JPi
MF veteraan
- 13 mrt 2003
- 7.293
- 7.190
Weer terug met 2500 km extra op de teller in een weekje tijd. Alles zonder problemen tot de laatste 20 km.. toen inenen op 3 cylinders verder.
1 cylinder deed niet meer mee merkte ik de volgende dag want geen vonk; kudt. Ik dacht eerst aan een schotje in de centrale pot die de bocht oid afsloot maar nee.Tank eraf en jahoor het had weer met de bobines te maken maar nu omdat de bougiekabelisolatie was weggesmolten en kortsluiting veroorzaakte.
Die kabels waren wat lang en lagen strak tegen het metaal aan en dasniegoenie. Dat er af geknipt, kappen er opnieuw op en hoppa meteen weer goed op 4 pitten lopen. Uitlaatbochten werden mooi gelijkmatig en gelijktijdig warm dus probleem opgelost vooralsnog. Carmo onsteking is tegen vanalles beveiligd en is nog heel!
Duitsland vanuit frankrijk niet gedaan ivm de paniek en reisbeperkingen tussen de deelstaten maar ook om te voorkomen dat ik bij de div. grenzen niet verder mocht of erger.. De hitte heeft trouwens daar ook nog een rol in gespeeld want 30+ is niet mijn favo rijtemperatuur.
Toe 'maar' via de vogezen, elzas en ardennen weer naar boven gegaan.
Mooi gereden, veel gelachen en erg aardige mensen daar in frankrijk. Dat is wel eens anders geweest in mijn herinnering haha.
Nu even wachten wat ze in BRD gaan doen en dan toch maar ri. oosten zoals het plan was.
1 cylinder deed niet meer mee merkte ik de volgende dag want geen vonk; kudt. Ik dacht eerst aan een schotje in de centrale pot die de bocht oid afsloot maar nee.Tank eraf en jahoor het had weer met de bobines te maken maar nu omdat de bougiekabelisolatie was weggesmolten en kortsluiting veroorzaakte.
Die kabels waren wat lang en lagen strak tegen het metaal aan en dasniegoenie. Dat er af geknipt, kappen er opnieuw op en hoppa meteen weer goed op 4 pitten lopen. Uitlaatbochten werden mooi gelijkmatig en gelijktijdig warm dus probleem opgelost vooralsnog. Carmo onsteking is tegen vanalles beveiligd en is nog heel!
Duitsland vanuit frankrijk niet gedaan ivm de paniek en reisbeperkingen tussen de deelstaten maar ook om te voorkomen dat ik bij de div. grenzen niet verder mocht of erger.. De hitte heeft trouwens daar ook nog een rol in gespeeld want 30+ is niet mijn favo rijtemperatuur.
Toe 'maar' via de vogezen, elzas en ardennen weer naar boven gegaan.
Mooi gereden, veel gelachen en erg aardige mensen daar in frankrijk. Dat is wel eens anders geweest in mijn herinnering haha.
Nu even wachten wat ze in BRD gaan doen en dan toch maar ri. oosten zoals het plan was.