XJ/FJ 600/900 topic

Kan iemand mij zeggen of de voorvork van de XJ900 58L gelijk is aan die van mijn XJ 750 41Y ??

Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat er lengte verschil in zit maar ik heb het nog niet kunnen ontdekken.
Volgens mij zijn ze gewoon uitwisselbaar.
Je hebt een Pb terug trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat er lengte verschil in zit maar ik heb het nog niet kunnen ontdekken.
Volgens mij zijn ze gewoon uitwisselbaar.
Je hebt een Pb terug trouwens.
Ik heb vandaag een voorvork opgehaald die van een XJ 900 af komt, een 58L.
Exact gelijk aan de voorvork van mijn XJ750

Ook geen lengte verschil dus. 😉
twee gave binnen poten.

full
 
Laatst bewerkt:
Ben met de voorvork bezig, wil één van de binnen poten gebruiken.
Ik haal net de veer er uit en die is iets langer dan mijn eigen veer.
Wie weet wat en waarom dit verschil?
De voorpoten zelf zijn exact hetzelfde, ook de lengte.

Als ik de windingen op de foto tel hebben ze allebei 57 windingen. :?
full
 
Laatst bewerkt:
De langere zou iets stugger zijn omdat je deze al onder spanning erin zet, wie weet heeft de vorige eigenaar ook niet iets orgineels erin gezet maar iets wat er op lijkt.
 
Hè hè, alles zit weer in elkaar, nu dus met één andere, gereviseerde voorpoot.
Kan ook mijn seizoen eindelijk beginnen met de oude XJ :] *O*
 
Toevallig nog iemand diversion 900 schijven in de aanbieding? Of zit ik dan verkeerd.
 
Iemand enig idee wat de minimale maat is voor de koppelingsveren in een xj750F type 41y ?

in het boek van de xj900 staat een minimum van 43 en daar zit ik met 41 wel ruim onder.
na slechts 50.000 km maar ok

de veren van een 900 zouden er 6 moeten zijn.

ik twijfel een beetje aan de documentatie, vandaar.

BVD SanderV
 
met gas geven slipt hij heel even en grijpt dan weer aan.
de dikte vd platen is goed, maar ga deze preventief vervangen.
min lengte zou volgens het wphb vd 900 43 mm moeten zijn en die van mij zijn 41 .

het pakketje wat ik heb zijn 5 mm langer en dan moet je kracht zetten op de bouten om ze in het schroefdraad te krijgen.

ik verwacht maandag of dinsdag de correcte in huis te hebben en zal kijken of die lente overeen komt met de set met 6 veren die ik nu heb.

in de aanvulling voor de 750 41y op het wphb vd 900 kon ik geen afwijkende lengte vinden.
 
met gas geven slipt hij heel even en grijpt dan weer aan.
de dikte vd platen is goed, maar ga deze preventief vervangen.
min lengte zou volgens het wphb vd 900 43 mm moeten zijn en die van mij zijn 41 .

het pakketje wat ik heb zijn 5 mm langer en dan moet je kracht zetten op de bouten om ze in het schroefdraad te krijgen.

ik verwacht maandag of dinsdag de correcte in huis te hebben en zal kijken of die lente overeen komt met de set met 6 veren die ik nu heb.

in de aanvulling voor de 750 41y op het wphb vd 900 kon ik geen afwijkende lengte vinden.

Effe in Haynes (900) gecheckt :

type 31A (850 cc, 1983-84)
aantal veren : 5
vrije lengte : 43mm
vervangen bij : 42mm

alle andere 900 types :
aantal veren : 6
vrije lengte : 51,8mm
vervangen bij : 50mm
 
:t Helemaal super

die er in gaan zijn toch al 'heavy duty' veren dus van 43 naar 50 gaan is dan idd teveel van het goede.
die 41 mm die ze nog waren is dan wel te kort dus dat is niet verkeerd om te doen.
zal ze nog wel even allemaal meten maar 2 waren er 41.

Nogmaals dank :t
 
Ik wil graag een beugeltje maken dat ik kan gebruiken om een telefoon of navigatie te bevestigen op mijn XJ750.
Dit zou ik willen doen m.b.v. de beide schroeven onder het kunststof Yamaha plaatje tussen de stuurhelften.
Helaas zitten die zo vreselijk vast (geroest) dat ik er zelfs met een slagschroevendraaier geen beweging in krijg.
Ik heb dat "vakje" waar die schroeven inzitten al een nacht volgezet met Imal, zonder resultaat.

Wat zit hieronder? Waarom zulke "zware" schroeven?
Kan ik die er misschien uitboren of beter niet?

Ik kan ook op de part list niet zien wat er onder zit:
full



Andere ideeën om zoiets te bevestigen misschien?

Graag jullie meningen en ideeën.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Zijn gewone kruiskop (ofja, JIS en blijkbaar heb jij of 1 van de vorige eigenaars geen correcte set, want fris zien ze er niet meer uit..) schroeven. Ze komen vast te zitten door regen op het afdekkapje, die naar beneden sijpelt en daar dan roest veroorzaakt.

Mijn schroeven waren na een beetje weken met kruipolie zo los, er zitten geen moeren of dergelijke onder, zit rechtstreeks in de kroonplaat als ik het me goed herinner.

Check even mijn XJ750 topic voor de 500 euro challenge. Ik heb hetzelfde gedaan, maar dan met een 3D geprint stuk.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag een beugeltje maken dat ik kan gebruiken om een telefoon of navigatie te bevestigen op mijn XJ750.
Dit zou ik willen doen m.b.v. de beide schroeven onder het kunststof Yamaha plaatje tussen de stuurhelften.
Helaas zitten die zo vreselijk vast (geroest) dat ik er zelfs met een slagschroevendraaier geen beweging in krijg.
Ik heb dat "vakje" waar die schroeven inzitten al een nacht volgezet met Imal, zonder resultaat.

Wat zit hieronder? Waarom zulke "zware" schroeven?
Kan ik die er misschien uitboren of beter niet?

Ik kan ook op de part list niet zien wat er onder zit:
[afbeelding]


Andere ideeën om zoiets te bevestigen misschien?

Graag jullie meningen en ideeën.

[afbeelding]
[afbeelding]


Gewoon de kop er af boren, kapje verwijderen, en dan met een griptang oid de resterende stukken er uit draaien. Daarna weer monteren met inbusboutjes. Is gewoon M6, niets bijzonders.
Als je voorzichtig doet blijft dat plastic kapje wel heel, zo niet, dan heb ik nog wel een andere voor je.
 
Zijn gewone kruiskop (ofja, JIS en blijkbaar heb jij of 1 van de vorige eigenaars geen correcte set, want fris zien ze er niet meer uit..) schroeven. Ze komen vast te zitten door regen op het afdekkapje, die naar beneden sijpelt en daar dan roest veroorzaakt.

Mijn schroeven waren na een beetje weken met kruipolie zo los, er zitten geen moeren of dergelijke onder, zit rechtstreeks in de kroonplaat als ik het me goed herinner.

Check even mijn XJ750 topic voor de 500 euro challenge. Ik heb hetzelfde gedaan, maar dan met een 3D geprint stuk.
Interessant, een 3D geprint hulpstuk, is dat nog te reproduceren? 🙄😄
 
Gewoon de kop er af boren, kapje verwijderen, en dan met een griptang oid de resterende stukken er uit draaien. Daarna weer monteren met inbusboutjes. Is gewoon M6, niets bijzonders.
Als je voorzichtig doet blijft dat plastic kapje wel heel, zo niet, dan heb ik nog wel een andere voor je.
Thnx Albert, zal het binnenkort eens proberen
 
De XJ staat er een beetje verloren bij. Wilde hem vandaag even starten: startmotor draait rond, geeft heel even een teken van leven maar zet niet door en daarna wil hij gewoon niet pakken. Accu is goed. Wil er eigenlijk zo weinig mogelijk tijd aan spenderen en kosten maken. Ga vanmiddag de bougies bekijken maar als iemand nog hints heeft dan hou ik me aanbevolen.
 
De XJ staat er een beetje verloren bij. Wilde hem vandaag even starten: startmotor draait rond, geeft heel even een teken van leven maar zet niet door en daarna wil hij gewoon niet pakken. Accu is goed. Wil er eigenlijk zo weinig mogelijk tijd aan spenderen en kosten maken. Ga vanmiddag de bougies bekijken maar als iemand nog hints heeft dan hou ik me aanbevolen.
Ik hou het op de bougies, had ongeveer hetzelfde na de winterstop. nieuwe bougies er in gedaan, starten ......... lopen.
 
Ik hou het op de bougies, had ongeveer hetzelfde na de winterstop. nieuwe bougies er in gedaan, starten ......... lopen.
Hoop dat het inderdaad zo makkelijk is straks eerst maar eens de bougies bekijken. Zijn vrij nieuw maar je weet het nooit!
Net 200cc olie in de GTS na 1200km. Is netjes!
 
Hoop dat het inderdaad zo makkelijk is straks eerst maar eens de bougies bekijken. Zijn vrij nieuw maar je weet het nooit!
Net 200cc olie in de GTS na 1200km. Is netjes!
Dat hoop ik ook voor je maar als ze nog vrij nieuw zijn ............. :?

200cc op 1200 km da's hartstikke netjes. :}
 
Bougies zagen er mooi uit. Toch maar even schoon gemaakt, afstand gecontroleerd en iets opgeschuurd. XJ startte meteen, nu maar hopen dat dit zo blijft. In het weekend kijken of dit het was of dat er meer aan de hand is. Keep you posted!
 
Terug
Bovenaan Onderaan