Hallo allemaal,
Als ik een technische vraag heb ga ik naar het XJ/XS topic, voor specifiek XJ900 ervaringen kom ik hier, en als ik over kleuren wil praten ga ik naar het diversion topic
Dekt de topic titel de lading of is dit vooral een XJ900 topic geworden, gezien bovenstaande reactie van iemand eerder ?
Ik heb een XJ 700 X Maxim uit 1986, in mooie staat.
Zijn hier meer mensen met een Maxim ?
Of moet ik in het algemene XJ/XS (?) topic zijn ?
Misschien tips voor andere Nederlandse (evt buitenlandse) fora ?
Ik merk dat veel informatieve websites over de XJ 700/750 Maxims intussen uit de lucht zijn.
Er is nog wel een goede informatieve website van een Canadees, maar daar is de laatste 10 jr geen informatie meer bijgekomen.
Jammer dat er geen echte opvolger van de XJ700/750 X Maxims gekomen is.
Een V-max vind ik dezelfde uitstraling hebben, en zijn als het oude model tot 2007 gemaakt.
Maar een V-max is teveel van het goede, als opvolger van een XJ700.
Werd vandaag getipt of een Yamaha FZX750 niet voor me was.
Nou nee dus, ik herken er niks van een Maxim in terug.
Omdat er naar mijn weten geen nieuwere motoren bestaan met het silhouet van een XJ700 X Maxim, blijf ik aan mijn Maxim gebonden. (Tips welkom..)
Rijdt heerlijk, en voor mij als voorrijder van een motorclubje, een heel handige motor waar heel behendig mee te manoeuvreren is.
De motor geeft veel zelfvertrouwen omdat hij goed te beheersen is, en blijft ook stabiel op de snelweg. Alhoewel harder dan 120km op de snelweg niet meer prettig rijdt.
Alleen jammer dat gezien de leeftijd (1985) ik geen verre buitenland toertochten mee aandurf naar bijv Oostenrijk of Italië. Zitten dan ritten bij van 600 km op de snelweg. Dat is echt geen pretje met een Maxim.