XJ/FJ 600/900 topic

Deze vlotternaalden hebben niet zo'n in een rechthoekje gebogen beugeltje er aan zitten waar je het lipje van de vlotter in moet haken?
Als ze dat wel hebben wil het helpen om de vlotternaalden 180 graden rond te draaien zodat dit beugeltje omgedraaid om het lipje komt.
Op de 1 of andere manier komt de boel klem te zitten en dichten de vlotternaalden niet meer af als dit andersom zit.
 
Totaal revisiekit nwe vlotters etc er in gezet, lekken nog 3 van de 4..
Ik heb de carbs zonder vlotterbakken op de kop gezet en op de tank op pri aangesloten zodat ik zou kunnen zien wat er gebeurt/waar wat langs lekt.
Op de zwaartekracht blijven alle ventielen dicht en lekt er GEEN benzine.
Enige wat ik kan verzinnen is dat ik nu 6 lekke vlotters heb.
 
Laatst bewerkt:
Of de vlotters duwen niet hard genoeg de naalden omhoog om deze af te sluiten, is maar een gedachte.
 
Vandaag na zo'n 10k olie, filter en cardanolie maar eens ververst. Op de magneetpluggen zat nauwelijks iets en de olie was nog van dermate goede smeerkwaliteit dat me dat echt verbaasde. Schakelde nog superlicht enzo maarja.. 2x de termijn is wel voldoende vond ik. Motul 5100 10w40.
Olieverbruik? 0.5l/10K tot dusver met ruim 40k op de klok.
 
Vlotterhoogte en- niveau is van invloed op het mengsel.
Ik ben wat hesitant deze van de fabriekswaarden af te buigen. Tegelijk vraag ik me af waarom de vlotters 'plots/toevallig/ineens'een andere afstelling nodig hebben??

Maar misschien heb ik het wel verkeerd vandaar mijn volgende 2 vragen;
1- Als je de kraan op 'pri' zet, en de vlotterbakken zijn leeg, is het normaal dat de carbs dan even lekken uit alle gaten door de 'golf'?

2- Is het normaal dat de overloopslangen 'wat' druppelen en de uiteinden altijd wat nat zijn? Oftwel moet ik ze gewoon verder wegstoppen ipv de zijkant waar ik ze kan controleren?

Wel stond er benzine in de aanzuigrubbers (tussen lufihuis en carb) van alle 3 carbs die lekten.

Er rijst me in alle onwaarschijnlijkheid wel een dinges te boven;
In hoeverre word vlotterdruk gewijzigt van af fabriek t.o.v. de veranderde benzine van nu? Ik kan het me niet voorstellen maar zoek een explanatie..
 
Laatst bewerkt:
1; nee, vlotters gaan drijven en sluiten via de korte 'naalden' de benzinetoevoer af.
2; nee, als eea bij 1. niet goed afdicht zorgt dit i.e.i. voor een overloop van de benzine, via die slangetjes.

Benzine in de aanzuigrubbers aan de achterkant van de carbs? Uhhhh.. tja. Dat klinkt als een stevige benzinelekkage omdat de vlotternaalden eea kennelijk niet goed afsluiten. Dit in combi met een niet afsluitende benzinekraan.

Theoretisch zou dat wellicht moeten indien er een verschil in dichtheid van de benzine is ontstaan.
Is dan slechts een kwestie van zwaarder of lichter maken.. of groter/ kleiner om de opwaardse druk te kunnen
leveren die nodig is om de benzinetoevoer/mengsel te kunnen regelen.
 
Laatst bewerkt:
Pffffffffffffff,nou nog steeds bezig met die carburateurs |( je moet inmiddels het wereld record tobben met carburateurs
verbroken hebben :},als ik vroeger zo bij mijn werkgever bezig was geweest dan was ik gelijk de laan uitgestuurd.B|
Je ben nou bezig alsof het hier het 8e wereldwonder betreft,geloof mij er zijn mensen die de carbs gewoon goed krijgen.
Het beste advies wat ik je kan geven stop met tobben en laat de vakman er naar kijken :Y
 
Laatst bewerkt:
Pffffffffffffff,nou nog steeds bezig met die carburateurs |( je moet inmiddels het wereld record tobben met carburateurs
verbroken hebben :},als ik vroeger zo bij mijn werkgever bezig was geweest dan was ik gelijk de laan uitgestuurd.B|
Je ben nou bezig alsof het hier het 8e wereldwonder betreft,geloof mij er zijn mensen die de carbs gewoon goed krijgen.
Het beste advies wat ik je kan geven stop met tobben en laat de vakman er naar kijken :Y
De vorige keer dat Sammie een vakman raadpleegde werd het er niet beter op.
 
Hmm ik breng carburateurs 'waar?
ik; ze lekken
na 2 dagen
vakman; meneer ze lekken niet, dat kost dan...
ik bouw ze weer in; lekken nog steeds..
En RR, idd, 3 maal een trommel uit laten draaien, 3 maal ovaal en schoenen niet goed op radius..
 
De vorige keer dat Sammie een vakman raadpleegde werd het er niet beter op.
Dan was dat niet de juiste vakman,verder krijgt een goede monteur die weet waar hij mee bezig is die carbs gewoon dicht,het is geen rocket science,
ik heb er al heel veel gedaan en er is niet 1 carb geweest die het van me gewonnen heeft:N})
 
Hmm ik breng carburateurs 'waar?
ik; ze lekken
na 2 dagen
vakman; meneer ze lekken niet, dat kost dan...
ik bouw ze weer in; lekken nog steeds..
En RR, idd, 3 maal een trommel uit laten draaien, 3 maal ovaal en schoenen niet goed op radius..
Je moet ze ook compleet met de motor aanbieden,dan word jou probleem hun probleem.
 
Indertijd wist Sammie ook met een (doorgaans) oerbetrouwbare BMW-boxer bizarre problemen te krijgen met de carburatie.
 
Indertijd wist Sammie ook met een (doorgaans) oerbetrouwbare BMW-boxer bizarre problemen te krijgen met de carburatie.
Tja blijkbaar een slecht karma voor carburateurs,sommige mensen trekken het ongeluk aan,ik ken ook zo iemand,
als ik je de verhalen zou vertellen wat hem allemaal is overkomen valt je mond open van verbazing.
Misschien zijn de Oostblok en Indiase motoren boos op hem omdat hij vreemd is gegaan B| :+
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Indertijd wist Sammie ook met een (doorgaans) oerbetrouwbare BMW-boxer bizarre problemen te krijgen met de carburatie.
:? De membramen gingen iedere 2 mnd stuk, grootste problem was dat de startmotor steeds brak, na 3 stux gaf ik het op..
 
Hmmm ,ook weer een vreemd merk,ik denk dat het beter is om het bij de Enfields en Oostblok motoren te houden. :Y
Fijngevoelige techniek is blijkbaar niet voor je weggelegd.:N
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
BMW fijngevoelig?

Damn, dan m'n jawa'tjes die veel betr lopen als het mistig is, over gevoeligheid gesproken..
 
Oh jah, niet zo lang geleden liet ik een band omleggen en een al ingespaakt wiel afspaken door een 'proffesional' wat ook ERG fout ging en flink geld heeft gekost, dus idd..;(
 
Oh jah, niet zo lang geleden liet ik een band omleggen en een al ingespaakt wiel afspaken door een 'proffesional' wat ook ERG fout ging en flink geld heeft gekost, dus idd..;(
Dat was dus een professnieal;),maar eh volgens mij ben je net zo,n persoon als die kerel die ik ken die het
ongeluk schijnen aan te trekken,beter een bunker kopen en er niet meer uitkomen,
of naar India vertrekken en bij een Guru gaan vragen of hij je nog kan helpen :Y
 
Laatst bewerkt:
Het vervelendst vond ik dat er zo tegen me was gelogen.., verbaasd dat het verwijderen van de as 'ingewikkeld'was dus maar niet gedaan..
 
1565887790886.png
 
Ziet er nogal smerig uit,als die aanslag ook op de vlotternaald zittingen zit dan blijven ze inderdaad lekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan