Vroeger alleen maar met slappe frames gereden,is op zich niet erg als je je rijstijl aanpast naar wat een frame aankan,de meest erge dweil die ik gehadIedereen weer super dank voor alle info & feedback!!
Kijk er naar uit met nieuwe vering voor/achter te proefrijden! (en de verhalen dat de frames zo slap zijn dat ze gevaarlijk zijn in de bochten met een korreltje zout te nemen)
Oeh, heeft er niemand gepoogd deze frames stijver te maken? (misschien met T-profielen, ik roep maar wat)
Zelfs op mijn slakkende enfield merk ik verschil in bochtengedrag nadat ik het subframe voor het dieselblok er onder had gelast..
Daar wordt het frame echt niet stijver van.
inderdaad, die XJ's is niets mis mee, sturen strak en kunnen vlot mee met modernere motoren, ook in de bochten. Nooit last gehad van iets als een slap frame.Niet om het een of ander:
Standaard ligt de xj900f goed genoeg op de weg om de schaamranden van je banden te poetsen in het bochtenwerk zonder dat het spannend wordt...
Een onduidelijke foto, maar het is een Diversion.Beste allen
Ik heb een vraagje de motor die ik heb aangeschaft zegt uit 1991 te zijn ( inport ) maar als ik onderdelen zoek vind je heel veel voor 1992- en hoger . Ik heb bijvoorbeeld voorvork keringen nodig .
Hierbij een fototje van de bike in huidige staat :
Bekijk bijlage 1391899
( voorkap heeft de vorige eigenaar verwijderd zo te zien)
Waar kan ik het best opzoek naar onderdelen ?
Alvast bedankt
Een onduidelijke foto, maar het is een Diversion.
Ik ben geen kenner, maar ik vraag me af of er wel al een Diversion bestond in 1991.
Je moet hiervoor in een ander topic zijn.
Dan is de zelfreinigingstemperatuur van de bougies nog niet bereikt. Als je pech hebt moet je de bougies schoonbranden op het gasfornuis.V.b na 5-10 min rijden, stilzetten en paar minuten later weer starten..
Ging extreem moeilijk terwijl koude start met licht meteen aan starten-lopen was.
Ondanks het obscure merk van de accu lijkt deze dus in orde te zijn.
Laadspanning is ook prima.
Nieuwe bougies erin, elektrode afstand op 0,7mm, en ook de aansluiting van je bougies kabels op de bougiekap loshalen. Waarschijnlijk zijn je kabels daar verroest. (das nl. altijd zo). 5mm afknippen, kappen weer monteren en je probleem is opgelost.