XJ/FJ 600/900 topic

'(
Mede XJ-rijders, aangezien de bandjes op mijn XJ750 41Y nog uit een andere eeuw stemmen is het dringend tijd om deze te vervangen. Nu heb ik mij al eens georiënteerd voor mijn XS750 en ik gok dat het ongeveer dezelfde mogelijkheden zijn:
- Bridgestone BT-45
- Dunlop Arrowmax Streetsmart
- Michelin Pilot Activ
- Metzeler Lasertec

Wat betreft prijs verschillen ze elkaar niet veel, dus dat gaat het onderscheid niet maken. Onder mijn XS heb ik de Dunlop's, maar andere motoren rijden soms beter op andere banden.

Heeft er iemand toevallig 2 (of 3) van bovenstaande al eens onder de XJ gehad? En welke beviel beter?
Zelfde motor, zelfde vraag. 😊
 
Goed, aangezien het toch een gevalletje de ene mening tegen de andere blijft, zal ik er zelf maar voor zorgen dat ik ze kan vergelijken.. BT45's besteld voor de XJ. Onder mijn XS liggen de Dunlop Arrowmaxen (waar ik hopelijk binnenkort eindelijk eens mee kan rijden), dus dan kan ik ze mooi vergelijken :)
 
Ik heb nieuwe rem blokken liggen voor mijn XJ750 (41Y)

Nou wil ik eigenlijk de klauwen gelijk even reviseren, maar....

Een setje keerringen voor de klauwen (voorkant) kost maar liefst bijna vier tientjes. 😡
Is dat normaal of zijn die ook ergens voor een redelijke prijs te koop??
 
Ik heb nieuwe rem blokken liggen voor mijn XJ750 (41Y)

Nou wil ik eigenlijk de klauwen gelijk even reviseren, maar....

Een setje keerringen voor de klauwen (voorkant) kost maar liefst bijna vier tientjes. 😡
Is dat normaal of zijn die ook ergens voor een redelijke prijs te koop??

Das normaal, zelfs redelijk goedkoop. Ze worden ook voor 50 euro aangeboden.
 
Ik heb nieuwe rem blokken liggen voor mijn XJ750 (41Y)

Nou wil ik eigenlijk de klauwen gelijk even reviseren, maar....

Een setje keerringen voor de klauwen (voorkant) kost maar liefst bijna vier tientjes. 😡
Is dat normaal of zijn die ook ergens voor een redelijke prijs te koop??


http://stores.ebay.co.uk/Powerhouse...7953017&_sid=1008591237&_trksid=p4634.c0.m322

Als ik me goed herinner kwamen de seals voor mijn Diversion 900 hier vandaan.
En ze bevallen totnogtoe supergoed.
Weet zo het typenr van jouw :] niet, kijk maar even of ze er bij staan.
In iedergeval succes gewenst met zoeken.
 
Wel fijn als de rubberen ringetjes tussen de klauwen bij de revisieset
Zitten.
In Engeland zit er 1 die ze levert, bij wemoto al snel 3 euro per stuk.
Schiet op met 3 klauwen net 2 ringetjes elk.

Groeten uit zonnig Spanje *D
 
Mijn XJ750 had naar mijn idee niet al te beste lichtopbrengst met de normale H4 lamp in de koplamp.
Ik heb deze vandaag vervangen door een Philips X-treme Power Racing performance lamp.

Wat een enorm verschil, ik geloofde eerder die verhalen van +130% niet zo maar het geeft echt een bak licht. Zowel dim- als groot licht.
Dit rijdt een stuk vertrouwder in het donker.
 
Even oma laten opkrassen! Heeft er iemand weet van een goed adresje voor carburateur revisiesetjes voor een XJ750 41Y? Die van Japparts kun je moeilijk een "set" noemen, online zijn er wel te vinden:
CARBURETOR CARB REPAIR REBUILD KIT YAMAHA XJ750 XJ 750 | eBay

Zogezegd ook voor de XJ750 41Y, maar de sproeiermaten die er bij staan komen niet overeen met die uit het onderdelenboek..

Dan zet je je eigen sproeiers er toch weer in? Ik zou wel de stationair sproeier van dit setje er in zetten.
 
Heb hier al eens eerder wat gepost. Toch een vraag die jullie mogelijk kunnen beantwoorden.
Ik heb een opknapper YX600 gekocht. Deze heeft hetzelfde blok als een XJ600. Fiets is echter alleen in US geleverd. Vandaar dat ik het hier post.

Begin van het jaar was deel 1 van het project compleet. Van de zomer maar besloten een beetje te rijden. De 300+ km die ik ermee heb gereden waren prima. Als motor eenmaal loopt dan loopt hij als een zonnetje. Het aan krijgen is echter een probleem. Moet eerst primen om brandstof in carb te krijgen met vacuümkraan (die ik overigens heb gereviseerd want was zo lek als een mandje). Dan moet ik een tijd lang starten voordat hij begint te lopen. Als die loopt MOET ik choke vol aantrekken. Helaas blijf de hendel van choke niet op zijn plek dus moet hem vasthouden. Dit moet ik echt 5-6 min doen om hem alleen te kunnen laten lopen.

Alternatief is direct wegrijden als hij eenmaal loopt en choke uitzetten. Als ik dan bij stoplicht sta in de vrij is er niets aan de hand. Valt ook nooit uit als hij eenmaal loopt.

Nu kan dit los staan van mijn probleem maar wou het toch aangeven.

Toen ik de motor heb gekocht had deze al 4 jaar stilgestaan. Ik heb de enorm slechte olie gewisseld en oliefilter enz.
Nu heb ik slechts 300+ km gereden en de olie was heel erg grijs. Er komt ook een enorme benzine geur van de olie. De bougies zijn allemaal droog en in goede staat.
Moet ik nu de carbs loshalen en schoon gaan maken en reviseren of moet ik het toch ergens anders zoeken?
 
het lijkt er op dat je stationair sproeiers verstopt zitten.
ook kan er vuil onder je vlotters zitten, dus de carburateurs schoonmaken lijkt me niet overbodig, vergeet geen benzinefilter te plaatsen.

of de benzine kan doorlopen naar je blokt lijkt me wat minder waarschijnlijk aangezien deze zo recht achter je motorblok zitten ipv er schuin bovenop ( en benzine dus kan doorlekken door de zwaartekracht. )
 
Nu heb ik slechts 300+ km gereden en de olie was heel erg grijs. Er komt ook een enorme benzine geur van de olie. De bougies zijn allemaal droog en in goede staat.
Moet ik nu de carbs loshalen en schoon gaan maken en reviseren of moet ik het toch ergens anders zoeken?

Als je olie naar benzine stinkt is de benzine doorgelopen je blok in.
Trek je carbs maar open, en maak alles goed schoon. Controleer je vlotters ook of ze wel afdichten voor je je carbs weer op de motor monteert.
 
Ze lopen sws érrug arm die blokken maar benzine in de benzine (aanvulling), uhm in de olie uiteraard, is niet goed. Vlotters dichten dan idd niet goed af.
 
Laatst bewerkt:
Ze lopen sws érrug arm die blokken maar benzine in de benzine is niet goed. Vlotters dichten dan idd niet goed af.
Er zit tegenwoordig al genoeg rotzooi in de moderne benzine, gaan ze er nu ook nog BENZINE bij in gooien ? _O- :+ :P
 
Haha bedankt voor de reacties.
Ik weet wat mij te doen staat.

Zou reinigen genoeg zijn of is het beter direct alles te reviseren?
Kan voor de YX vreemd genoeg geen revisie kits vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan