XJ/FJ 600/900 topic

Wel leeg laten druppen, niet doorgespoeld en idd moest haast tot op de rand? Ik weet niet zo meer wat voor ring er tussen zat/zit..
 
Laatst bewerkt:
Ja moet speciaal hypoide spul in .. motor heeft wel langere tijd op zijstandaard gestaan..
Als je de voorgeschreven olie er in gedaan heb dan moet dat goed zijn,lang op de zijstandaard staan mag niks uitmaken.
Je kan beter eerst alle afdichtingringen vervangen door nieuwe en dan kijken of de lekkage weg is.
 
Hier mijn XJ.

IMG_20191107_165519379.jpg


IMG_20191107_165455579.jpg


IMG_20191107_165525211.jpg





IMG_20191020_123324434.jpg


@sammie je hebt het gewoon niet goed afgedicht. Als het goed afgedicht is kan daar geen olie langs naar buiten.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard ga ik ze opnieuw bekijken enzo. Ook met deze carbs liep de motor verder goed, alleen wat rijker.
1 op 16 ipv 1 op 20-21.
Carbs hebben 20k gelopen dus de slijtage zal minimaal zijn verwacht ik.
Sproeiers hebben de goeie maat verder want in de originele set zitten ook 120-ers..
Volgens mijn wph zitten in de 41y ook 120 -ers....?

In de 41y zit zeker geen 120. Uit mijn hoofd 106 of iets in die richting.. Hitachi sproeiers zijn m5 (metrisch).

1:16 is zo gek nog niet, afhankelijk van je rijstijl. Als hij verder goed loopt zou ik vooral niet aan je carburateurs gaan sleutelen. Gewoon in elkaar laten zitten, van het uit elkaar halen worden ze niet beter.
 
Laatst bewerkt:
In de 41y zit zeker geen 120. Uit mijn hoofd 106 of iets in die richting.. Hitachi sproeiers zijn m5 (metrisch).

1:16 is zo gek nog niet, afhankelijk van je rijstijl. Als hij verder goed loopt zou ik vooral niet aan je carburateurs gaan sleutelen. Gewoon in elkaar laten zitten, van het uit elkaar halen worden ze niet beter.

Ik heb ze dus wel weer gewisseld en nu loopt eea weer als vanouds 1 op 20 oid.
Ook de benzinelucht achter de motor is weg.
Kortom.. lekker puh.. ;)
 
Zo, koperen ringen gefrut wat gereden de laatste tijd maar.. de olie lijkt toch echt via het ontluchtingsdinges te ontsnappen.. Vreemd..
 
Zo, koperen ringen gefrut wat gereden de laatste tijd maar.. de olie lijkt toch echt via het ontluchtingsdinges te ontsnappen.. Vreemd..
Wat voor olie heb je er in zitten,de gewone ouderwetse hypoid olie of synthetische .
 
Het soort wat voorgeschreven was, hypoïde
Net ff op het net gekeken en het schijnt door koud weer te komen,als oplossing word aangegeven de ventilatie door te blazen
en de ouderwetse olie te vervangen door synthetische olie.
 
Laatst bewerkt:
Net ff op het net gekeken en het schijnt door koud weer te komen,als oplossing word aangegeven de ventilatie door te blazen
en de ouderwetse olie te vervangen door synthetische olie.


Moet je wel zeker weten dat er geen bronzen bussen of andere bronzen onderdelen in het cardan zitten. Die moderne olie en brons vinden elkaar niet zo lekker
 
Synthtisch wordt afgeraden voor cardan van een xj...
Voorgeschreven dikte gebruiken en geen fancy viscositeit van bijv 75-140w oid.
 
Misschien word de multigrade gekraakt door de hoge druk?
Zal toch zeker niet,het is speciale cardan olie die dus die kan echt wel wat hebben,bij mijn motor zit het er al 12000km in en
als er iets zwaar belast word is het wel een Goldwing cardan.
 
Is een goldwing leuk? Iemand vertelde me eens dat het een grote motor is gemaakt voor kleine mensen...
 
Is een goldwing leuk? Iemand vertelde me eens dat het een grote motor is gemaakt voor kleine mensen...
Haha,voor kleine mensen,dacht het niet,ding weegt 400kg:P
Ik vermaak me er prima mee,je moet het niet vergelijken met een gewone motor,het is meer een zwaar gevaarte met
een soort automotor er onder.
 
Ik heb er eens op gereden maar met 190cm zat alles wel comfie maar erg naar voren of zo? Vond het blok wel heerlijk soepel en handelbaar op een eigen manier..
een setje pakkingen als je de carbs er af haalde zou 300 euro kosten en heb ik't laten gaan..
 
Ik heb er eens op gereden maar met 190cm zat alles wel comfie maar erg naar voren of zo? Vond het blok wel heerlijk soepel en handelbaar op een eigen manier..
een setje pakkingen als je de carbs er af haalde zou 300 euro kosten en heb ik't laten gaan..
Ligt er misschien aan welk model,ik heb de 1500.
 
Terug
Bovenaan Onderaan