lijkt wat ander materiaal te zijn maar de kleine keeering van de 'tuut'is even groot, nu lekt de tank niet meer/minder en kan ik motor wegzetten. Als ik info heb over alternbatieve carbs of zo kan ik wel weer verder kijken.
 
Ik heb intussen vele malen de set op een werkbank gehad en getest, zoals beschreven. Waarom denk je dat ik dat toch niet heb gedaan? ik begrijp het niet.
Op de werkbank lekken ze alleen in begin en later niet meer, ingebouwd tijdens rijden(trilling?) lekken ze wel.
Ik weet niet of ik met deze motor verder ga.. geef het- i.i.g. voor nu op.
Mischien later op een dag dat ik fitter ben en wat minder pijn heb ben ik misschien weer wat initiatiefrijker.


Hoog tijd dus om ze op de werkbank te laten trillen.... (schuurmachine zonder schuurpapier er tegenaan houden is een goede optie).
Ik zou ook hier een te hoog vlotterniveau verwachten, tril iets of hou de boel scheef en het loopt over.
Doe je zelf een lol en plaats ze niet terug in de motor tot je zeker weet dat ze goed zijn.
Doe ons een lol en plaats foto's van carbs op de werkbank etc etc. Op afstand met alleen tekst is het voor ons moeilijk om juiste conclusies te trekken, met foto's wordt wellicht iets makkelijker.

Maar ik weet nog steeds zeker dat er genoeg MFérs zijn die die dingen van jou in een paar uurtjes in orde hebben zodra ze op hun eigen werkbank staan.

Heb je die motor eigenlijk dagelijks nodig of is het alleen hobbyding?
 
Ik denk gezien alles, ik het beter kan laten rusten.. Ik vertrouw m'n eigen waarneming niet en er rammelt meer bij me zoals je hebt gemerkt.
Ik heb gelukkig de enfield en de 1-cyl jawa nog (de '91 twin staat in de steigers, moet ik ook nog aan beginnen, die begon plots op hol te slaan, ook met contact uit! Kort ervoor leek hij plots arm te lopen. Ik verdacht keerringen maar hey, na 85.K mogen de originele zuigers er ook wel een keer uit..
 
Ik heb vandaag de carburateurs van mijn XJ900 eraf gehaald om ze eens goed schoon te maken. Motor staat al 5 jaar stil dus leek me geen overbodige luxe. Ik loop nu tegen twee problemen aan. Ik krijg het asje van de vlotter er niet uit van carb 1 en twee. De andere twee heb ik nog niet naar gekeken. Ook niet met spijker ertegen tikken etc. Hij steekt aan de andere kant net te weinig uit om met een tangetje te pakken. Op zich bewegen de vlotters wel weer soepel (zaten eerst vast, maar met wat carburateurreiniger kwamen ze weer los). Risico nemen om ze te laten zitten en alleen de rest schoon maken?
Het andere probleem is dat de pakking van een van de vlotterbakken niet los komt. Zit er als het ware op geplakt (volgens mij eerste keer dat hij open gaat). Ik durf niet te gaan klooien met schroevendraaier of zo, bang dat ik het omliggende materiaal beschadig. Iemand een idee hoe ik die pakking eraf krijg? Met een oplosmiddel of zo?
 
je het met een smal plamuurmes kunnen proberen. Met wat beleid gaat het metaal niet zo snel stuk. Pakkingen zal je toch dienen te vervangen daarna dus als dat stuk gaat is dat geen probleem.
Pinnetje; en als je het eens van de andere kant probeert?
 
Terug
Bovenaan Onderaan